Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی روز دوشنبه تایید کرد که آزمایش موشکی این کشور که روز یک‌شنبه انجام شد موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش موشکی این کشور که روز یک شنبه انجام شد موفقیت آمیز بوده است.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، این موشک از نوع موشکهای بالستیک میان برد بوده و برای تضمین توانایی آن در حمل کلاهک هسته‌ای و توانایی ضربه زدن به اهداف آمریکا آزمایش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری تاکید کرد که هنگام انجام آزمایش روز گذشته، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مسقیما بر آن نظارت میکرده است.

براساس این گزارش، آزمایش موشکی کره شمالی همچنین برای راستی آزمایی عملکرد موتور سوخت جامد برای موشهای پوک‌گوک سانگ ۲ و همچنین عملیاتی شدن آن انجام شده است.

روز یک شنبه، وزارت دفاع «کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک موشک با ویژگی‌های نامشخص شلیک کرده است.

خبرگزار رویترز گزارش کرد، دفتر ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک یکشنبه بعدازظهر از مکانی در نزدیکی «پوکچانگ» پرتاب شده است.

مقامات آمریکایی گفته بودند که کره شمالی یک موشک میانبرد بالستیک پرتاب کرده است.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، شبکه سی بی اس گزارش داد که به درخواست آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه(فردا) جلسه مشورتی درباره کره شمالی برگزار می‌کند.

کره شمالی یک موشک متوسط بالستیک بلند برد به نام «هواسانگ ۱۲» را که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای سنگین داشت، اوایل ماه جاری میلادی پرتاب کرد.

بنا به گفته توکیو، آن موشک که از مکانی در کوسانگ واقع در شمال پیونگان پرتاب شده بود حدود ۳۰ دقیقه پرواز کرد و قبل از آنکه در دریای ژاپن سقوط کند، حدود ۸۰۰ کیلومتر را پیمود.

کره شمالی به طور مداوم موشک‌های کوتاه برد را مورد آزمایش قرار می‌دهد اما گفته می‌شودکه در تلاش است این فناوری خود را به سوی توسعه یک موشک با قابلیت رسیدن به خاک آمریکا ارتقا دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین صبح روز سه شنبه چهار ماهواره را با موفقیت از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در شمال چین پرتاب کرد. این ماهواره ها توسط موشک حامل  لانگ‌مارچ به مدار منتقل شدند و نخستین پرتاب این مدل جدید را در خانواده موشک‌ها به ثبت رساندند.

مووشک لانگ‌مارچ که توسط شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC) توسعه یافته است، شامل یک طراحی ساده تک هسته‌ای و دو مرحله‌ای می‌شود که توسط موتورهای اکسیژن مایع و نفت سفید قدرت می‌گیرد.

این موشک جدید ۴۳ متر طول و تقریباً ۲۱۵ تن وزن دارد و قادر است محموله‌ای به وزن ۲‌.۴ تن را به مدار ۵۰۰ کیلومتری خورشید سنکرون برساند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این موشک، امکان قابل تنظیم بار ماهواره‌ای آن است که به موشک امکان می‌دهد طیفی از اندازه‌های ماهواره را در خود جای دهد. این سازگاری باعث می شود موشک برای نیازهای مختلف و الزامات خاص ماموریت مناسب باشد.

چین در تلاش برای تقویت برنامه فضایی خود، پرتاب‌ ماهواره‌ها با استفاده از منابع ملی خود را در پیش گرفته است و یکی از مهم‌ترین لحظات این توسعه، پرتاب ماهواره‌ها با همین موشک لانگ مارچ است که با موفقیت صورت گرفت. این پرتاب در نهایت منجر به قراردادن چهار ماهواره در مدار زمین شد.

این راکت، با استفاده از سوخت مایع، توانست ماهواره‌ها را به مدار موردنظر بفرستد. این ماهواره‌ها شامل ماهواره‌های ارتباطی، ماهواره‌های رصدی و ماهواره‌های پژوهشی بوده‌اند.

این موفقیت جدید برای چین نشان از توانایی و تعهد این کشور به توسعه فضایی خود دارد. این پرتاب‌ها باعث افزایش سرعت پیشرفت چین در تکنولوژی فضایی می‌شود و می‌تواند این کشور را به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در صنعت فضایی مطرح کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین
  • کره شمالی ماه گذشته یک موتور موشک با سوخت مایع را آزمایش کرد
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی