Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@23:52:56 GMT

بیش از 2 میلیون مازندرانی در انتخابات شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۸۳۳۴۱

بیش از 2 میلیون مازندرانی در انتخابات شرکت کردند

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: بیش از دو میلیون و ۱۰۸ هزار نفر در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت پای صندوق های رای رفتند.

ایلنا:علیرضا یونسی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات را ۲ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۱۷ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: مازندران در این دوره ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار نفر رأی‌دهنده واجد شرایط داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: آمار مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شورای پنجم در مقایسه با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اسفند ۹۴ برگزار شد، ۱۷ درصد بیشتر شد.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: در دوازدهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری در مازندران یک‌میلیون و ۲۴۲ هزار و ۶۵۲ نفر از رأی‌دهندگان معادل ۶۲ و ۱۱ صدم درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات به حسن روحانی رأی دادند و رأی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در مازندران یک‌میلیون و ۸۰ هزار از مجموع یک‌میلیون و ۸۶۹ هزار و ۷۰۹ رأی بود.

یونسی رأی سید ابراهیم رئیسی را ۷۲۱ هزار و ۵۹۴ رأی معادل ۳۶ و هفت‌صدم درصد اعلام کرد و گفت: مصطفی میرسلیم ۲۵ هزار و ۵۷۹ رأی معادل یک و ۲۸ صدم درصد و سید مصطفی هاشمی طبا هم ۱۰ هزار و ۷۷۷ رأی معادل ۵۴ صدم درصد از آرای مازندرانی‌ها را کسب کردند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ستاد انتخابات استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات به صورت الکترونیکی در حوزه‌های انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ آمادگی کامل دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، رئیس ستاد انتخابات مازندران در جلسه ستاد انتخابات مازندران در ساری گفت: آموزش انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار داده می‌شود و وظیفه اصلی صیانت از آرا مردمی است.

قاسم عزیززاده گرجی افزود: برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ آمادگی کامل وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار  با بیان اینکه آموزش انتخابات الکترونیک به مردم و عوامل اجرایی داده می‌شود، گفت: صندوق‌های الکترونیکی اخذ آرا دریافت شده است و تلاش شد آموزش‌های لازم به مردم و مسئولان اجرایی داده شود.

عزیززاده گرجی تصریح کرد: تمام فرایند انتخابات 21 اردیبهشت در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود.

وی گفت: 408 شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه فعال شده است و افرادی که در مرحله نخست انتخابات در حوزه انتخابیه قائم شهر رأی دادند و همچنین افرادی که رأی ندادند می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران تصریح کرد: فیلم مناظرات و فیلم تبلیغات در صدا و سیمای مازندران در حال پخش است و ضبط فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌ بین کاندیدا‌های حوزه انتخابیه به تناوب تهیه شده که پخش می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغات انتخاباتی تا 7صبح 20 اردیبهشت ادامه دارد.

وی گفت: همه عوامل اجرایی و نمایندگان فرمانداران حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار مشخص شدند و وظیفه اصلی سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • قهرمانی تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی در کشور
  • تیرانداز ملی‌پوش مازندرانی قهرمان کشور شد
  • ملی‌پوش مازندرانی تیراندازی، قهرمان کشور شد
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود