Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست مسئولین واحد نمایش مراكز استانی حوزه هنری روز گذشته- 30 اردیبهشت‌ماه- با حضور كوروش زارعی، مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، برگزار شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این نشست كوروش زارعی ضمن تقدیر و تشكر از فعالیت‌های موثر مسئولان و كارشناسان تئاتر مراكز استانی گفت: سال گذشته، سال پر بار و بركتی برای تئاتر حوزه هنری در مركز و استان‌ها بود و این مهم میسر نمی‌شد مگر با تلاش مضاعف شما همكاران كه قلبتان برای تئاتر می‌تپد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین به افتتاح دفاتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اشاره كرد اظهار داشت:‌ تاكید ما بر فعالیت گسترده‌ دفاتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد است كه تا كنون در 17 استان، افتتاح و راه‌اندازی شده و به امید خدا در باقی استان‌ها نیز به زودی شاهد فعالیت این دفاتر خواهیم بود.

این هنرمند بازیگر اضافه كرد: ما به دنبال راه‌اندازی فرمایشی دفاتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد نیستیم. هدف ما جذب و تربیت نیروهای مسجدی با تفكرات مسجدی است تا بتوانیم هنر نمایش را در بطن جامعه و دل مردم گسترش دهیم. چرا كه همه می‌دانیم تئاتر مردمی در سراسر كشور دچار خلاء‌هایی است، از این رو باید به جریان تئاتر بچه‌های مسجد به دقت پرداخت تا ارتباط تئاتر با توده‌های مردم برقرار شود. این هدفی است كه تئاتر حرفه‌ای نتوانسته به آن دست پیدا كند و حتی اساتید دانشگاهی نیز از گلایه‌مند هستند كه چرا تئاتر با بخش وسیعی از جامعه ارتباط ندارد.

وی ادامه داد: اجرای مستمر تئاتر در مساجد با توجه به دغدغه‌های امروز مردم، هدف اصلی ماست؛ بدین معنا كه صرفا اجرای تئاتر با مضامین مذهبی مورد نظر ما نیست بلكه موضوعات اجتماعی در قالب اجراهای مفرح، جذاب و حتی طنز كه بتواند جذب مخاطب كند، از رویكردهای ماست.

این كارگردان تئاتر همچنین تصریح كرد:‌ تئاتر مردمی بچه‌های مسجد هرساله جشنواره‌ای مختص خود خواهد داشت اما به هیچ عنوان نباید فعالیت‌های خود را منوط و منحصر به حضور در جشنواره نماییم. جشنواره، ویترینی برای این جریان است اما خود جریان اصلی تئاتر مردمی باید بسیار خروشان و گسترده‌تر از آنچه در جشنواره دیده می‌شود در بطن جامعه، روند پویا داشته باشد.

زارعی اضافه كرد: توجه داشته باشید تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، تئاتر حرفه‌ای نیست. تئاتر مردمی در كنار تئاتر حرفه‌ای فعالیت‌های خود را خواهد داشت؛ به هیچ عنوان نیز نمی‌خواهد مقابل تئاتر حرفه‌ای باشد. تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از دل مردم و برای مردم خواهد بود و از این رو باید در جذب استعدادهای جوان مسجدی و آموزش ایشان، همت ویژه داشته باشیم. اینكه در آینده این نیرو‌ها با تفكر مسجدی وارد تئاتر حرفه‌ای شوند از اهداف بلندمدت ماست. نیروهای جوان وقتی آموزش ببینند آنگاه خودشان با تفكر مسجدی راه خود را در تئاتر حرفه‌ای پیدا خواهند كرد ولی به هیچ عنوان قصد نداریم از نیروهای حرفه‌ای برای فعالیت در تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استفاده كنیم.

زارعی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر تولید جدید آثار نمایشی حوزه هنری تاكید كرد و گفت: بارها دیده شده برخی از هنرمندان، نمایشی را تولید می‌كنند و با عوض كردن عنوان نمایش و چند دیالوگ، آن اثر را در جشنواره‌های دیگر به عنوان نمایش جدید، عرضه می‌كنند. ما در مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری به شدت با این تقلب مقابله خواهیم كرد. لذا توصیه ما این است هنرمندان را به تولید آثار جدید و خلاقه دعوت كنید و همه مراقب خواهیم بود در جشنواره‌های استانی،‌ منطقه‌ای و سراسری، نمایشی دست دوم وارد نشود.

در ادامه‌ این نشست امیرحسین شفیعی، مدیر دفتر تئاتر خیابانی مركز هنرهای نمایش حوزه هنری، نیز با بیان سخنانی از توسعه‌ تئاتر خیابانی در مراكز استانی استقبال كرد و گفت: تاكید آقای زارعی بر فعال كردن تئاتر خیابانی، میدانی و محیطی در استان‌ها و شهرستان‌ است و نیز در تلاش هستیم با جذب كمك‌های مالی و اسپانسر بتوانیم قراردادهای متعددی برای اجرای عمومی نمایشگران خیابانی تهیه كنیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد اظهار داشت: در برگزاری همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد تلاش شده از ظرفیت هنرمندان استان‌ها نیز استفاده شود و گروه‌های مختلفی در این همایش در بیش از 12 استان به اجرای نمایش خواهند پرداخت. برگزاری همایش‌های متعددی در دستور كار است؛ مثل كمپین «از خودمان شروع كنیم» كه به موضوع ترافیك می‌پردازد و اسفندماه سال گذشته با استقبال گسترده‌ مردمی در تهران برگزار شد. این كمپین در تیرماه امسال نیز فعال خواهد شد و از ظرفیت هنرمندان استان‌ها نیز استفاده خواهیم كرد.

امیرحسین شفیعی همچنین گفت:‌ لازم است تا نگاه هنرمندان و نمایشگران خیابانی نیز به مقوله‌ تئاتر میدانی عوض شود. ما به تئاتری نیاز داریم كه با استفاده از جذابیت‌های بصری بتواند به سرعت جذب مخاطب كند و در مدت زمان مناسب و نه مُطول، پیام خود را منتقل كند. تئاتر خیابانی این قدرت و ظرفیت را دارد تا درآمدزایی كند. ما نیز در مركز، حامی گروه‌های استانی خواهیم بود.

گفتنی است مدیریت جلسه را توحید معصومی، مسئول امور استان‌های مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری، بر عهده داشت. در این جلسه كه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد، نیما بیگلریان(همدان)، خلیل خسرو بیگی (مركزی)، یاسر محمودی (مازندران)، اصغر گروسی (فارس)، اكبر آیین(كهگیلویه و بویراحمد)، محمد براتی (خراسان جنوبی)، امیر بشیری (خراسان رضوی)، سید مهدی كشمیری (خراسان شمالی)، پدرام رحمانی (آذربایجان غربی)، حشمت اله آقایی (ایلام)، علی جاور(یزد)، ایمان اردی‌زاده (البرز)، داور فرمانی (اردبیل)، جواد زیتونی (بوشهر)، رضوان شمشادی(كرمانشاه)، آرش ساربان (خوزستان)، شهرام میرزایی (كردستان)، ایمان خواجویی(هرمزگان)، مصطفی حسینی (سمنان)، امیر نعمتی (زنجان)، صمد رحیمی (گلستان)، فرزاد قاسمی (اصفهان)، محمد پورجعفری (گیلان) و بابك دقیقی (كرمان) حضور داشتند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژوزه مورینیو: شکست رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود

شکست کهکشانی‌ها مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی، هنوز از ذهن ژوزه مورینیو پاک نشده است

طرفداری | ژوزه مورینیو اخیرا مصاحبه مفصلی با نشریه تلگراف انجام داده و راجع به موضوعات مختلفی در کارنامه مربی‌گری خود صحبت کرده‌است. آقای خاص در بخشی از این گفتگو، به دوران حضورش در رئال مادرید نیز اشاره و اذعان کرد که بدترین شب زندگی‌اش را زمانی که هدایت رئال مادرید را به عهده داشته، تجربه کرده‌است:

در فصل ۲۰۱۱/۱۲  ما بهترین تیم اروپا بودیم. قهرمان لالیگا شده بودیم و توانستیم رکورد امتیازگیری و گلزنی در طول یک فصل را بشکنیم. می خواستیم با پیروزی برابر بایرن مونیخ، به فینال برسیم و با قهرمانی در لیگ قهرمانان فصل فوق‌العاده خود را تکمیل کنیم، اما این اتفاق رخ نداد و ما حذف شدیم. شکست مقابل بایرن مونیخ در ضربات پنالتی، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود.

آقای خاص به کدام بازی اشاره دارد؟

به مانند فصل جاری، دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه‌نهایی فصل ۲۰۱۱/۱۲ نیز به هم برخورد کردند. بازی رفت در مونیخ با برتری ۲-۱ میزبان به اتمام رسید و در بازی برگشت نیز همین نتیجه رقم خورد، اما این بار به سود رئال مادرید. آرین روبن با گل خود در دقیقه ۲۷، بریس کریستیانو رونالدو در دقایق ابتدایی را بی‌اثر کرد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. در پنالتی‌ها، کریستیانو رونالدو، کاکا و سرخیو راموس به شکلی عجیب ضربات خود را از دست دادند و تنها ژابی آلونسو ماموریت خود را با موفقیت انجام داد. در سمت مقابل اما با وجود ناکامی تونی کروس در گل کردن پنالتی خود، داوید آلابا، ماریو گومز و باستین شواین اشتایگر دروازه ایکر کاسیاس را باز کردند تا شاگردان یوپ هاینکس صعود شیرینی به دیدار نهایی داشته باشند.

ناراحتی مورینیو از شکست رئال مادرید برابر بایرن مونیخ در ضربات پنالتی

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • ژوزه مورینیو: شکست رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ، بدترین شب دوران حرفه‌ای من بود
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه