Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع پارلمانی آسیا با اشاره به آغاز به کار نشست کمیته مالی و اجرایی این مجمع گفت: این نشست با مشارکت 16 هیئت پارلمانی و سخنرانی رئیس هیئت پارلمانی امارات و معاون دبیرکل مجمع طی دو روز برگزار می‌شود.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در ابتدای این نشست رئیس مجمع شورای ملی امارات بر نقش پارلمان ها در ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و گفت مجمع پارلمانی باید به دنبال ثبات و آرامش در منطقه، برطرف کردن فقر و رونق اقتصادی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین خرم معاون دبیرکل مجمع پارلمانی آسیا در سخنانی بر نقش مجمع پارلمانی آسیا تاکید کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمیته های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز مشکلات منطقه را مورد بررسی قرار می دهند، گفت: بررسی قطعنامه 2018 در خصوص بودجه دبیرخانه نیز از دیگر موضوعاتی بود که امروز مورد رسیدگی قرار گرفت. اینکه آیا باید بودجه به صورت مساوی باشد یا اینکه برحسب توانایی مالی کشورها به لحاظ اقتصادی تعیین شود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین اظهار کرد: از جمله موضوعات مورد بحث این است که آیا کشورها به نسبت مساوی حق عضویت بپردازند و برحسب وضعیت منطقه ای و درآمد مالی آنها این تقسیم بندی انجام شود یا خیر؟

ذوالقدر تصریح کرد: اکثر کشورها نظر خود را مطرح کردند، کشورهایی مانند عربستان، بحرین و امارات که از وضعیت مالی خوبی برخوردارند بر این نظر بودند که اعضا به صورت مساوی حق عضویت بپردازند، کشورهایی مانند ایران و عراق نظر ممتنعی داشتند و برخی نیز مانند قبرس با این نظر موافق بودند که هر نماینده‌ای از مسئولان کشور خود کسب تکلیف کند.

رئیس مجمع پارلمانی آسیا در ادامه بیان کرد: بنده نیز نظر جمهوری اسلامی ایران را بیان کردم که با توجه به این مسئله یک ضابطه در مجامع بین‌المللی است، ما نمونه آن را در IPU شاهد هستیم که هر کشور حق عضویتش را بر مبنای درآمد مالی و وضعیت اقتصادی پرداخت می کند و در APA نیز باید این گونه باشد.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم حق عضویت مساوی در نظر بگیریم ممکن است به کشورهای فقیر فشار وارد شود و نهایتا از عضویت مجمع خارج شوند که این باعث تضعیف مجمع خواهد بود. لذا جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر که مسئولیت دبیرخانه را به عهده دارد به نحو احسن به وظایفش عمل کرده و مشکلی در این زمینه ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا با حضور گودرزی

به گزارش جام جم آنلاین، به دنبال دعوت رسمی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون از همه اعضای آسیایی جهت شرکت در کنگره انتخاباتی، مهدی گودرزی به عنوان نماینده ایران در این مجمع راهبردی شرکت کرد.

مهدی گودرزی که پیش از این ریاست فدراسیون سه گانه (ترای اتلون) را برعهده داشت و یکی از نامزد‌های ریاست چهار سال آینده است، در نشست انجمن پنتاتلون ضمن استفاده از حق رای ایران جهت انتخابات رییس و اعضای هیات رییسه آسیا، در فرایند اثرگذاری و ظرفیت سازی برای کسب حمایت و کرسی‌های جهانی در این رشته المپیکی در کنگره جهانی که پس از بازی‌های المپیک ٢٠٢٤ در اواخر سال میلادی به میزبانی ریاض عربستان برگزار خواهد شد، مشارکت کرد.

گودرزی در شرایطی تلاش کرده است این دو رشته را در بخش بین الملل تقویت کند که سرپرست فدراسیون و سیاست‌های او در ورزش سه گانه در جهت از دست رفتن کرسی بین المللی پی ریزی شده است.  

پنتاتلون (شامل دویدن، پریدن، پرتاب نیزه، پرتاب دیسک و کشتی) برای اولین بار در هجدهمین المپیاد در سال ۷۰۸ قبل از میلاد معرفی شد و جایگاهی منحصر به فردی در آن دوران از بازی‌های المپیک باستان داشت.

بارون پیر دو کوبرتن، بنیانگذار المپیک مدرن، با تحسین پنتاتلون باستانی  از سال ۱۹۰۹ او تلاش کرد تا این رویداد را دوباره به برنامه المپیک معرفی کند تا در چهاردهمین جلسه کمیته بین المللی المپیک (IOC) در بوداپست (HUN) این ورزش را برای ورود به بازی‌های المپیک مدرن پذیرفتند و مدرن پنتاتلون در پنجمین دوره بازی‌های المپیک در استکهلم ۱۹۱۲ (SWE) به یک ورزش المپیکی تبدیل شد و  کماکان در این مسیر در حرکت است.

از سال ٢٠٢٠ میلادی با پیگیری و ارتباطات مستمر مهدی گودرزی که در آن زمان رییس فدراسیون ترای اتلون کشور بود، مدیران ارشد و مجمع عمومی مدرن پنتاتلون عضویت ایران را به طور کامل پذیرفت و گودرزی به عنوان رییس انجمن و موسس مدرن پنتاتلون در اولین اقدام در کنگره جهانی که به صورت آنلاین برگزار می‌شد در انتخابات جهانی به عنوان نماینده ایران شرکت کرد و این فعالیت با درخشش ورزشکاران ایرانی در اولین مسابقات قهرمانی آسیا و کسب مدال برنز توسط پارسا محجوب در سال ٢٠٢٢ ادامه یافت تا  فرصت مشارکت خانواده‌های ایرانی در یک رشته پایه، جذاب، المپیکی فراهم شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا
  • نخستین مشارکت ایران در مجمع عمومی کنفدراسیون مدرن پنتاتلون آسیا با حضور گودرزی
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب