Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-دبیر شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان ضمن تاکید بر اینکه «محسن هاشمی» گزینه شهرداری نیست؛ گفت: اعضای لیست امید این تعهد را داده‎اند که کسی انصراف ندهد. چراکه فرصت حضور را از یک اصلاح‎طلب می‎گیرند. اگر کسی از این اعضاء استعفا دهد قطعا برای شهردار شدن رای نخواهد آورد.
با انتخاب کامل لیست امید در انتخابات شورای شهر، تهران پس از سه دوره شاهد یک دست شدن اعضاء شورای شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم انتظار دارند این یک دستی از آشفتگی شهر کم کند و اولین و مهم‎ترین گام برای بهبود اوضاع آشفته تهران انتخاب شهرداری کارآمد و پاکدست است.
گزینه‎های زیادی برای شهرداری تهران چه قبل از انتخابات شورای شهر و چه بعد از آن مطرح شده است که یکی از این گزینه‎ها «محسن هاشمی» است. گزینه‎های زیاد دیگری هم از سوی احزاب مختلف و مردم مطرح می‎شود که تاکنون هیچ کدام از آنها مورد تایید هیچ کدام از اعضاء لیست امید قرار نگرفته است.
دیروز غلامحسین کرباسچی، دبیر حزب کارگزاران با بیان اینکه محسن هاشمی از گزینه‎های شهردارنی تهران است، به انتخاب گفت: محسن هاشمی اگر تمایلی داشته باشد، باتوجه به سابقه و فعالیتی که داشته چه در مترو چه در حوزه شهری، از گزینه‌های شهرداری تهران است.
این در حالی است که سید محمود میرلوحی، منتخب مردم تهران در دور پنجم شورای شهر در گفت‎وگو با رویداد۲۴اعلام کرد: طبق میثاق‎نامه اعضاء شورای شهر، اعضاء لیست امید نمی‎توانند گزینه‎ای برای شهرداری باشند. بنابراین محسن هاشمی گزینه شهرداری تهران نیست.قبل از انتخابات نیز گمانه‎زنی‎هایی مبنی بر اینکه محسن هاشمی میثاق‎نامه لیست امید را امضا نکرده است مطرح بود که شورای عالی سیاست‎گذاری این گمانه‎زنی را رد کرد اما، خود هاشمی در رد یا تایید این آن حرفی نزد.
مساله اصلی این است که با انصراف یکی از اعضاء لیست امید در شورای شهر تهران سرلیست اصول‎گراها وارد شورا می‎شود و شورا را از یک دستی که سه دور انتظار آن را می‎کشیدیم خارج می‎کند با این اوصاف باید دید خود لیست امید چه گزینه‎ای را برای شهرداری تهران مطرح می‎کنند.
ژاله فرامرزیان دبیر شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان در گفت‎وگو با رویداد۲۴در این خصوص گفت: همه دوستانی که کاندید شورای شهر شدند این تعهد را دادند که انصراف ندهند، چون فرصت حضور را از یک اصلاح‎طلب می‎گیرند. اعضای لیست امید این تعهد را داده‎اند که کسی انصراف ندهد.او ادامه داد: اگر کسی استعفا دهد قطعا برای شهردار شدن رای نخواهد آورد. اگر جایگزین کسی که انصراف می‎دهد اصلاح‎طلب بود آسیب کمتری وارد می‎شد اما باز هم این تعهد مساله مهمی است که اعضاء تا اتمام کار در شورا با قدرت حضور داشته باشند و به مردمی که آنها را برای شورای شهر انتخاب کرده‎اند خدمت‌رسانی کنند.
دبیر شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان ضمن تاکید بر اینکه «محسن هاشمی» گزینه شهرداری نیست، بیان کرد: تمام اعضاء لیست امید میثاق‎نامه را امضا کرده‎اند، آقای هاشمی هم در جلسه‎ای که منتخبان و اعضاء شورا حضور داشتند این میثاق‎نامه را امضا کرده است. غیر از این حاشیه‎سازی دوستانی است که می‎خواهند اثر بخشی لیست را کم کنند.فرامرزیان در خصوص پیشنهاد شورای عالی سیاست‎گذاری برای شهرداری گفت: شورای عالی سیاست‎گذاری مسئول انتخاب شهردار نیست اما در مجموعه برنامه‌هایی که قبلا ارائه داده است پیشنهادش به شورا این بوده که باید شهرداری انتخاب شود که بتواند برنامه‎های شورا را به خوبی اجرا کند.او در پایان افزود: هر پیشنهاد و گزینه‎ای که مطرح می‎شود گمانه‎زنی است در پروسه انتخاب با گمانه‎زنی‎های زیادی روبرو هستیم. انتخاب شهردار بر عهده اعضاء شورای شهر است و ما از مجموعه لیست امید انتظار داریم شهرداری را انتخاب کند که از طریق مدیریت او اوضاع تهران بهبود پیدا کند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط یکی از اعضای شورای شهر و با اشاره به وضعیت دوچرخه‌های رها شده در محله جوادیه گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صد‌ها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آن‌ها بازگرداند، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی استفاده کرد، اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آن‌ها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی به وضعیت دوچرخه‌ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده، اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند بار‌ها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

 وی افزود: اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه‌ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

تشکری هاشمی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند که باید هرچه سریع‌تر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آن‌ها ایجاد نکرده و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • خروج علیه شهردار تهران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم