Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:07:57 GMT

کاهش ۱۴ درصدی قیمت کتاب از فروردین ۹۴ تا فروردین ۹۵

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۸۶۴۸۴

کاهش ۱۴ درصدی قیمت کتاب از فروردین ۹۴ تا فروردین ۹۵

در فروردین ۱۳۹۶ تعداد ۲۹۹۳ عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته ، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، بر اساس آمار و اطلاعات کتاب‌های ثبت شده در سایت موسسه خانه کتاب در فروردین 1396 تعداد 2 هزار و 993 عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته (2 هزار و 684) 12 درصد رشد را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین ماه سال 1396، بیشترین شمارگان کل با 1.883.690 نسخه به موضوع کودک و پس از آن، کتاب‌های کمک درسی با 717.050 نسخه اختصاص دارد و موضوع دین با 502.000 نسخه، موضوع ادبیات با 495.500 نسخه، موضوع علوم اجتماعی با 316.610 نسخه و موضوع علوم عملی با 230.740 نسخه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس این آمار، قیمت متوسط کتاب در فروردین ماه سال گذشته 14 هزار و 783 تومان بوده که در مقایسه با فروردین ماه سال جاری با کاهش 14 درصدی به 12 هزار و 719 تومان رسیده است.

در فروردین ماه امسال، 2 هزار و 327 عنوان کتاب در تهران منتشر شده است. شهرستانی‌ها در همین بازه زمانی 666 عنوان کتاب منتشر کرده‌اند که نسبت به سال گذشته با افزایش 81 درصدی رو به رو شده‌اند.

کتاب‌های منتشر شده در بازه زمانی یک ماهه فروردین 96 از سوی 2 هزار و 202 پدید آورنده انتشار یافته که از این تعداد 1649 نفر مرد و مابقی زن بودند. همچنین در همین دوره زمانی در سال 95 تعداد 2 هزار و 826 پدیدآورنده فعالیت داشته‌اند که از این تعداد 2123 نفر مرد و 703 نفر آن زن بودند.

انتشارات موسسه مهرپویا مهراس، بیان جوان، کمک آزمون، شرکت نشر قطره، آوای عدالت، شاسوسا، مایا، جنگل، نشر چشمه و نشر مرکزجزو 10 ناشر عمومی پرکار در فروردین ماه سال جاری قرار گرفته اند.

بر اساس این آمار، انتشارات هوپا، پرتقال، قدیانی، برف، افق، آذین گستر، بین المللی گاج، نیک پی، سالیان و سایه گستر در فهرست 10 ناشر پرکار حوزه کودک در فروردین ماه سال جاری قرار گرفته‌اند.

از جمله ناشران آموزشی پرکار در فروردین ماه سال جاری می‌توان به انتشارات تخته سیاه، شرکت انتشارات کانون فرهنگی آموزش، موسسه خدمات علمی آموزشی رزمندگان اسلام، کاگو، خوشه علم، الگو، مهرگان دانش، آخر، مهر و ماه نو و بین المللی گاج اشاره کرد.

از جمله کتاب‌هایی که در فهرست پرتکرارترین کتاب‌های فروردین ماه سال 1396 قرار گرفته‌اند، می‌توان به کتاب‌های 5 نقطه قوت برتر خود را بشناسید، دختر شینا، میوه خارجی، قرار دادها و شرایط عمومی و خصوصی آنها: ویژه آزمون‌های نظام مهندسی، مدیریت ساخت و نظام برنامه ریزی و کنترل پروژه: ویژه آزمون‌های نظام مهندسی، مقررات، قوانین و ضوابط حقوقی و انتظامی مرتبط با ساخت و سازها: ویزه آزمون‌های نظام مهندسی، فرهنگ پوشش، حس پروانه شدن، پس از تو، و گزینه‌های سخت اشاره کرد.

کتاب‌های نوروز ششم دبستان و ماه من... ماه ما به ترتیب با 70 هزار و 20 هزار نسخه در فهرست پرشمارگان‌ترین کتاب‌های فروردین 1396 قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها

به گزارش خبرآنلاین،فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازارهای رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

ایسنا در خبری نوشت:در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

مقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشدهایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.

با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی ترسناک یک کارشناس بازار مسکن/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی اجاره

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت به ایسنا گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است. قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته، اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحدها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند، ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد، ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود، اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده، ولی هنوز تثبیت نشده است.

منبع : ایسنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900639

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • قیمت گوشی امروز 10 اردیبهشت 1403
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳