Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:22:06 GMT

خانه هايي که در آنها، رنگ جريان دارد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۸۶۰۶۵

خبرگزاري آريا - وب سايت اتاق: دکوراسيون رنگي منزل شايد براي بسياري از ما ايراني ها که دوست داريم طراحي داخلي خانه مان محافظه کارانه و تک رنگ باشد ايده چندان مناسبي نباشد اما بنظرم يا از اين موضوع برداشت بد مي شود يا اينکه راه درست استفاده از آن به مردم نشان داده نشده است. امروزه دکوراسيون هاي رنگي و شاد در سرتاسر جهان بسيار محبوب شده اند طوري که حتي در آپارتمان هاي کوچک نيز سعي مي شود تا جاي ممکن از رنگ هاي شاد و فرح بخش استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ديگر همه مردم از رنگ خنثي سفيد، کرم و … خسته شده اند و بدنبال طرح هاي جذاب تر و شاداب تر هستند.

در آپارتمان هاي کوچک که اتاق ها و فضاهاي مختلف در فاصله نزديک به يکديگر قرار گرفته اند، واقعا ديگر راهي بغير از رنگ هاي متنوع براي جدا و متفاوت نشان دادن دکوراسين هر محيط باقي نمي ماند. با استفاده از متد بکارگيري هوشمندانه رنگ هاي مختلف کنار يکديگر، مي توانيد در هزينه ساخت يا بازسازي منزلتان صرفه جويي کنيد. مثلا ديگر نيازي به ساخت ديوار يا نصب پارتيش هاي اضافي نخواهد بود، چرا که رنگ هاي خيلي خوب مي توانند فضاها را از يکديگر جدا کنند. در ادامه به معرفي تعدادي دکوراسيون رنگي منزل در طرح هاي ساده و شيک خواهيم پرداخت.




اولين خانه اي که بررسي خواهيم کرد يک آپارتمان تک خوابه بسيار کوچک است اما در عين حال به هيچ وجه شيکي خانه فداي کوچکي آن نشده است. زمينه اتاق نشيمن سفيد زده شده تا رنگ هاي شادي مانند زرد و سبز تيره مبلمان راحتي، خود را بخوبي نشان بدهند. از ديد ديگر در اتاق نشيمن، از قفسه هاي زرد رنگ رنگ کنار قفسه هاي چوبي به رنگ روشن استفاده شده است. در تمامي اين قسمت ها زمينه کف و ديوارها سفيد است تا رنگ هاي شادي که هر چند خيلي کم و جزئي هستند اما به خوبي خود را نشان دهند.













ايده استفاده از دو کفپوش متفاوت در خانه براي دوري از يکنواختي در دکوراسيون داخلي ايده اي بسيار کارآمد و تقريبا جديد است. همانطور که در عکس ها مشاهده مي کنيد، اتاق نشيمن و راهروي ورودي خانه سراميکي يکدست سفيد، ساده و بدون طرح دارند در حالي که تقريبا وسط خانه و نرسيده به آشپزخانه کفپوش خانه به يک باره عوض شده و سراميک هاي طرح دار مرمري ظاهر مي شوند. اين سراميک ها در برابر شکل بسيار ساده و زيباي آشپزخانه با کابينت هاي چوبي و ميز و صندلي ناهارخوري مشکي رنگ خيلي خوب ترکيب مي شود. در قفسه آشپزخانه نيز براي افزودن رنگ هاي جذاب از ظروف سبز رنگ و همچنين تابلو نقاشي زرد رنگ نيز استفاده شده است.



















بارها در سايت اتاق گفته ايم که يک فضاي کوچک مي تواند در نهايت لوکسي تزيين شود طوري که خانه هايي با مساحت چهار برابر بيشتر هم نتوانند چنين زيبا و کارآمد باشند. دکوراسيون رنگي منزل کوچک زير دقيقا همين شرايط را دارد که با استفاده از روش درست چيدمان و بکارگيري رنگ هاي متفاوت به ميزان مناسب، توانسته فضايي بي نهايت لوکس و شيک و جذاب پديد آورد. مشاهده مي کنيد که در چنين فضاي کوچکي خيلي کم از رنگ سفيد استفاده شده و بيشتر رنگ هاي قهوه اي، کرم، طلايي و بنفش در تناژهاي متفاوت خودنمايي مي کنند.










نکته مهمي قبل از انتخاب رنگ، توجه به حالت اتاق است. هر اتاقي در خانه شرايط و حس و حال مربوط به خودش را دارد و صد البته اين نظر شماست که در آخر تعيين کننده خواهد بود. مثلا اگر دوست داريد اتاق خوابتان آرامش بخش و لطيف باشد رنگي که انتخاب مي کنيد با کسي که دوست دارد اتاق خوابش رمانتيک و صميمانه باشد فرق خواهد داشت. در مورد اول بايد به سراغ رنگ هايي مانند آبي، سبز، بنقش يا ارغواني برويد در مورد دوم رنگ هاي قرمز، صورتي مايل به قرمز، قرمز ياقوتي يا مشکي مناسب هستند.
















براي داشتن يک دکوراسيون رنگي شيک خوب است رنگ هاي بکار رفته در اتاق هاي خانه را با تناژهاي متفاوت در جاهاي ديگر استفاده کنيد، مثلا اگر در اتاق نشيمن از رنگ زرد يا بنفش استفاده کرده ايد، همين رنگ ها را با تناژي ديگر مثلا تاريک تر يا روشن تر در اتاق خواب نيز بکار ببريد، با اين کار هم جريان و پيوستگي بين فضاهاي مختلف خانه حفظ شده است و هم هر اتاق حس و حال مخصوص به خود را خواهد داشت و يکنواخت بنظر نخواهد رسيد. شکل هاي زير نمونه هايي ديگر از دکوراسيون رنگي منزل را نشان مي دهند.

























منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)



منبع:خلاقیت بدون مرز

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خیاطی در عصر دیجیتال: هوش مصنوعی و ربات‌ها در خدمت صنعت پوشاک (فیلم) چگونگی تمیز کردن شیشه عینک با فناوری جدید (فیلم) ساخت خودرو های لوکس BMW توسط ربات (فیلم)

دیگر خبرها

  • واکنش باشگاه سپاهان به حواشی مرد حاشیه‌ساز
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • افغانستان ۱۰۰ سال قبل، به روایت عکس‌های رنگی (عکس)
  • تاثیر لاین نوری بر دکوراسیون داخلی 
  • (تصاویر) افغانستان ۱۰۰ سال قبل، به روایت عکس‌های رنگی
  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • رنگ سال ۱۴۰۳ چیست؟
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم