Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا خوش‌خو ظهر ظهر امروز در پیش نشست کنگره بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به دغدغه مند بودن آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به مسائل شیعیان اظهار کرد: این مرجع تقلید از زمره مراجعی است که مشکلات و مسائل مربوط به شیعیان را به خوبی درک و در زمان مناسب وارد عمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آیت‌الله مکارم شیرازی عالمی جریان شناس و آگاه به مسائل شیعی و خطرات منطقه است، عنوان کرد: این مرجع تقلید در سال 1393 برای سرکوبی خطر جریان داعش نسبت به ایجاد دبیرخانه «کنگره جریان‌های تکفیری» اقدام کرد.

معاون بین‌الملل کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با تأکید بر اینکه کنگره جریان‌های تکفیری دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است، تصریح کرد: در رأس برگزاری این کنگره دو نفر از مراجع حضور داشتند که همین مسئله موجب شد، این کنگره با استقبال 82 کشور و با حضور 700 مهمان خارجی و 300 مهمان داخلی برگزار و دبیرخانه دائمی آن نیز در قم تشکیل شود.

خوش‌خو با بیان اینکه شیعه ستیزی، حرکتی است که در جهان توسط دشمنان طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی با شناخت این نوع جریان‌ها به برگزاری کنگره «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» اقدام کرد.

معاون بین‌الملل نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با تبیین سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی در ارتباط با علل و اهمیت برگزاری این کنگره، گفت: هدف از برگزاری این کنگره تبیین نقش اهل‌بیت(ع) و پیروان آنها در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، تبیین نقش دانشمندان شیعه در پیدایش و گسترش اسلام و تبیین نقش علمای شیعه در شکوفایی تمدن اسلامی است.

وی قلمرو منطقه‌ای این کنگره را شبه‌جزیره عربستان، ایران، ماوراءالنهر و آسیای میانه، آفریقا، بالکان، عراق و شبه قاره هند عنوان و تصریح کرد: شامات، آفریقا ماوراءالنهر و آسیای جنوب شرقی و... از جمله قلمرو منطقه‌ای این کنگره هستند.

خوش‌خو در بخش دیگری از سخنان خویش، برگزاری پیش نشست این کنگره را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پیش نشست‌های متعددی از این همایش برگزار شده و مراکز علمی نیز خواستار برگزاری پیش نشست‌های این همایش در مراکز علمی خود هستند.

معاون بین‌الملل کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ادامه داد: پیش نشست این کنگره در دو کشور هند و مالزی نیز به صورت بین‌المللی برگزار شد.

وی با بیان اینکه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی دارای 14 کمیته گوناگون علمی است، تصریح کرد: علوم قرآن، علوم حدیث، فقه و اصول، کلام، علوم ادبی، علوم عقلی، اخلاق و تربیت و عرفان است، تاریخ و جغرافیا، علوم انسانی و علوم طبیعی و بانوان، کمیته‌های 14 گانه را تشکیل می‌دهند.

خوش‌خو بخش نقش بانوان در این کنگره را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بانوان همواره نقش بسزایی در گسترش علوم اسلامی داشته و دارند و از سویی بانوان طلبه صاحب‌نظر در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) نیز حضور دارند که موجب پیشتاز بودن این مراکز علمی شده است.

معاون بین‌الملل کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این کنگره را 31 خرداد ماه ذکر کرد و گفت: علاقه‌مندان فرصت دارند در این مدت زمان نسبت به ارسال چکیده مقالات خود از طریق سایت کنگره به نشانی www.shia-congress.com و ایمیل info@shia-congress.com اقدام کنند و یا اینکه مقالات را به صورت حضوری به نشانی قم، جمکران، ابتدای بلوار انتظار، مجتمع دارالولایه، ساختمان دارالاعلام، طبقه یکم ارسال کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۴۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین،‌امام جعفر صادق علیه السلام، رئیس و بنیان‌گذار مکتب شیعه جعفری است. شخصیتی عالم و بزرگوار که در طول عمر ۶۵ ساله خود، بیش از چهار هزار شاگرد را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و … آموزش دادند به طوری که چهره‌های علمی بزرگی مانند جابر بن حیان، زراره بن اعین، ابان بن تغلب، ابو حمزه ثمالی، هشام بن حکم، مفضل بن عمر و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند. شاگردان امام صادق (ع) تنها از میان مردم شیعه مذهب نبودند، بلکه حتی مردمی از اهل سنت، یهودیان و مسیحیان هم در مکتب آن حضرت شاگردی کرده و از دانش و علم ایشان بهره بردند. حوزه‌های علمیه یادگار مکتب امام صادق (ع) بوده و طلبه‌های امروز، شاگردان و رهروان آن حضرت در تعلیم، تربیت، تحصیل و تدریس علوم دینی هستند.گزارش پیش رو زندگی طلبگی طلاب در حال تحصیل در حوزه علمیه شهرستان گرگان را به تصویر کشیده است.

طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی کد خبر 849335 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران امام خمینی خبر ویژه جامعه روحانیت مبارز

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • تربیت متخصص در علوم مختلف و ساختار سازی شیعه از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام بود
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند