Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با شعار «قرآن،اخلاق و زندگی» برپا می‌شود،گفت:هشتم خرداد مصادف با سوم ماه مبارک رمضان تا شب‌های قدر این نمایشگاه هر روز در مصلای امام خمینی (ره) از ساعت ۱۷ تا ۲۴ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشتمی صبح امروز (دوشنبه، یکم خردادماه) در نشست خبری «بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم» که در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی وزارت ارشاد برگزار شد با بیان اینکه یکی از اتفاقات مبارکی که نزدیک به ۲۴ دوره رخ داده برپایی نمایشگاه قرآن است،اظهار کرد:اکنون در آستانه برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن هستیم که شعبه اصلی این نمایشگاه در تهران و در ۲۰۰ شهر و شهرستان دیگر نیز این نمایشگاه برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:سال گذشته شعار نمایشگاه در رابطه با فهم قرآن بود که از آن بسیار استقبال شد و امسال شعار نمایشگاه «قرآن، اخلاق و زندگی» است که این شعار مربوط به بخشی از فهم قرآن است. ما باید در نمایشگاه قرآن به مسائل اخلاقی بپردازیم.وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ کننده این نمایشگاه است و در کل ۵۰ سازمان و وزارتخانه و سایر نهادها درگیر برپایی این نمایشگاه هستند که در نوع خود بی‌نظیر است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد:بیست و پنجمین دوره نمایشگاه قرآن از دو بخش محتوایی، پشتیبانی و اجرایی تشکیل می‌شود. ۱۸ کمیته مسائل اجرایی نمایشگاه را پوشش می‌دهند و حدود ۲۰ کمیته محتوایی فعالیت می‌کنند.کارهای اجرایی نمایشگاه قرآن از امروز آغاز شده است. ما درصدد هستیم که فعالیت‌های قرآنی را در نمایشگاه قرآن به نمایش بگذاریم. البته بخشی از دستاوردهای قرآنی هم قابل نمایش نیست،مثل ترتیل، قرائت و ... اما در حوزه نرم‌افزارهای قرآنی ما در صدد هستیم که بتوانیم دستاوردهای قرآنی را به بهترین شکل نمایش بدهیم.

حشتمی یادآور شد:ما سعی کرده‌ایم در نمایشگاه امسال از المان‌های هنری و تجسمی استفاده کنیم. همچنین رونمایی از ۲۰ انیمیشن قرآنی و یک فیلم مستند در رابطه با فعالیت‌های پروفسور ایزودسو که ژاپنی است و در حوزه فعالیت‌های قرآنی اقداماتی داشته است را داریم.شوراهای مختلفی با حضور صاحبنظران برپا کرده‌ایم و نهادهایی همچون جهاددانشگاهی، وزارت علوم و... در این نمایشگاه فعالیت دارند. در حوزه استان‌ها غیر از برپایی نمایشگاه طرح جشن رمضان را نیز داریم که یک بخشی از این طرح در رابطه با تقدیر از خادمان قرآنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه درصدد هستیم که در سطح نمایشگاه اجرای تئاتر را داشته باشیم، گفت: سال گذشته از این برنامه استقبال خوبی شد. همچنین حدود ۱۲ المان و یک کار حجمی در رابطه با مفهوم قرآنی داریم که نهادها و موسسات در این رابطه فعال هستند. از جمله کارهای ویژه نمایشگاه امسال در رابطه با اثر قرآنی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مرحوم موسوی اردبیلی و مرحوم واعظ‌ زاده خراسانی است. همچنین چهار بازارچه در نمایشگاه عفاف و حجاب داریم که در حوزه تبلیغی و ترویجی به غیر از عرصه فروش فعال هستند و بخش مکتوب حوزه دیجیتال نیز از دیگر دستاوردهای نمایشگاه امسال است و ما در صدد هستیم از چند اثر قرآنی نیز در نمایشگاه رونمایی کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زمان نمایشگاه گفت:برپایی نمایشگاه با تغییراتی مواجه بوده است.قرار بود ابتدا هفتم خردادماه باشد اما زمان آن تغییر کرد و نمایشگاه از هشتم خرداد (سوم ماه مبارک رمضان) تا شب‌های قدر در مصلای امام خمینی (ره) از ساعت ۱۷ الی ۲۴ برپا می‌شود.در حوزه بین‌الملل آثار قرآنی کشورهای خارجی با کشور ما قابل مقایسه نیست اما در همین حوزه ما سعی کرده‌ایم از رسانه‌ها و شخصیت‌ها نیز دعوت کنیم و حدود ۲۰ کشور برای شرکت در نمایشگاه که در خاورمیانه بی‌نظیر است اعلام آمادگی کرده‌اند.

او ادامه داد: ما سعی کرده‌ایم که در رابطه با افطاری دادن به مدعوین یک یارانه خاصی در نظر بگیریم و حدود مبلغ دو میلیارد تومان برای خرید از نمایشگاه قرآن در نظر گرفته شده که همین میزان بودجه می‌تواند سقف خرید از نمایشگاه را تا پنج میلیارد تومان افزایش بدهد. این مقدار بودجه و خرید از نمایشگاه قرآن با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود در اختیار ارگان‌ها و نهادهای مربوطه و آن‌هایی که خواستار این امر باشند، قرار داده می‌شود.

حشتمی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه در راستای تقدیر از خادمان قرآنی آیا در نمایشگاه امسال برنامه‌ای دارید یا خیر؟ گفت:‌ اکنون که رئیس جمهور منتخب مردم رأی حداکثری را به دست آورده است شیرینی این پیروزی تکریم خادمان قرآنی است.ما به صورت حضوری که مطرح کردیم ایشان استقبال زیادی کردند و با دفتر رئیس جمهور در حال رایزنی هستیم که در نیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) تقدیر از خادمان قرآنی را داشته باشیم اما اگر رئیس جمهور نتوانند در این زمان حاضر شوند ما زمان دیگری را در نظر می‌گیریم. همچنین در صدد هستیم با حضور ایشان انجمن خادمان قرآنی به عنوان یک NGO قدرتمند در عرصه فعالیت‌های قرآنی اعلام موجودیت کند.

در مراسم امروز نیز از پوستر نمایشگاه قرآن نیز رونمایی شد. این پوستر توسط علی کاظمی طراحی و رنگ زمینه آن آبی رنگ است که نماد ماه مبارک رمضان و نماد نیمه شب‌ها و سحرهای این ماه مبارک است. همچنین خورشیدی در این پوستر طراحی شده که ۲۵ شعاع دارد و نمایانگر بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن است و نماد وسط خورشید بیانگر روشنایی و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی در جهان است. خورشید پشت قرآن قرار گرفته و دلیل آن این است که باید عمل به قرآن را برای سعادت و خوشبختی همواره مد نظر داشته باشیم و افتادن سایه قرآن بر زمین به جهت عمل به قرآن و رسیدن به سعادت و بهروزی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به ۱۰ برابر هم برسد کافی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تقدیر از مقام‌آوران قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان برگزار شد.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان در این مراسم متذکر شد: به دلیل کسب این موفقیت‌ها به حضورتان در دانشگاه افتخار می‌کنیم و باور دارم که این تلاش‌ها بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام مهدی محمدی با بیان حمایت همه‌جانبه از انجام فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان افزود: فعالیت‌ها در این باره رو به گسترش است، اما به هیچ وجه کافی نیست و اگر این فعالیت‌ها ۱۰ برابر وضع موجود باشد، باز هم کافی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان هم با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که «اگر قرآن نبود باب معرفت الله بر بشر بسته می‌شد»، گفت: اگر قرآن نبود انسان نمی‌توانست درباره خدا، شناختی پیدا کند.

محمد رستم‌پور عنوان کرد: صوت زیبای قرائت قرآن حتی در سطح روخوانی بسیار ارزشمند است و به تعمیق انس با قرآن می‌انجامد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدیه از برگزیدگان قرآنی در بیست و هشتمین مسابقات سراسری قرآن و عترت تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به ۱۰ برابر هم برسد کافی نیست
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • برپایی «گعده امین» در نمایشگاه کتاب تهران/ یک پلتفرم کتابی در راه است
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران