Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین خلیلی اردکانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم در این دوره از دولت تدبیر و امید انتظار دارند همچنان در تنش زدایی در قالب گفتمان عقلانیت در سیاست خارجی، بهبود شاخص های کلان و خرد اقتصادی و بهبود معیشت مردم در سایه آرامش بازار راهش را ادامه دهد.
وی با اشاره به اینکه مردم در این دوره از انتخابات ثابت کردند که دیگر هوشمندانه دست به انتخاب می‌زنند، اظهار کرد: دیگر دوره توزیع برخی محصولات غذایی و وعده‌های غیرعملی برای جلب آرای مردم گذشته است و جریان هایی موفق می شوند که برای بالابردن محبوبیت خود، خواسته‌های مردم را مورد کارشناسی و پیگیری قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مردم ایران در این دوره از انتخابات به نامزدهای انتخاباتی نشان دادند که متوجه مطالباتی که نسل‌ جدید از مسئولان انتظار دارند، باشند.
خلیلی اردکانی تصریح کرد: رای مردم به دولت روحانی بی دلیل نبوده زیرا ریشه آن را می توان در سیاست خارجی، موفقیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جستجو کرد.
خلیلی اردکانی از حوزه سیاست خارجی به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید یاد کرد و افزود: در این بخش تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری، علیرغم افت و خیزهای زیاد، فصل تازه‌ای را به خود دید و تجربه کرد.
وی گفت: دستاوردهای این حوزه اعم از خروج از فصل هفتم منشور سازمان ملل، فسخ 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در سایۀ امضای برجام و تحولات مثبت دیگر، بسیاری از تحلیل گران را به این واقعیت رساند که این مشی در تاریخ معاصر سیاسی ایران بی بدیل بوده است.
وی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات مردم با مقایسه ایده‌ها و برنامه‌های 2 نامزد مطرح، پاسخ این سوال را مشخص کردند که بهترین گزینه تداوم دولت روحانی می باشد چون دانش و تجربه‌ دارد.
رئیس شورای اصلاح طلبان البرز ادامه داد: در حقیقت مردم با رای خود به روحانی ادامه روند تقویت اعتماد متقابل درسایه سیاست خارجی عقلایی و تعاملی ،غیر تنش زا را ضروری دانستند و از رییس جمهور می خواهند تا این روند را ادامه دهد.
خلیلی اردکانی اضافه کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت روحانی کاهش تورم 45 درصدی بود که توانست تنـش را از جامعـه دور و آرامـش را به ارمغان آورد و سعی کرد با کاهش تورم جلوی التهاب بازار را بگیرد و بازار اقتصادی با برنامه ریزی های مناسب به آرامش نسبی برسد.
وی افزایش رشد اقتصادی، کاهش نرخ تورم، افزایش صادرات نفت، پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی، تک ‌نرخی شدن تورم مواد غذایی، افزایش تولید گندم و شاخص بورس، کاهش قاچاق، تثبیت نرخ ارز، رشد منظم تولید فولاد و پتروشیمی، افزایش سهم درآمدهای مالیاتی نسبت به بودجه جاری و خودکفایی در تولید بنزین از دیگر دستاوردهای این دولت است.
وی گفت: مردم یکبار دیگر از این دولت می خواهند تا روند توسعه اقتصادی را ادامه دهد.
رئیس شورای اصلاح طلبان البرز از دیگر برنامه های مهم دولت را در زمینه سیاست ها و برنامه های اجتماعی، تحول در حوزه سلامت و گسترش بیمه همگانی نام برد.
خلیل اردکانی یادآور شد: دولت با طرح بیمه سلامت توانست همگام با بهره مند سازی شهروندان از خدمات بهداشتی و درمانی چشم اندازهای امیدوارکننده ای را در زمینه تحول در بخش سلامت پدیدار سازد.
وی اظهار کرد: مردم ایران به خوبی درک کردند که شخص رییس جمهوری تمامی آزادی های فرهنگی و اجتماعی قانونی را محترم شمرده، با هیچ کدام شعاری برخورد نکرد و همواره برای تحقق آنها تلاش کرد.
وی اضافه کرد: مردم به خوبی درک کردند که بهبود فضای رسانه ای و دسترسی به شبکه های اجتماعی در این دولت به خوبی انجام گرفته و لازم است این روال ادامه دار باشد.
خلیل اردکانی تاکید کرد: مردم بله محکمی به سیاست های فرهنگی دولت دادند و از دولت می خواهند تا آزادی، عدالت و خلاقیت فرهنگی را از جمله حقوق به حق مردم بداند و با برخوردهای سلیقه ای که با هنرمندان می شود برخورد شود و فرهیخته ترین بخش جامعه همواره با کرامت مواجه شوند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل

روزنامه کویتی «الجریده» امروز (شنبه) به نقل از منابع خود مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله اخیر این کشور به اسرائیل به شدت افزایش یافته است.»

به گزارش شفقنا، پس از حمله بی سابقه تهران علیه اسرائیل که با صد‌ها موشک و پهپاد رخ داد، درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات پانزده کشور پس از این حمله خواستار خرید پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی شده اند، در ادامه به نقل از منابع خود آورده است: درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی فراتر از ظرفیت‌های تولید ایران است و این کشور مجبور به رد برخی از این درخواست‌ها شده است.

در ادامه مطلب روزنامه کویتی آمده است: برخی از این کشور‌ها مشتری‌های سابق ایران و برخی مشتری‌های جدید این کشور برای خرید تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد