Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان ۳۳۰ هزار افطاری بین زائران توزیع می‌شود و ۱۰۵ هزار نفر نیز مهمان مهمانسرای حرم خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد جهانگیرزاده ظهر دوشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان برگزار شد، با اشاره به اینکه به منظور اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان ۴ کمیته زیر نظر ستاد آئین‌های فاطمی تشکیل شده است، اظهار کرد: بیش از هزار و ۴۵۰ خادم در آستان مقدس در این ایام بسیج خواهند بود و به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) خدمات ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هزار و ۳۰ نفر از این خادمان در بخش‌های خدمات، سالمندان، حمل و نقل و توزیع افطاری و سایر بخش‌های خدماتی فعالیت خواهند داشت و ۴۲۰ خادم نیز در بخش‌های فرهنگی، برگزاری مراسم و اجرای برنامه‌های تلاوت قرآنی فعال هستند.

اجرای برنامه‌های قرآنی

رئیس ستاد آئین‌های فاطمی با اشاره به اینکه امسال هم محفل عظیم ترتیل خوانی قرآن کریم از روز اول ماه مبارک رمضان برقرار خواهد بود، تأکید کرد: این برنامه که عظیم‌ترین برنامه ترتیل خوانی در جهان اسلام بوده و بسیار مورد تأکید مراجع عظام تقلید است هر روز از ساعت ۱۵ با تلاوت مرتلان ممتاز بین المللی برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: برای این مراسم اساتید برجسته قرآنی جلسات متعددی داشته‌اند و از محضر قاریان برجسته همچون استاد پرهیزگار استفاده شده و ترتیل خوانان با تأکید بر مهارت‌های فنی انتخاب شده‌اند.

جهانگیرزاده با تأکید بر اینکه برنامه قرآنی ترنم باران که ترتیل خوانی ویژه نوجوانان است هم در این ایام برگزارمی شود، افزود: این برنامه از شبکه دو، قرآن، نور، امید و هدهد و تعدادی از شبکه‌های برون مرزی پخش خواهد شد.

به گفته معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) این مراسم از روز نهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد و سومین برنامه قرآنی ماه مبارک محفل قرآنی مائده نور ویژه ترتیل خوانی بانوان است که همه روزه در شبستان نجمه خاتون ازساعت ۱۱ الی ۱۳ برگزار خواهد شد.

توزیع روزانه ۱۱ هزار افطاری در حرم

وی با اشاره به برگزاری مراسم افطار در این ایام، تصریح کرد: همه روزه بیش از ۱۱ هزار نفر و در طول ماه مبارک ۳۳۰ هزار نفر مهمان سفره حضرت معصومه(س) خواهند بود، مراسم افطاری ویژه خواهران در صحن صاحب الزمان و برای براداران در شبستان نجمه خاتون برگزار می‌شود.

جهانگیرزاده با اشاره به برنامه مهمانسرای آستان مقدس در این ایام نیز تأکید کرد: بیش از ۳۵۰۰ نفر هم در روز در مهمان‌سرا و به طور کلی در طول ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰۵ هزار نفر مهمان مهمانسرای حضرت معصومه(س) خواهند بود.

رئیس ستاد آئین‌های فاطمی ادامه داد: افطاری ساده هم در این ایام در ایستگاه‌های صلواتی توزیع خواهد شد تا زائران و مجاورانی که نتواسنته‌اند افطار را به منزل برسند از این افطاری‌های سبک استفاده کنند.

وی با اشاره به فضاسازی شهری و حرم مطهر در این ایام هم تأکید کرد: این فضاسازی‌ها متناسب با برنامه‌های مذهبی و معارفی آستان مقدس در ماه مبارک رمضان طراحی شده است و برای مناسبت‌های دیگر از جمله ۱۴ و ۱۵ خرداد، ایام ولادت امام حسن(ع) و شهادت امام علی(ع) برنامه ریزی شده است.

فعالیت ایستگاه‌های راهنمای زائر

جهانگیرزاده با بیان اینکه ایستگاه‌های راهنمای زائر در این ایام فعال خواهد بود، گفت: بلوار بهار، صحن جامع فاطمی و میدان آستانه مکان‌هایی است که این ایستگاه‌ها تعبیه شده است و زائران حرم حضرت معصومه می‌توانند سؤال‌های خود را از این ایستگاه‌ها مطرح کنند.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: برنامه‌ریزی ویژه برای برنامه‌های شب قدر انجام شده است، برنامه‌های این ایام در کلیه رواق‌ها، صحن‌ها و شبستان‌ها برقرار خواهد بود، زمان برنامه‌های ایام شب قدر نیز از ساعت ۲۲ تا ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به همراهی مردم در توزیع افطار، تأکید کرد: دفاتر دریافت هدایا آماده دریافت نذورات مردمی در برپایی سفره‌های افطاری حرم حضرت معصومه(س) هستند و مردم می‌توانند با مراجعه به سایت آستان مقدس حضرت معصومه(س) شماره حساب‌های حرم را دریافت کنند و در این مراسم مشارکت داشته باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن روز دختر در دانشگاه‌های کرمان برگزار می‌شود/تشریح برنامه های دهه کرامت

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تشریح ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: به مناسبت ولادت حضرت معصومه جشن روز دختر در دانشگاه‌های کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین انجم شعاع رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تشریح ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)  جشن روز دختر در دانشگاه‌های کرمان برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشن روز دختر در ۸۰۰ مدرسه استان افزود: مراسم نورافشانی نیز در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

او شعار دهه کرامت امسال را “با شما سربلندیم” عنوان کرد و اظهار داشت: جشن‌های دهه کرامت در ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و بقاع متبرکه استان و با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و دینی برگزار می‌گردد.

انجم شعاع افزود: در دهه کرامت یک فرصتی فراهم می‌شود تا فرهنگ و اخلاق رضوی، فرهنگ حجاب و عفاف بیشتر معرفی شود و باید برای معرفی حضرت معصومه برای زنان و دختران کار‌ها را به نحو شایسته انجام داد.

وی گفت: باید با ترویج فرهنگ رضوی؛ اخلاق، رفتار فکر و اندیشه و رفتار و سیر سلوک‌امام رضا را به جامعه معرفی کنیم.

او با بیان اینکه حضرت معصومه یک شخصیت بزرگ بوده است تاکید کرد:افزایش مشارکت مردم در اجرای برنامه‌ها مد نظر است و برگزاری جشن‌ها در مناطق مختلف شهر برگزار شود. 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت:جشن محوری شهر کرمان در میدان شورا در شب میلاد امام رضا (ع) برگزار می‌گردد و در این ایام ٤ هزار برنامه آیینی، فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

او در پایان اظهار داشت: به منظور حمایت از اجرای طرح نور، اجتماع و زنجیره انسانی خودجوش مردم کرمان، امروز همزمان با نماز مغرب و عشا در در میدان آزادی شهر کرمان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برنامه «یاد خدا» از شبکه قرآن و معارف
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
  • جشن روز دختر در دانشگاه‌های کرمان برگزار می‌شود/تشریح برنامه های دهه کرامت
  • ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت
  • ولادت حضرت معصومه ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تبریک روز دختر
  • اجرای ۸۰ برنامه توسط کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) در گلستان
  • آغاز برنامه‌های دهه کرامت با حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) در یزد
  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • میدان ولی‌عصر(عج)، رنگ و بوی روز دختر گرفت