Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@14:19:17 GMT

تأیید تعطیلی «آساک دوچرخ» ۳ روز بعد از انتخابات

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۹۳۴۴۱

وزارت صنعت ۳روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری، خبر یک ماه پیش تسنیم مبنی بر تعطیلی کارخانه " آساک دوچرخ " را تأیید کرد.

خبرگزاری تسنیم: وزارت صنعت ۳روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری، خبر یک ماه پیش تسنیم مبنی بر تعطیلی کارخانه " آساک دوچرخ " را تأیید کرد.

اواخر فروردین ماه امسال بود که این خبرگزاری خبر تعطیلی کارخانه " آساک دوچرخ" را به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت اعلام کرد اما در آن روزها وزارت صنعت فقط به رویه تکذیب اخبارها اکتفاء و این موضوع را هم خلاف واقع دانست ، اما امروز که 3 روز از انتخابات ریاست جمهوری گذشته است وزارت صنعت در اقدامی خبر یک ماه پیش تسنیم را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس توضیحات وزارت صنعت که به نقل از قناتی مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سایت "شاتا" منتشر شده است این وزارتخانه ناتواتی سهامداران و عدم ارایه طرح اصلاح ساختار و تغییر محصول را مهمترین علل غیرفعال ماندن شرکت آساک دوچرخ عنوان کرده است.

قناتی گفته است که شرکت دوچرخه سازی قوچان علیرغم همه همکاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استان، به خاطر ناتوانی صاحبان سرمایه در جهت فعال سازی این واحد تولیدی و عدم ارایه طرح اصلاح ساختار و تغییر محصول همچنان غیر فعال مانده است.

وی با اشاره به اینکه آساک دوچرخ در سال 1377 با ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه انواع دوچرخه و با اشتغال 150 نفر در شهرستان قوچان آغاز به کار کرده است، گفت: شرکت دوچرخه سازی قوچان در سال 1385 با هدف افزایش ظرفیت و توسعه بازار و در چارچوب همکاری های بین المللی بین ایران و ونزوئلا با ایجاد یک شرکت مشترک، اقدام به سرمایه گذاری و تولید دوچرخه در این کشور آمریکای جنوبی کرد که متاسفانه به دلایل مختلفی این همکاری مشترک متوقف شد.

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت عدم همکاری مناسب شریک ونزوئلایی را از مهمترین دلایل توقف این سرمایه گذاری مشترک دانست و افزود: به خاطر عدم تسویه مالی طرفین، آساک دوچرخ ایران با بحران های مالی متعددی از جمله اخذ تسهیلات از بانک ملی ایران و عدم پرداخت بدهی مواجه و فعالیت این واحد تولیدی در سال 1390 متوقف شد.

قناتی با یادآوری اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت فعال نمودن مجدد این واحد تولیدی، افزود: به منظور برون رفت از وضعیت موجود در سال 1393 نشست های مشترکی با صاحبان سرمایه شرکت برگزار شد. هم چنین در چندین کارگروه رفع موانع تولید استانی مصوب شد که از طریق بانک ملی ایران جهت استمهال بدهی مربوطه و دریافت تسهیلات برای رفع موانع و شروع مجدد تولید در این کارخانه اقداماتی انجام شود.

وی مطالعه و ارایه طرح توجیهی فنی و اقتصادی برای تغییر فعالیت شرکت توسط صاحبان سهام با همکاری سازمان صنعت، معدن و تحارت استان خراسان رضوی را به عنوان دیگر اقدامات جهت فعال سازی این واحد تولیدی عنوان کرد و گفت: در این راستا تسهیلاتی از طریق بانک ملی ایران به شرکت مذکور نیز تخصیص داده شد اما به خاطر بدهی انباشته زیاد، این امر نیز موجب راه اندازی مجدد کارخانه نگردید.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه این وزارتخانه از صادرکنندگان خبر داد و خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: صادرکننده شوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان که در محل سالن همایش‌‌های این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: همه صادرکنندگان کشور زیر چتر حمایتی وزارت صمت قرار گرفته و ما با همه قوا از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با تولیدکنندگان و بازرگانان کشور، تصریح کرد: به‌زودی مشکلات مربوط به "ثبت سفارش" و "ال.سی." در کشور رفع خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مهم است، چرا که ثبت سفارش نبض تولید است و اگر با مشکل مواجه شود، تولید در کشور خواهد مرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: با توجه به این حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرکنندگان، همه شما صادرکننده شوید.

علی‌آبادی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات فعالان بخش تولید در کشور عنوان کرد: فقدان نظام دادرسی ویژه بخش صنعت و تولید سبب شده است تا تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی "آیین‌های دادرسی" کیفری و مدنی را شایسته دعاوی تولیدکنندگان در کشور ندانست و با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که نباید به تولیدکنندگان کشور به چشم "بزهکار" یا "کلاهبردار" نگاه شود، تصریح کرد: باید آیین دادرسی ویژه بخش تولید تدوین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند صنعتی و معدنی موجود در استان سمنان، خاطرنشان کرد: استان سمنان باید مدل و الگوی توسعه سنعتی و معدنی ایران شود.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت صمت بر مسیر است تا استان سمنان به مدل موفق توسعه صنعتی و معدنی کشور بدل شود، از فعالان این بخش در استان سمنان خواست تا نظام مسائل حوزه صنعت و معدن استان خود را تدوین کرده و مشکلات این بخش را به صورت اولویت‌بندی شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل کنند.

وی نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: برای حل مشکل نقدینگی صنایع می‌توان به سمت استفاده از سرمایه‌های خرد مردم رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین رویکرد و هدف‌گذاری این وزارتخانه را صنعت دانش‌بنیان صادرات محور مبتنی بر "درون‌زایی" و برون‌گرایی" دانست.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از فعالان بخش تولید استان سمنان مشکلات خود را با علی‌آبادی درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • توسعه مشارکت‌های مردمی در صنعت اولویت وزارت صمت است
  • اعلام شرایط حضور جوانان و بزرگسالان در مسابقات قهرمانی پیست بانوان ایران
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید
  • تشکیل وزارت معادن و فلزات آری یا نه؟
  • تعطیلی موقت تردز در ترکیه