Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: اصلاح‌طلبان هر ٢١ كرسي شوراي شهر پايتخت را فتح كردند و آنچه در انتخابات مجلس بر سر اصولگرايان آمد، در انتخابات شوراي شهر نيز تكرار شد. محسن هاشمي‌رفسنجاني كه نامش در صدر ليست اصلاح‌طلبان بود با كسب يك ميليون و ٧٠٠ هزار راي از شهروندان پايتخت شگفتي‌ساز شد. اما اين شگفتي فقط براي نفر نخست ليست اميد در تهران نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت نظري، آخرين نفر ليست اميد يك ميليون و ٦٠ هزار راي از آن خود كرد. به بيان ديگر آخرين نفر ليست اصلاح‌طلبان در تهران بيشتر از ابراهيم رييسي در پايتخت سبد راي خود را پر كرد.
 
تغيير در پايتخت‌هاي اصلي اصولگرايان

‌پيروزي بزرگ در اين دوره از انتخابات شوراهاي شهر تنها مختص به پايتخت نبود. اصلاح‌طلبان در بيشتر شهرهاي بزرگ پيروزي‌هاي قاطعي را كسب كردند و گام‌هاي بسيار بلندي را برداشتند. اكثريت شوراهاي شهر در مشهد و اصفهان به طور كامل در اختيار اصلاح‌طلبان قرار گرفت.
 
در اين ميان شايد مشهد مهم‌ترين گام بود. در انتخابات هفتم اسفند در ميان خبرهاي پيروزي اصلاح‌طلبان در بسياري از شهرها، مشهد براي آنها چندان خوش‌يمن نبود و نماينده‌هاي اصولگرا را، راهي بهارستان كرد. اما در ٢٩ ارديبهشت ماه اصلاح‌طلبان مشهد پيروزي بزرگي را پس از ١٢ سال براي خود رقم زدند و ليست اميد اصلاح‌طلبان در اين شهر همه ١٥ كرسي شوراي شهر را از آن خود كردند.
 
اما پيروزي بزرگ براي اصلاح‌طلبان خراسان رضوي تنها به مشهد ختم نمي‌شود. خبرها حاكي از آن است كه، اصولگرايان نه‌تنها در مشهد، بلكه در استان خراسان رضوي شكست خورده‌اند. حسيني، رييس ستاد انتخابات استان خراسان رضوي گفت در استان ٢٨ مركز شهرستان داريم. گرايش سياسي ٧٥درصد منتخبين شوراهاي شهري استان اصلاح‌طلب و معتدل است.
 
پيروزي در ديگر شهرها

  در كنار كلانشهر تهران، اصلاح‌طلبان توانستند در كرج هم پيروزي دلچسبي را كسب كنند. همه ١٣ نفر ليست اصلاح‌طلبان در اين شهر پيروز شده‌اند و كرجي‌ها حتي يك اصولگرا را هم به شوراي شهر خود راه ندادند.
 
در شيراز هم هواي اصلاح‌طلبي در شهر حاكم شده است. مشاركت بالاي شهروندان شيرازي سبب شد تا سال‌ها تسلط اصولگرايان در اين شهر پايان يابد. ابتدا خبرهاي غيررسمي حكايت از پيروزي قاطع ليست اصلاح‌طلبان در اين شهر داشت. اما ديروز عصر درنهايت مشخص شد اصلاح‌طلبان ١٢ كرسي و اصولگرايان يك كرسي از ١٣ كرسي اين شهر را كسب كرده‌اند.
 
 از ١١ كرسي شوراي شهر يزد هم، ٦ كرسي از آن اصلاح‌طلبان و ٢ كرسي از آن اصولگرايان و ٣ كرسي هم نصيب نامزدهاي مستقل شد تا در يزد هم اصلاح‌طلبان دست بالا را داشته باشند.
 
در تبريز هم اصلاح‌طلبان با كسب ٨ كرسي از ١٣ كرسي شوراي اين شهر عنوان پيروز را براي خود كردند. در بندر انزلي و زاهدان اما اصلاح‌طلبان به طور مطلق پيروز شدند. به عبارت ديگر در اين دو شهر ليست اصلاح‌طلبان به طور كامل تمام كرسي‌هاي شوراي شهر را از آن خود كردند و اصولگرايان ناكام بزرگ ميدان بودند.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پیروزی خانگی بایرن مونیخ و شکست سنگین دورتموند
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!