Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: کنسرسیوم‌های صادراتی فرش, کفش وزعفران که با حمایت شرکت شهرک‌ها شکل گرفته‌اندمجموعاً ۱۳ میلیون دلار صادرات برای واحدهای صنعتی عضو داشته‌اند.

مسعود مهدیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در استان خراسان رضویتعداد 5 هزار 611 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد زمینه بهره‌برداری از 2 هزار 407 واحدصنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استاننیز فراهم شدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون 120 هزار و 321 میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در راه‌اندازی واحدهای صنعتی استان انجام گرفته که از این میزان 35 هزار 841 میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتیصورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: از مجموع 184 هزار 411 نفر اشتغال صنعتی 71 هزار 718 نفر (39درصد) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول بکار هستند. از تمام واحدهای صنعتی مستقربه بهره برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی 2هزار و 34 واحد نیز به فعالیت پرداخته و تعداد 373 واحد صنعتی نیز راکد است.

مهدیزاده بیان کرد: علاوه بر این شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری و مهیاکردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد واحد صنعتی, مجموعه‌ای کامل از خدمات قابل ارائه در شرکت شهرک‌های صنعتی جهت مساعدت به سرمایه گذار در شناسایی ایده مناسب سرمایه گذاری, تامین منابع مالی, شناسایی بهترین ماشین آلات و روش تولید, پایه‌گذاری سیستم‌های مدیریتی مناسب در ابتدای شروع بکار یک واحد تولیدی و کمک به افزایش بهره وری, کاهش هزینه‌های تولید و توسعه بازار فروش محصولات واحد صنعتی در حال فعالیت در حوزه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در 11 ماهه سال 1395, مبلغ 1488 میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات طرح رونق به 111 طرحو واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پرداخت شده است. در این بازه زمانی برای 17 واحد صنعتی به مبلغ بیش از 60 میلیارد ریال ضمانت نامه از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صادر و تعداد 29 پرونده مصوب ودر حال بررسی با مبلغی حدود 300 میلیاردریال ضمانت نامه بزودی صادر می‌شود.

مهدیزاده با اشاره به اینکه کنسرسیوم‌های صادراتی فرش, کفش وزعفران که با حمایت شرکت شهرک‌ها شکل گرفته‌اندمجموعاً 13 میلیون دلار صادرات برای واحدهای صنعتی عضو داشته‌اند تصریح کرد:2 شرکت مدیریت صادرات که با مساعدت این شرکت, موفق به اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت شده‌اندو در سه ماهه چهارم سال گذشته 3 میلیون دلار گردش مبادلاتی داشته‌اند.

وی گفت: در راستای رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی در سال 95 تعداد بیش از 23 نیاز فناورانه در واحدهای صنعتی استان شناسایی شده که تاکنون تعداد 5 مورد آن با حمایت این شرکت رفع شدهاست.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • با خرید امتیاز نهضت ملی گرفتار نشوید؛ احتمال سلب پروژه مسکن
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار