Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:33:48 GMT

طرح ربیع القرآن در استان قزوین اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۸۹۷۹۷

طرح ربیع القرآن در استان قزوین اجرا می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از اجرای طرح ربیع القرآن به منظور استقبال از ماه مبارک رمضان در کانون های مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از روابط عمومی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی در این باره اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن هستیم که لازم است فضای مساجد و دل‌هایمان را برای انس هر چه بیشتر با قرآن کریم آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرآن و مسجد دو رکن جدایی‌ناپذیر در دین اسلام هستند و برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی باید از این 2 رکن مهم بهره گرفت و این 2 مهم را در جامعه تقویت کرد؛ با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، استفاده از این فرصت برای تقویت جایگاه مسجد و انس هرچه بیشتر با قرآن کریم امری ضروری است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: از همین رو طرح ربیع القرآن توسط ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در تمامی استان ها به اجرا درمی آید تا بتوانیم فعالیت های قرآنی را بیش از پیش در مساجد داشته باشیم.

وی عنوان کرد: طرح ربیع القرآن همزمان با سراسر کشور و به منظور استقبال از ماه مبارک رمضان، 29 شعبان مصادف با جمعه پنجم خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اجرا می شود.

حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: این طرح یک روزه بوده و در شب اول ماه مبارک رمضان با حضور آحاد مردم در مساجد اجرا می شود که تلاوت قرآن توسط قاریان و حافظان برجسته، سخنرانی با موضوع تبیین جایگاه و اهمیت قرآن، تقدیر از چهره های موفق قرآنی، تشویق و معرفی روزه اولی ها، اجرای تواشیح و مسابقه قرآنی و غیره از جمله برنامه هایی است که در قالب این طرح اجرا می شود.

وی تصریح کرد: ایجاد پیوند قرآنی بین مسجد و مردم، ترویج فعالیت های قرآنی، ترغیب متولیان مسجد به اجرای برنامه های قرآنی، بهره‌گیری از فضای قرآنی ماه رمضان در مساجد، شناسایی و تکریم فعالان قرآنی و غیره از جمله اهداف اجرای طرح ربیع القرآن است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: علاوه بر اجرای طرح مذکور، برنامه‌های متعدد قرآنی هم در ماه مبارک رمضان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می شود که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم نهایت بهره را از ماه رمضان و قرآن این کتاب آسمانی ببریم.

انتهای پیام/

R41364/P1357/S6,63/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۹۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر

فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان روستای الیف از توابع شهرستان کازرون استان فارس رونق بسیاری دارد و به جهت اهمیت در مسجد این روستا دوره‌های آموزشی قرآن کریم و مسائل دینی و مذهبی برای کودکان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان روستای الیف خبر داد و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق