Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@14:03:04 GMT

یادبود شهدای جنگ بوسنی با شاخه‌های گل + عکس

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۹۴۱۷۷

یادبود شهدای جنگ بوسنی با شاخه‌های گل + عکس


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از دیالوگین شبکه جهانی سحر، مراسم یادبود 3 هزار بوشنیاکی که در طول جنگ بوسنی و‌هرزگوین در شهر ویشه‌گراد شهید شده بودند، دیروز، 31 اردیبهشت‌ماه، با حضور گسترده مردم این شهر، شهرهای اطراف و خانواده‌های قربانیان برگزار شد.
در این مراسم، سه هزار شاخه رز به عنوان یادبود 3 هزار شهید این شهر از روی پل «محمد پاشا سوکولوویچ» به رودخانه این شهر ریخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در طول تجاوز نیروهای صرب به مناطق مسلمان‌نشین بوسنی وهرزگوین در طول جنگ، بسیاری از جمعیت بوشنیاک این شهر تبعید و بیش از 1760 نفر به قتل رسیدند. نیروهای صرب پاکسازی قومی و قتل عام های گسترده را از بهار 1992 آغاز کردند.
در این مراسم همچنین تشییع جنازه سه تن از قربانیان که بقایای اجساد آنها در دریاچه «پروچاتس» اخیرا کشف شده بود، انجام گرفت و این اجساد در قبرستان «استراژیشته» به خاک سپرده شدند.
دو کودک 6 و 7 ساله جوان‌ترین و یک پیرمرد 78 ساله مسن‌ترین قربانی نسل کشی انجام‌گرفته در شهر ویشه‌گراد بودند.







منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ همزمان با یکم اردیبهشت ماه که تحت عنوان روز شهدای ورزشکار نامگذاری شده است مراسمی به همین منظور از سوی کمیته ملی المپیک ساعت ۹ صبح روز شنبه اول اردیبهشت در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدا، مسئولین و اصحاب رسانه برگزار می‌شود؛ لذا از عموم مردم بخصوص خانواده‌های معزز شهدا دعوت می‌شود تا با حضور در این مراسم روح و جسم خود را با عطر بهشتی شهیدان متبرک نموده و تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های شهدای عزیزمان.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای بخش درمان غزه در لندن
  • مناف هاشمی: افتخارآفرینان اصلی شهدا هستند
  • نسل جدید ورزش ایران باید با سیره و منش شهدای ورزشکار آشنا شوند
  • مراسم روز شهدای ورزشکار برگزار شد
  • پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • مراسم ازدواج باشکوه پیرمرد ۸۶ ساله (فیلم)