Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - محمدولی روزبهان در بازدید از باغات چای رامسر با اشاره به اینکه سطح زیر کشت چای در کشور ۲۲ درصد رشد کرده است، اظهار کرد: میزان تولید چای در سال جاری ۷۳ درصد و درآمد چایکاران ۲۳۴ درصد رشد داشته و میزان واردات چای ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی درباره پرداخت تسهیلات به چایکاران، تصریح کرد: در طی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۲ چایکاران و کارخانجات ۸۵۰ درصد رشد داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به احیای ۴۰۰۰ هکتار باغات چای، خاطرنشان کرد: در سال جاری استمرار و توسعه این حمایت‌ها در دست اقدام است و دولت صنعت چای را به سمت یک صنعت رو به رشد پیش برد.

روزبهان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵ در مقایسه با سال گذشته، ۶۰ درصد رشد ایجاد شد و این روند در سال‌های آینده به تناسب ادامه پیدا می‌کند.

وی درباره برداشت چای در کشور، اظهار کرد: ۴۱ هزار تن برگ سبز چای در سال جاری برداشت شده و ۹۰۰۰ تن چای خشک از آن تولید شده است که میزان ارزش چای تولیدی به ۹۲ میلیارد تومان می‌رسد و تا به امروز ۴۰ میلیارد تومان بهای آن به چایکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از سال گذشته هیچ بدهی به چایکاران وجود ندارد، اظهار کرد: در اردیبهشت سال‌های گذشته با چایکاران تسویه نشده بود و تنها در دولت تدبیر و امید این امکان صورت پذیرفت که نشان از اراده دولت برای حمایت از چایکاران و کشاورزان دارد.

روزبهان گفت: در سال گذشته به چایکاران و کارخانجات چای سازی ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره یا حداکثر با کارمزد چهار درصدی پرداخت شد و در سال جاری ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران چای و کارخانجات جهت به زراعی تغذیه و نگهداری و احیا و جوان سازی باغات،بهینه سازی مصرف انرژی، تجهیز و نوسازی دستگاه ها و بهداشتی کردن فرآیند تولید پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور افزود: صنعت چای روند نزولی خود را سپری کرده و در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ به عنوان کم‌تولیدترین و کم‌حجم‌ترین تولید در طول تاریخ بوده و در دو سال گذشته رشد ۱۱۵ درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: استمرار بسته های حمایتی دولت و طرح خرید تضمینی در کنار استقبال مردم از چای تولیدی کشور در دستور کار قرار دارد، چرا که در تولید آن از یک گرم سم استفاده نمی‌شود و بهداشتی است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور از مصدومیت بیش از ۱۳۰۰ تن و مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث رخ داده طی هفته گذشته در کشور خبرداد.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال، ۵۷۸ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۳۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۱۵۸ حادثه ترافیکی و ۴۲۰ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب کاهش چهار درصدی و افزایش ۲۱ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۱۳۵۹ نفر نیز مصدوم شدند.همچنین ۱۷۸ نفر جان خود را از دست دادند. 

میعادفر با اشاره به جزئیات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۲۷ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۶۲ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی است.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند نیز افزود: ۱۱۸۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۵۹ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین ۱۷۷ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۸۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفرند.

میعادفر گفت:طی هفته گذشته، ۳۵ مورد زمین لرزه رخ داد که بزرگترین آن در اولین روز اردیبهشت ماه، به شدت ۴.۲ ریشتر در خوی رخ داد که خوشبختانه خسارتی بر جای نگذاشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران