Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش پارسینه به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ سردار دهقان در مراسم افتتاح اين طرح ها طي سخناني با تبريك سالروز حماسه فتح خرمشهر و حماسه كم نظير ملت بزرگ و بصير ايران اسلامي در روز ۲۹ ارديبهشت ماه گفت: توانمند سازي نيروهاي مسلح در زمينه اشراف اطلاعاتي و روز آمد سازي تجهيزات اطلاعات مكاني بخش دفاعي كشور، از راهبردهاي اصلي وزارت دفاع به شمار مي رود و بحمدالله سازمان جغرافيايي بر اساس سياست ها و برنامه هاي تحولي و نوآورانه وزارت دفاع در ۴ سال گذشته طرح ها و دستاوردهاي جديدي كه بعضا در تراز اقدامات مراكز پيشرفته علوم و فنون ژئوماتيك دنيا مي باشد شامل هشت طرح توسعه زير ساخت، هفت طرح توسعه فناوري، چهارده سامانه و سيزده محصول جديد را به ثمر رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير دفاع در تشريح طرح هايي كه به بهره برداري رسيد اظهار داشت: سازمان جغرافيايي بعنوان مرجع تهيه، توليد و ارائه اطلاعات به روز، دقيق و برخط، اولين ژئوپرتال اطلاعات مكاني كشور را در بستر اينترنت و اينترانت با هدف مديريت متمركز اطلاعات مكاني و ارائه خدمات روزآمد و برخط به كاربران راه اندازي نمود.
وي افزود: كاربران و مشتريان با بهره برداري از اين پرتال مي توانند از اطلاعات مربوط به حوزه كاري و تجاري بصورت برخط و در هر مكاني مطلع شوند و پنجره اي شفاف از سازمان مربوط را مقابل چشم خود داشته باشند.
وزير دفاع در خصوص طرح كاليبراسيون ارتفاع سنجي ماهواره اي نيز گفت: همگام با پيشرفت هاي اخير در فناوري هاي اندازه گيري و پايش ارتفاع سطح آب در اقيانوس ها، درياها و خليج ها با دقت مكاني و زماني بالا، كنترل نوار ساحلي از اهميت خاصي برخوردار است؛ در اين راستا ماهواره هاي ارتفاع سنج به عنوان يك ابزار كليدي جهت مطالعه تغييرات سطح آب ها، نوسانات جزر و مد و جريان هاي سطحي در مقياس منطقه اي و جهاني با دقت مناسب و پوشش جهاني در نظر گرفته مي شود.
وي افزود: اين طرح روشي يكپارچه به منظور كاليبراسيون ميداني ماهواره اي ارتفاع سنجي را با استفاده از سيستم هاي تعيين موقعيت ماهواره اي ارائه مي كند .
سردار دهقان پيرامون طرح شبكه ايستگاه هاي دائمي مرزي نيز گفت: شبكه ايستگاه هاي دائمي تعيين موقعيت ، مي توانند در بسياري از موضوعات مرتبط با تعيين موقعيت و ناوبري دقيق مربوط به امور نظامي و دفاعي، مرزي، ژئو ديناميك، مديريت بحران، پيش بيني زمين لرزه ها، زمين لغزه ها، فرو نشستها، هواشناسي، مدل سازي يونسفر، تخمين ميزان بخار آب موجود در اتمسفر، حمل و نقل، ترافيك، كشاورزي و غيره مورد استفاده قرار گيرد.
وزير دفاع افزود در اجراي تدابير فرماندهي معظم كل قوا و در راستاي برنامه ششم توسعه در منطقه مكران بمنظور پاسخگويي سريع به كاربران مختلف در اين حوزه بويژه نيروهاي نظامي و دريايي، فاز اول اين پروژه با راه اندازي هشت ايستگاه دائمي مجهز به آخرين فناوري هاي روز دنيا در منطقه جنوب شرق كشور راه اندازي گرديد كه اين شبكه مي تواند نيازمندي مختصاتي را با دقت خيلي بالا در اختيار كاربران قرار دهد.
سردار دهقان در پايان با قدرداني از تلاش دانشمندان ، متخصصان و مهندسان سازمان جغرافيايي وزارت دفاع تصريح كرد: وزارت دفاع با شتاب بخشيدن به برنامه هاي خود در حوزه جغرافيايي و نقشه برداري در صدد است كليه نيازمندي هاي نيروهاي مسلح را با بهره گيري از آخرين فناوري ها و فناوري هاي روز دنيا و بومي سازي آنها تامين كند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح

امیر مجید فخری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح امروز در حاشیه همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در جمع خبرنگاران، گفت: در سال گذشته این نمایشگاه را در سازمان جغرافیایی برپا کردیم و زمانی که گزارش آن به وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ارائه شد، ایشان ایده‌ای را مطرح کردند تا به‌دنبال آن با همه دستگاه‌هایی که در این زمینه فعال هستند، صدای بزرگ‌تر و رساتری را درمورد بزرگداشت روز ملی خلیج فارس تولید کنیم.

وی افزود: از سال گذشته هماهنگی با دستگاه‌های مختلف صورت پذیرفت و ۲۵ دستگاه آماده همکاری شدند و به دنبال آن اسناد مختلف تاریخی، فرهنگی، سیاسی، حقوقی، نقشه‌ها و اسناد گردآوری شد و توانستیم این همایش بزرگ را برگزار کنیم.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح بیان کرد: آنچه که در برگزاری این نمایشگاه اهمیت دارد، بازتاب آن به دیگر نقاط جهان است تا بتوانیم فضای بین‌المللی را نیز بیش از پیش نسبت به این امر آگاه کنیم.

امیر فخری اظهار کرد: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح طی این سال‌ها یعنی از دوران باستان تاکنون، کلیه اسناد، مدارک و نقشه‌ها در مورد خلیج فارس جمع‌آوری کرده و همچنین اندیشمندان این عرصه را نیز گرد هم آورده و توانسته بانک اطلاعات مربوط به خلیج فارس را تولید کند.

وی درمورد نحوه دسترسی به بانک اطلاعاتی خلیج فارس، گفت: ما در قالب داده‌هایی که در رسانه‌های عمومی قابل پخش است، مستندات را گردآوری کرده و در این همایش در قالب لوح فشرده به شرکت‌کنندگان این همایش تقدیم می‌کنیم.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: آنچه که در مورد کتب، نوشته‌ها و اسناد تاریخی است، به صورت لوح فشرده جمع‌آوری شده و بیش از نیز در سازمان جغرافیایی موجود است.

امیر فخری در پایان گفت: امروز موافقت‌نامه‌ای با معاون سازمان میراث فرهنگی داشته‌ایم تا بتوانیم این نشست‌ها که در سال‌های بعد نیز برگزار می‌شود، تجمیع کرده و نیز بتوانیم متفکران کشور و متفکران بین‌المللی را در سال‌های آینده در این همایش داشته باشیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح