Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازرسان وزارت بهداشت با تجهیزات جدید برای رعایت حدود استاندارد بر فاصله دکل‌های برق فشار قوی نظارت می‌کنند.

خسرو صادق نیت به ایرنا  گفت: در قانون برق کشور، حدود استاندارد قانونی فاصله دکل‌های برق فشار قوی با مناطق مسکونی تعیین شده است و بر همین اساس وزارت بهداشت در حال خرید و تهیه تجهیزات جدید نظارتی است تا بتواند بر محدوده ساخت و ساز مجاز ساختمان‌ها نظارت دقیق‌تری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق نیت افزود: توصیه اکید وزارت بهداشت این است که به هیچ وجه در محدوده حریم امواج برق فشارقوی ساخت و ساز انجام نشود و به خصوص اینکه خطر این امواج برای کودکان و زنان باردار جدی است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون سازمان برق کشور و مصوبه دولت در 30 فروردین سال 91؛حریم خطوط نیروی برق به دو دسته حریم زمینی و هوایی تقسیم می‌شود و خطوط برق نیز به سه دسته خطوط برق فشار ضعیف (کمتر از یک کیلوولت)، فشار متوسط (یک تا 63 کیلوولت) و فشار قوی (63 کیلوولت و بالاتر) تقسیم می‌شوند.
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بر اساس قانون برق کشور، حریم برق فشار ضعیف حدود 1/3 متر، حریم خطوط برق فشار متوسط حداکثر 3/5متر و حریم زمینی مجاز فاصله زمینی از خطوط برق فشار قوی حداکثر 25 متر است.
وی ادامه داد: البته حریم مجاز زمینی برق فشارقوی برای ولتاژهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال برای ولتاژ 63 کیلوولت این حریم حدود 8 متر، برای ولتاژ 132 کیلوولت حدود 9 متر، برای ولتاژ 230 ولت حدود 12متر، برای ولتاژ 400 کیلوولت حدود 14 متر و برای ولتاژ 765 کیلوولت حداکثر حریم زمینی مجاز برای ساخت و ساز 25 متر است.به گفته صادق نیت، حریم افقی یا هوایی از دکل‌های برق فشار قوی نیز حدود 30 درصد حد حریم زمینی آنهاست و بر این اساس حداکثر حریم هوایی برای برق فشار قوی با ولتاژ 765 کیلوولت شامل 20 متر حریم افقی و 15متر حریم عمودی است.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در وزارت فرهنگ گفت: کار بازسازی حریم تئاتر شهر بدون وقفه در حال انجام است؛ بودجه لازم تزریق شده و کار‌ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: صبح امروز در همین رابطه جلسه داشتیم و د رآن جلسه هم تأکید شد که  کارها بدون یک روز توقف تا اتمام پروژه جلو برود.

وی خطاب به خبرنگار آنا گفت: شما هرزمان متوجه شدید سر وصدای ساخت و ساز حریم تئاتر شهر به گوش نمی‌رسد، به من خبر دهید!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)