Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: سومین روز از ماه مبارک رمضان میزبان پسران روزه اولی و چهارم ماه مبارک رمضان نیز میزبان دختران روزه اولی در حرم حضرت معصومه(س) خواهیم بود.
وی افزود: امسال برنامه های مختلفی از جمله پاسخگویی به سوال های شرعی و اعتقادی، اقامه نماز، بیان احکام، مشاوره، ترتیل خوانی، تفسیر قرآن و سایر برنامه ها برای همه قشرهای مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان در ماه مبارک رمضان اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ویژه برنامه سحرگاهان گفت: نماز جماعت صبح با حضور مراجع تقلید و علما در صحن های مختلف اقامه می شود.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: نماز جماعت ظهر و عصر نیز توسط آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقامه می شود و بعد از نماز ظهر و عصر سخنرانی توسط حجت الاسلام مهدی رفیعی صورت می گیرد.
وی با بیان این که امسال با تاکید تولیت در جلسه ترتیل خوانی از چهره های ماندگار و اثرگذار تقدیر می شود گفت: از افرادی که در حوزه های مختلف فرهنگی، فکری و اقتصادی تاثیرگذار بوده اند تجلیل انجام می شود تا به عنوان الگو به سایران معرفی شوند.
فلاحی افزود: برنامه های شبانگاهی از ساعت 22:30 با اجرای مناجات خوانی آغاز می شود و با جشن قرآنی ضیافت ویژه خانواده ها در صحن فاطمی با اجرای مسابقه و روایتگری ادامه دارد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه حرم مطهر در ضلع شرقی گفت: در این نمایشگاه گنجینه علما و ستارگان حرم با معرفی و بیان زندگی آنان، غرفه ربیع القرآنی، اجرای مسابقات و پاسخ به سوال های شرعی به نماش در می آید.
وی ادامه داد: کتابخانه حرم مطهر نیز بعد از افطار پذیرای عموم مردم است ضمن این که برنامه ریزی شده است تا موزه آستان مقدس شب ها پس از افطار تا ساعت 23 پذیرای بازدیدکنندگان باشد.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: همچنین دوره های کوتاه شخصیت شناسی در خصوص زندگانی حضرت خدیجه(س) و امام حسن(ع) و ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه برگزار می شود که در سال های گذشته مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
به گفته وی، برنامه های مختلفی از جمله حلقه های معرفت، انس با قرآن کریم، بیان احکام، محافل قرآنی و ترتیل خوانی قرآن به زبان های مختلف توسط اداره زائران غیرایرانی حرم مطهر(س) ارائه می شود ضمن این که در فضای مجازی خدمات مختلفی برای تبلیغ و ترویج دین اسلام و فرهنگ قرآنی صورت می گیرد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

رئیس شورای تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف به مناسبت دهه کرامت در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید جواد خاضع، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست ستاد دهه کرامت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دهه کرامت امسال با ۲۸۵ برنامه مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی در این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهد شد، افزود: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم‌برخوردار، راه‌اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

وی تصریح کرد: تعامل، همکاری و هم‌افزایی هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای بهینه‌تر برنامه‌های دهه کرامت امسال به‌ویژه جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) ضروری است.

کد خبر 747278

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود