Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@14:03:04 GMT

سنگک دو رو کنجد ۱۵۰۰ تومان شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۸۲۷۷۵

سنگک دو رو کنجد ۱۵۰۰ تومان شد

رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران با اشاره به ثبات قیمت نان در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: قیمت نان سنگک افزایشی نداشته و تعداد بالای نانوایی‌ها در سطح شهر مشکلاتی را برای نانوایان به‌وجود آورده است.
به گزارش جهان نيوز، محمد رضا نظر نژاد با اشاره به ثبات قیمت نان نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: قیمت نان سنگکی نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده و در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قیمت نان دولتی با وزن ۴۰۰ گرم ۸۰۰ تومان، درصورتی که یک رو کنجد باشد با ۲۰۰ تومان افزایش قیمت فروخته می‌شود و اگر دو رو کنجد شود با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید.
رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران با بیان نرخ نان آزادپز خاطرنشان کرد: نان سنگک آزادپز با وزن ۴۳۰ گرم، ۱۳۰۰ تومان بوده درصورتی که یک رو کنجد باشد هزار و ۵۰۰ تومان و درصورت درخواست مشتری با دو رو کنجد با قیمت ۲ هزار تومان فروخته می‌شود.
بیش از ۱۰۰۰ نانوایی مازاد در سطح شهر وجود دارد
نظر نژاد درخصوص فروش نان با قیمت‌هایی بالاتر از نرخ‌های اعلامی گفت: حدود هزار تا هزار و ۲۰۰ نانوایی مازاد در سطح شهر وجود دارد که این عامل باعث کاهش فروش نانوایی‌ها شده و در این بین هزینه‌های تولید آن‌ها جبران نمی‌شود از این رو برخی از نانوایی‌ها با قیمت‌های بالاتر نان را به فروش می‌رسانند.
وی افزود: در ماه رمضان افزایش قیمت نان به دلیل زیاد شدن تقاضا در نانوایی‌های متخلف بیشتر دیده می‌شود که با دادن مجوزهای بی مورد برای انواع نانوایی در سطح شهر کنترل را سخت‌تر می‌کند.
نظر نژاد در خصوص کیفیت نان‌های سنگکی اظهار کرد: نان سنگک نسبت به دیگر نان‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار است، اما کیفیت آردهای تحویلی به انواع نانوایی‌ها در سطح شهر از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و همین امر باعث کاهش کیفیت نان‌های تولیدی شده است.
رئیس اتحادیه نانوایان سنگک تهران با بیان اینکه تولید نان باکیفیت نیاز به آرد با کیفیت دارد خاطرنشان کرد: دولت باید در کنار صادرات گندم واردات رانیز در دست کار داشته باشد تا با مخلوط کردن آرد انبار شده با آرد با کیفیت نان بهتری به دست خریدار برسد.
وی در انتها خاطرنشان کرد: که در آستانه ماه مبارک رمضان با هیچ مشکلی در ارتباط با تامین نیاز مردم مواجه نیستیم و افزایش تعداد نانوایی‌ها در سطح شهر باعث کم شدن مشتری برخی نانوایی‌ها شده که مشکلاتی را برای نانوا‌ها به‌وجود آورده است.
منبع: میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند

ایسنا/قم مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم بیان کرد: متأسفانه طی سه دهه گذشته فرهنگ مصرف نان مردم تغییر کرده است؛ به این معنا که طبع مردم را به سمت مصرف نان‌های سفید رنگ سوق دادند.

سعید محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: طرح استفاده از نان کامل از قم آغاز شد و امروز در برخی استان‌ها این طرح به خوبی در حال اجرا است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم با بیان اینکه از نظر عامه مردم یکی از مهم‌ترین آیتم‌های نان باکیفیت، رنگ سفید نان است، ادامه داد: متأسفانه طی سه دهه گذشته فرهنگ مصرف نان مردم تغییر کرده است؛ به این معنا که طبع مردم را به سمت مصرف نان‌های سفید رنگ سوق دادند.

وی اضافه کرد: طبق گزارشات دانشگاه علوم پزشکی یکی از دلایل اصلی بیماری‌هایی همچون کم خونی، کبد چرب، یبوست، سکته‌های قلبی و مغزی ناشی از عدم تأمین فیبر و املاح مورد نیاز بدن است که این مواد در نان سبوس دار، میوه و کلم بروکلی وجود دارد.

محمدی اظهار کرد: نان از جمله مواد غذایی در دسترس است لذا سبوس دار بودن نان در تأمین فیبر مورد نیاز برای بدن موثر خواهد بود؛ به همین جهت در ابتدا باید فرهنگ مصرف نان مردم را تغییر دهیم، البته طی دو سال اخیر به واسطه فعالیت رسانه‌ها در حوزه نان سبوس‌دار مردم با این نان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل را در استان ترویج کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۳ واحد نانوایی در استان در حوزه پخت نان کامل فعالیت می‌کنند و زیرساخت تأمین آرد کامل را با همان نرخ دولتی مهیا کردیم، بنابراین قرار نیست هنگام خرید یک نان با آرد کامل مبلغ بیشتری را پرداخت کنید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم، با اشاره به سه هدف نان کامل، یادآور شد: هر چه درصد سبوس آرد بیشتر باشد مطمئنا انگیزه عرضه خارج از شبکه آرد کمتر می‌شود چرا که اکثر آردهای قاچاق شده از نانوایی‌ها به واحدهای صنعتی است که نیاز به آرد سفید دارند، لذا با سبوس دار کردن در وهله اول سلامت مردم را تأمین کردیم و بعد از آن منجر به جلوگیری از قاچاق کالا و صرفه جویی می‌شود.

محمدی افزود: با توجه به اهداف نان کامل این طرح با استقبال در سطح کشور مواجه شد و با ورود کمیسون اصل ۹۰ مجلس اتفاقات خوبی رقم خورد و منجر به این شد که استاندارد ۱۰۳ آرد در سطح کشور بازبینی شود و درصد سبوس‌گیری‌ها کمتر شود.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که طرح نان کامل از قم آغاز شد و اکنون در برخی از استان‌ها بسیار موفق بوده است، اظهار کرد: در استان قم به لحاظ تعداد نانوایی‌ها وضعیت مطلوبی داریم اما جانمایی نانوایی‌ها اصولی نبوده و لازم است که یک بازنگری در چینش نانوایی‌ها انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • فرهنگ مصرف نان مردم باید تغییر کند
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند