Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب سايت چيدانه: همين چند ماه پيش که آلودگي هواي تهران در حد اضطرار بود، با خودم فکر مي‌کردم تهران و بسياري از شهرهاي بزرگ دارند به گور دسته‌جمعي تبديل مي‌شوند! ايران ما با وجود داشتن انواع انرژي‌هاي طبيعت‌ دوست چرا بايد اين‌قدر به نفت و گاز متکي باشد. واقعاً چرا ما بايد هر روز هوايي را استشمام کنيم که سرطان تنها يکي از بيماري‌هايي است که ما در معرض آن هستيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فکرش را بکنيد کودکان ما با اولين نفس‌هاي‌شان روي زمين ريه‌هاي‌شان را با چه هوايي پر مي‌کنند. با خودم فکر کردم چرا ما و ايران ما در نابودي زمين، نسل انسان و جانوران رتبه‌هاي نخست در جهان را داريم! چرا هر روز که پا در خيابان‌ها مي‌گذاريم اين‌ قدر مردم اعصاب‌ شان خرد است و انگار وارد ميدان جنگ شده‌ايم! و هزاران چراي ديگر که بد نيست هرازگاهي از خود بپرسيم. برويم سر اصل مطلب از انرژي هاي خورشيدي چه استفاده هايي مي شود؟ موضوعي که امروز در اينجا به بررسي آن مي پردازيم، پس با ما همراه باشيد.

فوايد استفاده از انرژي‌هاي خورشيدي در ايران




بهتر است بدانيد تنها تابش 90 دقيقه نور خورشيد به زمين مي‌تواند انرژي زمين براي يک سال را تأمين کند!

کاهش قبض‌هاي گاز و برق با انرژي هاي خورشيدي




به‌طور کلي 2 سيستم اصلي در دستگاه‌هاي خورشيدي وجود دارد که به درون‌ شبکه‌اي و بيرون‌ شبکه‌اي معروف هستند. اين دو سيستم به منبع برق اصلي متصل مي‌شوند. اگر ژنراتورهاي خانه بيشتر از ميزان مورد استفاده شما انرژي توليد کنند، حرکت مترو نوم کند مي‌شود و ميزان برق مصرفي پايين مي‌آيد. شما مي‌توانيد به‌راحتي با نگاهي دقيق به ميزان مصرف برق در قبض ماهانه‌تان اين کاهش را مشاهده کنيد. استفاده از انرژي خورشيدي در ساختمان مي‌تواند خانه شما را گرم کرده و توليد برق کند؛ بنابراين مي‌شود گفت شما ملزم به پرداخت پول برق و گاز نخواهيد بود. پس چه بخواهيد فردي پيشرو و دوستدار زمين باشيد و چه بخواهيد در مصرف انرژي و پول خود صرفه‌جويي کنيد، انرژي خورشيدي مناسب‌ترين انتخاب است.

کاهش آلودگي محيط‌ زيست و مصرف انرژي با انرژي خورشيدي




نصب پنل‌هاي خورشيدي روي سقف خانه شما در کاهش هزينه‌هاي برق مصرفي بسيار مؤثر است و نه‌تنها ارزش خانه شما را بالاتر مي‌برد، بلکه به ميزان قابل‌توجهي دي‌اکسيدکربن هوا را کاهش مي‌دهد. انرژي خورشيدي پاک و تجديدپذير است؛ به‌علاوه در کشور زيباي ما که آفتاب زيادي دارد، بسيار به‌صرفه است.

کاهش خطرات ناشي از انفجار وسايل گازي با انرژي خورشيدي




تابه‌حال دقت کرده‌ايد در فصول سرد سال چقدر ميزان آتش‌نشاني‌ها و آمبولانس‌ها در شهر زياد مي‌شود؛ آمبولانس‌هايي که باوجود ترافيک احتمال رسيدن به‌موقع آنها به مقصد بسيار کم است؛ به‌خصوص که متأسفانه در بيشتر روستاها و حتي شهرستان‌هاي ايران هنوز از بخاري‌هاي گازي و نفتي استفاده مي‌شود يا دستگاه‌هاي ايمني در سيستم لوله‌کشي خود ندارند!

استفاده از انرژي خورشيدي در خانه




استفاده از انرژي خورشيدي در ساختمان، در دنياي امروز بسيار گسترده است؛ از تأمين برق لوازم برقي، پمپاژ و گرم کردن آب و آشپزي گرفته تا گرم کردن آب استخر و شارژ لوازم برقي مانند تلفن همراه.

قيمت انرژي خورشيدي




به‌طور کلي قيمت انرژي خورشيدي بسته به‌ اندازه پنل، ميزان انرژي توليدي (به واحد وات) و کشور توليدکننده آن متغير است اما 3 مدل اصلي در پنل‌هايي که انرژي خورشيد را به خود جذب مي‌کنند ديده مي‌شود: مونوکريستال، پلي‌کريستال و ترکيبي.

کاربرد انرژي خورشيدي




پنل‌هاي پلي‌کريستال در مناطق گرم‌تر از راندمان بالاتري برخوردارند. اين پنل‌ها سطوح بيشتري را اشغال مي‌کنند اما قيمت‌شان بسيار مناسب است و بهترين پنل براي استفاده در مناطق گرمسيري مثل ايران محسوب مي‌شوند. پنل‌هاي مونوکريستال‌ بسيار قدرتمندند و حتي ذره‌هاي خورشيد را هم جذب مي‌کنند. اين پنل‌ها مناسب‌ترين گزينه براي مناطق سردسير با نور خورشيد کم هستند و سطح کمتري را اشغال مي‌کنند. همچنين از نظر قيمتي کمي از پنل‌هاي پلي‌کريستال گران‌ترند.

استفاده از انرژي خورشيدي در ساختمان




در پنل‌هاي ترکيبي به اضافه سلول‌هاي کريستالي از يک‌لايه نازک فيلم هم استفاده مي‌شود که ميزان انرژي خورشيدي بيشتري را جذب مي‌کند. اين تکنولوژي پيشرفته باعث مي‌شود که نصب اين پنل‌ها به‌صرفه‌تر باشد اما خود اين پنل‌ها جزو گران‌قيمت‌ترين مدل‌ها محسوب مي‌شوند. در آخر بايد گفت انرژي خورشيدي سوخت آينده است و روزي مي‌رسد که ماشين‌هايي با سوخت فسيلي از رده خارج شده و ماشين‌هاي برقي يا خورشيدي جاي‌شان را بگيرند و اين روز چندان دور نيست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستها