Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@07:43:14 GMT

سایه وحشت «بیگانه» بر سینماهای آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۹۱۴۱۶

سایه وحشت «بیگانه» بر سینماهای آمریکا

فرهنگ>سینما - اکران فیلم «بیگانه: پیمان» آغاز شد و با فروش ۳۶ میلیون دلاری در سه روز پایانی هفته عنوان پرفروش‌ترین اثر سینمای آمریکا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم تازه ریدلی اسکات در حالی صدر جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا را در اختیار گرفت که قسمت دوم «نگهبانان کهکشان» با فاصله نزدیکی با فروش ۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری دومین اثر پرفروش سینمای آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نگهبانان کهکشان» در سومین هفته اکران همچنان با اقبال تماشاگران روبه‌رو است. فروش جهانی محصول همکاری مشترک مارول و دیزنی در این مدت از مرز ۷۳۲ میلیون دلار عبور کرده است.

در این میان طرفداران سینمای وحشت به تماشای فیلم تازه ریدلی اسکات از سری فیلم‌های «بیگانه» نشستند. فیلم تازه اسکات با بودجه ۹۷ میلیون دلاری ساخته شده است و پیش‌درآمدی بر رویدادهای فیلم اصلی است که اواخر دهه هفتاد میلادی به سینما عرضه شد.

«بیگانه: پیمان» خارج از مرزهای آمریکا هم فروش خوبی داشت و در دومین هفته اکران بین‌المللی به فروشی برابر با ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. فروش خارج از آمریکای شمالی این اثر سینمایی در دو هفته به ۸۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسیده است. در بازارهای بین‌المللی نیز فروش «نگهبانان کهکشان» فاصله اندکی با «بیگانه:‌ پیمان» داشت و هفته گذشته خارج از آمریکا به فروشی برابر با ۲۸ میلیون دلار دست پیدا کرد.

با آنکه بیشتر نقدهای منتشر شده درباره «بیگانه: پیمان»‌ مثبت بودند، فیلم تازه اسکات از نظر تماشاگران اثری معمولی و متوسط بود. مایکل فاسبندر، کاترین واترستون و بیلی کروداپ گروه بازیگران فیلم تازه ریدلی اسکات را تشکیل می‌دهند. این بار در فیلم «بیگانه»‌ گروه حاضر در سفینه فضایی «پیمان» به مکانی می‌رسند که همانند بهشت است اما با نیروهای شیطانی و خطرناک بیگانه روبه‌رو می‌شوند.

بیش از ۶۲ درصد تماشاگران فیلم «بیگانه: پیمان» را مردان تشکیل می‌دادند و بیش از ۶۰ درصد آن‌ها بین ۱۸ تا ۳۴ سال داشتند.

هفته گذشته دو فیلم کم هزینه‌تر نسبت به «بیگانه» و «نگهبانان کهکشان» در سینماهای آمریکا اکران شد که هدفشان جلب تماشاگران جوان‌تر بود. نخستین فیلم اثری عاشقانه از کمپانی برادران وارنر با عنوان «همه‌چیز، همه‌چیز» و دیگری «دفترچه‌ خاطرات یک بی‌عرضه: سفر دراز» از کمپانی فاکس بود.

«همه‌چیز، همه‌چیز» سومین اثر پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکا بود. این فیلم در سه روز نخست اکران در نزدیک به سه هزار سالن سینما ۱۲ میلیون دلار بلیت فروخت. این فیلم با اقتباس از رمانی پرفروش ساخته شده است و داستان آن درباره دختری ۱۸ ساله است که به دلیل بیماری نمی‌تواند خانه را ترک کند. این فیلم با بودجه ۱۰ میلیون دلاری ساخته شده است . بیش از ۸۰ درصد تماشاگران این اثر سینمایی عاشقانه با بازی آماندلا استنبرگ و نیک رابینسون زن بودند.

«دفترچه خاطرات یک بی‌عرضه: سفر دراز» نیز همانگونه که از نامش پیدا است با اقتباس مجموعه داستان‌های پرفروش کودک و نوجوان به همین نام ساخته شده است. این فیلم که به صورت گسترده در بیش از سه هزار سالن سینما اکران شد، دنباله فیلم «دفترچه خاطرات یک بی‌عرضه: چله تابستان»‌ است و در سه روز نخست تنها ۷ میلیون دلار بلیت فروخت. بیشتر مخاطبان این اثر سینمایی کودکان بودند.

کمدی «ربوده شده» با بازی ایمی شومر و گلدی هاون فارغ از حضور فیلم‌های تازه اکران شده، همچنان در جلب مخاطب موفق بود و چهارمین اثر پرفروش سینمای آمریکا در هفته گذشته لقب گرفت. این فیلم با افت فروش چشمگیر ۶۱ درصدی نسبت به هفته نخست اکران به فروشی برابر با هفت میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست یافت. فروش ۱۰ روز نخست اکران این اثر کمدی در آمریکا بیش از ۳۲ میلیون دلار بوده است.

در این میان قطعا نخستین و بزرگترین بازنده گیشه تابستانی سینمای آمریکا تا اینجای کار فیلم «شاه آرتور: افسانه شمشیر» بوده است. این فیلم علیرغم بودجه زیاد و حضور چهره‌های مشهور چون دیوید بکام و جود لا در گیشه شکست خورد. فیلم ۱۷۵ میلیون دلاری گای ریچی هفته گذشته ۵۵ درصد افت فروش داشت و علیرغم اکران در نزدیک به چهار هزار سالن سینما تنها شش میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش داشت و در رده ششم جدول پرفروش‌ها ایستاد. فروش ۱۰ روز نخست این اثر حماسی در آمریکای شمالی تنها ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار است.

«شاه آتور: افسانه شمشیر» در دیگر کشورها نیز فروش خوبی نداشت و در ۶۴ کشور مختلف بیش از ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت. مجموع فروش جهانی این اثر سینمایی از آغاز تا کنون کمی بیش از ۹۰ میلیون دلار است.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

بودجه

(میلیون دلار)

1

بیگانه: پیمان

۳۶

۳۶

۹۷

2

نگهبانان کهکشان

۳۵.۱

۳۰۱.۸

۲۰۰

3

همه‌چیز، همه‌چیز

۱۲

۱۲

۱۰

4

ربوده شده

۷.۶

۳۲.۸

۴۲

5

دفترچه خاطرات یک بی‌عرضه

۷.۲

۷.۲

۲۲

6

شاه آرتور: افسانه شمشیر

۶.۹

۲۷.۲

۱۷۵

7

سرنوشت خشمگین

۳.۲

۲۱۹.۹

۲۵۰

8

بچه رییس

۲.۸

۱۶۶.۲

۱۲۵

9

دیو و دلبر

۲.۴

۴۹۷.۸

۱۶۰

10

چگونه عاشقی لاتین‌تبار باشیم

۲.۲

۲۹.۵

۱۰


منبع: هالیوودریپورتر/ ۲۱ می؛ ترجمه: فرزاد مظفری

241

کلید واژه‌ها : سینمای جهان - گزارش فروش فیلم (جهان) -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی

به گزارش خبرآنلاین ؛یک ساعت جیبی از جنس طلا که از جسد ثروتمندترین مرد کشتی تایتانیک کشف شده بود به قیمت رکوردشکن ۱.۵ میلیون دلار فروخته شد.

ایسنا در خبری نوشت: این ساعت طلا در حراجی هنری «اولدریج و پسران» به یک مجموعه‌دار خصوصی فروخته شد و رکورد گران‌قیمت‌ترین یادگاری‌های کشتی معروف تایتانیک را جابه‌جا کرد.

صاحب اصلی این ساعت، یک تاجر به نام «جان جیکوب آستور» بود که در سال ۱۹۱۲ میلادی در سن ۴۷ سالگی، پس از دیدن همسر جدیدش، مادلین، در یک قایق نجات با کشتی تایتانیک به اعماق اقیانوس رفت.

بالاترین مبلغ که پیش‌تر حدود ۱.۴ میلیون دلار بود، برای ویولنی پرداخت شد که هنگام غرق شدن کشتی نواخته می‌شد، که در سال ۲۰۱۳ در همین حراجی فروخته شد.

سخنگوی این حراجی به گاردین اعلام کرد ۱.۵ میلیون دلارِ پرداخت‌شده برای این ساعت شامل هزینه‌ها و مالیات‌های پرداخت‌شده توسط خریدار است. همچنین در این حراجی یک کیف ویولن به قیمت ۳۶۰ هزار پوند (۴۵۴ هزار دلار) با احتساب هزینه‌ها و مالیات فروخته شد.

«اندرو آلدریج» مدیر این خانه حراج گفت: قیمت‌های یادگاری تایتانیک در این حراجی کاملاً باورنکردنی بود. آن‌ها نه تنها اهمیت خود مصنوعات و کمیاب بودن آن‌ها را منعکس می‌کنند، بلکه از جذابیت ماندگار داستان تایتانیک حکایت دارند؛ ۱۱۲ سال بعد از غرق شدن این کشتی ما هنوز در مورد آن و مسافران و خدمه‌اش صحبت می‌کنیم.

او افزود: آستور به عنوان ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک شناخته می‌شد و تصور بر این بود که در آن زمان یکی از ثروتمندترین افراد جهان باشد و دارایی خالصش تقریباً ۸۷ میلیون دلار معادل چند میلیارد دلار امروز ارزش داشت. آستور که یکی از اعضای برجسته خاندان ثروتمند آستور بود، به جای اینکه شانس خود را با کشتی نجات دیگر امتحان کند، آخرین بار در حال کشیدن سیگار و گپ زدن با یکی از مسافران دیده شده است. جسد او هفت روز بعد از اقیانوس اطلس پیدا شد و ساعت نفیس طلای ۱۴ عیار جیبی «Waltham» از او کشف شد.

کشتی تایتانیک در ساعت ۱۱:۴۰ شب در ۱۴ آوریل ۱۹۱۲، با یک کوه یخ برخورد کرد و شروع به پایین‌رفتن در آب کرد. در ابتدا، آستور باور نداشت که کشتی در معرض خطر جدی باشد، اما بعداً مشخص شد که کشتی در حال غرق شدن است و کاپیتان بعد از نیمه‌شب تخلیه را آغاز کرده است، بنابراین او به همسرش کمک کرد تا وارد قایق نجات ۴ شود. همسرش مادلین آستور جان سالم به در برد و جسد شوهرش در ۲۲ آوریل در فاصله‌ای نه چندان دور از محل غرق شدن کشتی پیدا شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900730

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • وحشت آمریکا از آسمان یمن + فیلم
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن