Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: امسال برای نکوداشت آیین سوم خرداد برنامه های متعددی ارائه کرده ایم که در سوم،چهارم و پنجم خرداد رونمایی می شوند. کتاب های ارزشمند و ماندگاری در ثبت تارخ نگار دفاع مقدس به چاپ رسیده از جمله اطلس لشکر 41ثارالله که پس از پروژه 9 ساله به اتمام رسیده است که 25 عملیات را در دفاع مقدس تشریح می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازآرمان کرمان؛ سرهنگ محمد مهدی ابوالحسنی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سوم خرداد گفت: باید قدردان حماسه سازان و قهرمانان دفاع مقدس باشیم، هرچه داریم مدیون خون شهدا در دفاع مقدس و حماسه سازان آزادی خرمشهر هستیم زیرا اگر این بزرگواران نبودند حضور ده ها میلیونی مردم در پای صندوق های رای رقم نمی خورد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برخی کارهای ناچیز رابزرگ میکنیم واز حماسه های بزرگ غافل می شویم افزود: آزادی خرمشهر یک حماسه تاریخی بود در زمانی که دشمن می خواست انقلاب اسلامی را به زانو درآورد در همین روزهای سوم خرداد دژی به نام خرمشهر را به همت مردان بزرگ این سرزمین فتح کردیم.

مدیر کل ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان در ادامه ابراز کرد:قریب 6000 از جوانان کشور به مقام شهادت نائل گشتند که بیش از 200 نفر از آنها مردان دلیر استان کرمان بودند، 219 شهید و جانباز که در نهایت این جانبازان عزیز هم به جرگه شهدا می پیوندند؛ در این جنگ 782 نفر مجروح، 64 نفر به اسارت درآمدند که 17نفر از آنها جزء آن بیست و سه نفر بودند که حماسه بزرگ آزادگی را رقم زدند.

ابوالحسنی اظهار داشت: کلید فتح خرمشهر به دست رزمندگان کرمان بود. دشمن باور نداشت ایران توان دفاع داشته باشد اما به همت دلیر مردان دفاع مقدس فتح خرمشهر رقم خورد. امیدوارم که در جمهوری اسلامی قدردان این حماسه سازان باشیم تا در آن دنیا سرافکنده نباشیم. نمی دانم کسی که امروز امنیت و عزت کشور را متزلزل میکند چگونه می خواهد در آخرت پاسخگوی خون شهدا باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد:امسال برای نکوداشت آیین سوم خرداد برنامه های متعددی ارائه کرده ایم که در سوم،چهارم و پنجم خرداد رونمایی می شوند. برگزاری صبحگاه مشترک در صبح سوم خرداد با حضور نیروهای مسلح و همچنین پیاده روی نیروهای مسلح، حرکت و تجمع نیروهای مسلح از برخی خیابان های شهر به سمت پارک شورا، گرامیداشت سوم خرداد با محوریت خانواده شهدا و تجلیل از اسوه های صبرو استقامت همراه با اکران فیلم ماجرای نیمروز در سینما شهر تماشا.

وی پیرامون ادامه برنامه های گرامی داشت سوم خرداد بیان کرد: ویژه برنامه ساعت پیروزی که ساعت یازده روز سوم خرداد می باشد در واقع ساعتیست که خرمشهر آزاد شده و این ویژه برنامه با همکاری صداوسیما ونهادهای مرتبط صورت می گیرد.

ابوالحسنی عنوان کرد: در راستای گرامی داشت سوم خرداد کتاب های ارزشمند و ماندگاری در ثبت تارخ نگار دفاع مقدس به چاپ رسیده از جمله اطلس لشکر 41ثارالله که پس از پروژه 9 ساله به اتمام رسیده است که 25 عملیات را در دفاع مقدس تشریح می کند. دوکتاب دیگر به نام های تا مرز کوشک که نقش بچه های لشکر 41 ثارالله در عملیات بیت المقدس را بازگو می کند و همچنین کتاب جاده های هموار امام زاده.

وی اذعان کرد: مراسم گلباران و غبارروبی قبور شهدا و رونمایی از تقویم دیجیتال دفاع مقدس ویژه تلفن همراه که یک مرجع خوبی است برای آشنایی با زمان و مکان شهادت شهدای شاخص استان کرمان، سرکشی و دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان که در راستای گرامیداشت سوم خرداد صورت می گیرد.

ابوالحسنی در پایان خاطر نشان کرد:ای کاش این سرکشی و دیدارها مردمی و همگانی می شد مردم ما هرکدام با یک خانواده جانباز و شهید دیدار می کردند و قدردان زحمات این بزرگواران و خانواده هایشان می شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد آدیگوزل زاده، اظهارکرد: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی  و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.
وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.
این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.
دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است.  
آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.
وی گفت: تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است  و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است.  
پیش از این نیز شورای سیاست گذاری  و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران