Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر عراق به کشورهای عربی و اسلامی درباره تکیه کردن به آمریکا و دنباله روی ترامپ هشدار داد.

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از النشره، مقتدا صدر رهبر جریان صدر به کشورهای عربی و اسلامی درباره تکیه کردن به آمریکا هشدار داد.

وی نشست سعودی-آمریکایی در ریاض را ناپسند و قبیح دانست و افزود: من می خواهم درباره نشست عربی-اسلامی-آمریکایی اظهار نظر کنم و آنرا موضوع قبیح می دانم و اعراب و مسلمانان و کشورهای اسلامی نباید زیر بیرق آمریکا و تحت قیمومیت آمریکا و فرماندهی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتدا صدر در ادامه بیان کرد: آمریکا کشور اعتدال نیست بلکه کشوری اشغالگر است. این قبیح و نادرست است و کشور شرور نمی تواند که سکوی اعتدال باشد. من به همه کشورهای اسلامی و عربی توصیه می کنم که پشت سر آمریکا و طرحهای آن حرکت نکنند. آمریکا فقط به دنبال تامین منافع خود است و منافع ملتها برای آن ارزشی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض

وزرای کشورهای عربی و اروپایی در نشست اخیر خود در ریاض بر لزوم توقف جنگ در نوار غزه و در پیش گرفتن اقدامات لازم برای اجرای راه حل 2 دولتی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای ضمن پرداختن به جزئیات نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره اجرای راه حل ۲ دولتی شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین، اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی و اروپایی درباره لزوم توقف جنگ در نوار غزه و گرفتن اقدامات لازم برای اجرای راه حل ۲ دولتی توافق کردند.

ریاض، پایتخت عربستان روز دوشنبه میزبان نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای عربی و نمایندگان تعدادی از کشورهای اروپایی و نیز کمیته وزارتی مکلف از سوی سران کشورهای عربی اسلامی برای بررسی تحولات موجود در نوار غزه بود.

شرکت کنندگان در این نشست ضمن اعلام حمایت خود از تلاش‌ها برای رسیدن به یک آتش‌بس فوری در غزه، آزادسازی اسرا و گروگان‌ها، توقف جنگ و تمام اقدامات غیرقانونی یک جانبه در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی، حل بحران انسانی موجود در این منطقه را خواستار شده و بر اهمیت انتقال به یک روند سیاسی شامل راه‌حلی برای اختلافات 2 طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید کردند.

در این نشست موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی کشورهایی که تاکنون این کار را انجام نداده‌اند و زمان و چگونگی این اقدام مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین شرکت کنندگان درباره آینده کشور فلسطین تاکید کردند لازم است حمایت‌ها از تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین افزایش یافته و از دولت جدید فلسطین حمایت شود و وجود دولتی یکپارچه در کرانه باختری از جمله قدس شرقی و غزه اهمیت دارد.

در همین رابطه شرکت‌کنندگان در این نشست بر اهمیت در پیش گرفتن رویکردی فراگیر، قابل اعتماد و بی‌بازگشت برای راه‌حل ۲دولتی طبق قوانین بین‌المللی و استانداردهای توافق شده از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت در این رابطه و طرح صلح عربی تاکید کردند.

آنها ظهار کردند: این روند می‌تواند در منطقه صلح عادلانه‌ای که حقوق ملت فلسطین را تامین کند، برقرار کند.

در این نشست مشترک به ریاست «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، علاوه بر همتای نروژی او، نمایندگان کشورهای بحرین، پرتغال، فرانسه، الجزایر، اردن، آلمان، امارات، اسپانیا، ایرلند، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، اسلوونی، فلسطین، قطر، مصر و انگلیس و همچنین نمایندگانی از اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب حضور داشتند.

عربستان روز دوشنبه میزبان دیدارها و نشست‌هایی بود که در درجه اول بر حل مساله فلسطین و توقف جنگ در نوار غزه متمرکز بود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که نتیجه آن شهید و زخمی شدن ده‌ها هزار غیرنظامی بوده که بیشتر آنها زن و کودک هستند و همینطور فاجعه انسانی و ویرانی گسترده‌ای در این منطقه رقم خورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه