Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل ۲۰۱۷ - ۲۰۱۶ لیگ برتر روسیه در حالی به پایان رسید که روستوف از کسب سهمیه اروپا باز ماند، یاران میلاد محمدی شگفتی‌ساز شدند و تیم آنژی از سقوط نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (یکشنبه) فصل 2017 - 2016 لیگ برتر فوتبال روسیه با قهرمانی تیم اسپارتاک مسکو و سقوط تیم‌های تومسک و سامارا به دسته پایین‌تر پایین یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به بررسی اجمالی این رقابت‌ها با توجه به حضور سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی و میلاد محمدی، ملی‌پوشان ایرانی تیم‌های روستوف، آنژی و ترک گروژنی اختصاص دارد.

پایان انتظار 15 ساله قهرمانی اسپارتاک

تیم اسپارتاک مسکو پس از گذشت 15 سال دوباره به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال روسیه دست یافت. این تیم مطرح و متمول مسکویی که طرفداران سرسختی همچون سرگئی لاوروف (وزیر امورخارجه روسیه) دارد با هدایت ماسیمو کاررای ایتالیایی از همان آغاز فصل در مسیر قهرمانی گام برداشت و 3 هفته پیش از پایان فصل اخیر لیگ برتر روسیه قهرمانی را تثبیت کرد.

جدول رده‌بندی نهایی لیگ برتر روسیه

تیم زسکا مسکو با 69 امتیاز صدرنشین جدول نهایی رده‌بندی لیگ برتر روسیه در فصل 2017 - 2016 شد. تیم‌های زسکا مسکو و زنیت سن‌ پترزبورگ به ترتیب با امتیازهای 62 و 61 در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. تیم‌ ترک گروژنی با در اختیار داشتن میلاد محمدی، ملی‌پوش ایرانی و کسب 48 امتیاز رده پنجم را به خود اختصاص داد. روستوف نیر که از سردار آزمون بهره‌مند بود با همین امتیاز رتبه ششم را کسب کرد و آنژی 30 امتیازی با سعید عزت‌اللهی در رده دوازدهم قرار گرفت.

در انتهای جدولی رده‌بندی تیم‌های تومسک و سامارا به لیگ دسته‌اول روسیه سقوط کردند. تیم‌های آرسنال و اورنبورگ هم برای بقا در لیگ برتر روسیه باید در مرحله پلی‌آف به مصاف 2 تیم دسته‌اولی بروند.

شگفتی‌سازی یاران محمدی

تیم ترک گروژنی در فصل اخیر لیگ برتر روسیه شگفتی‌ساز شد و حتی تا آستانه کسب سهمیه لیگ اروپا پیش‌ رفت. این تیم جمهوری مسلمان‌نشین چچن که در 2 فصل اخیر لیگ برتر روسیه از میلاد محمدی، ملی‌پوش ایرانی استفاده می‌کند با کسب عنوان پنجمی بهترین نتیجه خود در تاریخ لیگ برتر روسیه به دست آورد. حضور ترک گروژنی در جمع مدعیان قدرتمند لیگ برتر روسیه و نمایش ایده‌آل در بازی‌های خانگی و خارج از خانه یکی از شگفتی‌های فصل اخیر لیگ برتر روسیه بود که توجه اهالی فوتبال این کشور را به یاران محمدی برانگیخت.

رویای برباد رفته روستوف

تیم روستوف در طول فصل اخیر لیگ برتر روسیه به دلیل حضور همزمان در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا دچار نوسان زیادی شد. این تیم که اولین حضورش در اروپا را تجربه می‌کرد تمام توان خود را معطوف به موفقیت در لیگ قهرمانان کرد. این تیم با صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان و سپس حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا و حذف شدن توسط منچستر یونایتد تیم شگفتی‌ساز لقب گرفت. هر چند یاران آزمون از قافیه مدعیان لیگ برتر روسیه عقب ماندند و در پایان با قرار گرفتن در رده ششم جدول نتوانستند سهیمه فصل آینده لیگ اروپا را به دست آورند.

ماندگاری دقیقه 90 تیم عزت‌اللهی

تیم آنژی که از نیم‌فصل دوم لیگ برتر روسیه سعید عزت‌اللهی، ملی‌پوش ایرانی را به صورت قرضی در اختیار گرفته بود همانند فصل قبل در دقیقه 90 از سقوط به دسته پایین‌تر نجات یافت. این تیم با وجود شکست سنگین در بازی هفته پایانی برابر زسکا مسکو با 30 امتیاز در لیگ برتر روسیه باقی‌ماند. اتفاقی که پیش از این در فصل 2016 - 2015 لیگ برتر روسیه هم برای آنژی رخ داده بود.

میلاد محمدی موفق‌ترین لژیونر ایرانی

میلاد محمدی، موفق‌ترین لژیونر ایرانی لیگ برتر روسیه در ارزیابی فنی و آماری خبرگزاری ورزشی چمپیونات این کشور است. او در 24 بازی برای تیم ترک گروژنی به میدان رفت.در 23 بازی به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت و یک بار هم تعویض شد. محمدی در یک بازی نیز به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب تیم ترک گروژنی قرار گرفت. معدل زمانی حضورش در میدان 2076 دقیقه است. 2 گل به ثمر رساند و 4 پاس گل داد. 3 کارت زرد نیز در طول فصل دریافت کرد. نمره فنی او 6.83 (خوب) است. این آمار میلاد محمدی را بالاتر از سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی قرار داده و او به موفق‌ترین لژیونر ایرانی لیگ برتر روسیه تبدیل کرده است.

گل‌های کمتر سردار

سردار آزمون پس از میلاد محمدی دومین لژیونر موفق ایرانی لیگ برتر روسیه از نظر فنی و آماری است. سردار در 27 بازی برای تیم روستوف به میدان رفت که حاصل آن 7 گل و یک پاس گل بود. تعداد گل‌های سردار آزمون به نسبت فصل قبل لیگ برتر روسیه کاهش محسوسی یافت. این ملی‌پوش ایرانی در ترکیب اصلی 20 بازی روستوف حضور داشت. در 12 بازی تعویض شد و 7 بار نیز به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب روستوف قرار گرفت. 1650 دقیقه معدل زمانی حضور سردار آزمون در زمین است. 4 کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کرد. خبرگزاری ورزشی چمپیونات روسیه با مشارکت کاربران و کارشناسان خود برای سردار آزمون نمره فنی خوب 6.64 را در نظر گرفت.

عزت‌اللهی از روستوف تا آنژی

سعید عزت‌اللهی کمتر از میلاد محمدی و سردار آزمون در لیگ برتر روسیه فرصت بازی یافت. او فصل را با تیم روستوف آغاز کرد اما در نقل‌وانتقالات زمستانی اروپا به صورت قرضی راهی تیم آنژی شد. عزت‌اللهی در 20 بازی برای تیم‌های روستوف و آنژی به میدان رفت. در 8 بازی بازیکن ترکیب اصلی بود. در 8 بازی تعویض شد و 12 بار هم به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب تیم‌هایش قرار گرفت. 3 گل، 8 پاس گل و 915 دقیقه حضور در زمین حاصل عملکرد سعید عزت‌اللهی در فصل اخیر لیگ برتر روسیه است. 4 کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کرد. نمره فنی عزت‌اللهی در خبرگزاری چمپیونات روسیه 6.24 (متوسط) است.

انتهای پیام/

R7858/P35350/S3,27,28/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانی در بازی سرنوشت‌ساز در سقوط

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر روسیه، تیم فوتبال اورنبورگ که محمد قربانی را در لیست نفراتش می‌بیند، از ساعت 17:30 امروز در ورزشگاه گازوویک مقابل تیم رده ششمی کریلیا سووتوف سامارا قرار خواهد گرفت.

محمد قربانی که در دو هفته گذشته لیگ برتر روسیه مقابل روستوف و دینامو مسکو در ترکیب اولیه اورنبورگ حضور داشته، امروز هم در جمع 11 نفر اصلی برابر کریلیا سووتوف سامارا دیده می‌شود.

هافبک ایرانی برنتفورد که در فصل جار لیگ برتر روسیه 7 بازی انجام داده و در روسیه کاپ هم سه بار به میدان رفته و دو گل به ثمر رسانده، امیدوار است امروز همراه تیمش به برتری دست پیدا کند و از منطقه سقوط فاصله بگیرند.

تیم فوتبال اورنبورگ در فاصله چهار مسابقه مانده تا پایان فصل لیگ برتر روسیه، 26 امتیازی و تیم چهاردهم جدول این رقابت‌ها است که در صورت برتری مقابل سامارا فرصت صعود دو تا چهار پله‌ای و دوری از جمع گزینه‌های سقوط را دارد.

دیگر خبرها

  • جامی که خیلی زود شگفتی‌ساز شد
  • پیروزی مهم یاران قربانی قبل از پایان فصل
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • قربانی در بازی سرنوشت‌ساز در سقوط
  • جمع یاران یحیی گل‌محمدی در تراکتور جمع می‌شود
  • یک جایزه جدید در انتظار لژیونر استقلالی
  • محمد محبی؛ نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه شد
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ روسیه
  • محمد محبی نامزد جایزه بهترین تازه‌وارد لیگ برتر روسیه
  • ربیع خواه: من از فوتبال شناور پرسپولیس لذت می‌برم/ گل محمدی جزو ۲ سرمربی برتر ایران است