Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:40:45 GMT

مهمترین‌ اخبار اجتماعی ایسنا در اولین روز خرداد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۹۵۵۲۴

شورای شهر پنجم و اولویت‌های پیش روی آن محور چند مورد از اخبار مهم امروز سرویس اجتماعی ایسنا هستند. علاوه بر این ارائه آماری از بازماندگی از تحصیل، انفجار در کوره ذوب آهن یاسوج، قرار داشتن ایران در ردیف 20 کشور برتر دنیا در حوزه تنوع زیستی، نحوه دریافت پول از اولیاء هنگام ثبت نام در مدارس، ضد سرقت کردن صندوق‌های صدقات و روند روبه رشد بیماری ام اس در ایران از اخبار مهم اجتماعی ایسنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در ادامه مهترین اخبار اجتماعی ایسنا در سرویس‌های آموزش و پرورش، حوادث، سلامت، محیط زیست، جامعه شهری وخانواده که تعداد آندر اولین روز خردادماه به 50 خبر می رسد به صورت اجمالی مرور شده که متن کامل آناز طریق کلیک بر روی عناوین در دسترس است:

حجت نظری: پاسخگویی و شفافیت دو مطالبه مردم از شورای آتی است

حجت نظری، منتخب مردم در شورای شهر پنجم تهران پاسخگویی و شفافیت دو مطالبه جدی مردم از شورای شهر آتی دانست. ویضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات و انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهور و انتخاب تمامی اعضای لیست امید گفت: انتخاب صددرصدی مردم تهران از یک لیست نشان‌دهنده آن است که شهروندان خواهان تغییر در سیستم مدیریت شهری هستند، چراکه مردم در مناظره‌ها دیدند که متاسفانه شهردارشان سیاست‌ورز و اخلاق‌مدار نبوده و می‌خواهند این فرد کنار گذاشته شود و اولین و بزرگترین پیام انتخاب لیست امید آن هم به طور صددرصد این است که باید تغییری در سیستم مدیریت شهری ایجاد شود.

به گفته وی مردم به جریان اصلاحات و اعتدال اعتماد کرده و باید نمایندگان مردم در پارلمان محلی به گونه‌ای عمل کنند که این اعتماد حفظ و به آن خدشه‌ای وارد نشود.

صدراعظم نوری: مردم خواهان شورای پاک هستند

زهرا صدراعظم نوری ، منتخب مردم در شورای شهر پنجم عنوان کرد: مردم با رأی صد درصدی به لیست امید خواهان شورای پاک و شهری شیشه‌ای و شفاف هستند. ویضمن تشکر از مردم بابت حضور چشمگیرشان در انتخابات 29 اردیبهشت با بیان اینکه مردم با انتخاب روحانی و لیست امید پیام معناداری را صادر کردند، گفت: در این انتخابات دو تفکر و دو راه پیش روی مردم بود که در انتخابات شورای شهر با انتخاب تمامی اعضای لیست امید که منتخبین اصلاحات بودند به جای لیست خدمت که تمامی منتخبان اصولگرا بودند نشان دادند که خواهان اصلاح طلبی در شهر و کشور هستند.

وی با بیان اینکه مردم با انتخاب اصلاح طلبان و لیست امید نشان دادند که خواهان به رسمیت شناختن حقوق شهروندی، دفاع از حقوق آحاد مردم و توجه به حریم خصوصی و احترام به آزادی در همه عرصه‌ها هستند تصریح کرد: مردم با انتخاب کامل لیست امید اعلام کردند که خواهان تعامل و احترام به جای تقابل هستند.

نژادبهرام: مردم خواهان رفع فساد و تبعیض هستند

زهرا نژادبهرام، منتخب مردم در شورای شهر پنجم گفت: مردم خواهان رفع تبعیض و فساد از مدیریت شهری هستند.وی ضمن تشکر از مردم بابت اعتماد به لیست 21 نفره و انتخاب صددرصدی لیست امید گفت: من سرتعظیم به این بزرگواری و اعتماد مردم که مهم‌ترین سرمایه است فرود می‌آورم؛ چراکه مردم به رغم تبلیغات منفی که انجام شده بود، در نهایت تصمیم گرفتند تا لیست اصلاحات را انتخاب کنند و معتقد بودند که رویکرد اصلاح‌طلبی پایدار، قدیمی و پویا است که نیازهای مردم را در عرصه‌های ملی و محلی پاسخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه انتخاب صددرصدی لیست 21 نفره امید موید دو پیام شفاف‌سازی و پاسخگویی است، ادامه داد: مردم دو انتظار اصلی از لیست امید دارند که در مقابل اتفاقات رخ داده در شهر پاسخگو بوده و در مورد اقدامات انجام شده نیز شفاف باشند.

الویری خبر داد: برگزاری جلسات هفتگی اعضای جدید برای برنامه‌ریزی‌ و بررسی شرایط

مرتضی الویری منتخب مردم تهران در شورای شهر از معرفی هیات رییسه «شورای منتخبان 21 نفره» شهر تهران خبر داد.وی در این بارهگفت: شورای منتخبان تهران در حقیقت 21 کاندیدای "لیست امید" که با رای مردم تهران به شورا راه یافته‌اند در اولین جلسه خود که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، هیات رییسه موقت خود را انتخاب کردند.در این جلسه بنده به عنوان رئیس و «احمد مسجدجامعی» و «شهربانو امانی» به عنوان نایب رئیس و «بهاره آروین» و «حجت نظری» به عنوان منشی انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، انتخاب این افراد به گونه‌ای است که الویری به عنوان رییس موقت شورای شهر و بهاره آروین و حجت نظری به عنوان منشی‌ها و مسجد جامعی نیز به عنوان نایب رییس اول و امانی نیز به عنوان یکی از بانوان به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شد.

انفجار در کوره ذوب آهن یاسوج / انتقال 9 مصدوم به بیمارستانها

دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور آخرین وضعیت مصدومان ناشی از انفجار و موج گرفتگی در کوره ذوب آهن یاسوج را تشریح کرد وگفت: ساعت 2:44 امروز، انفجار در کوره ذوب آهن یاسوج-روستای فیروزآباد(کارخانه ذوب آهن) رخ داد که 9 نفر مصدوم بر جای گذاشت.با اعلام این حادثه بلافاصله 4 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.


کولیوند ادامه داد: سه مصدوم با سوختگی 100 % به بیمارستان امیرالمومنین شیراز انتقال ، 3 مصدوم نیز شامل یک تن با سوختگی 70 % و 2 تن با سوختگی 45 % به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان انتقال یافتند و 3 مصدوم با سوختگی و موج گرفتگی ناشی از انفجار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری هستند.اقدامات درمانی لازم برای مداوای مصدومان در حال انجام است.

ابتکار: ایران جزء ۲۰ کشور برتر در حوزه تنوع زیستی غنی است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ایران جزء ۲۰ کشور برتر در حوزه تنوع زیستی غنی است تاکید کرد: علاوه بر تنوع زیستی ویژگی تنوع فرهنگی و قومیتی نیز در ایران دیده می‌شود. همه این موارد پتانسیل اشتغال‌زایی و رشد اقتصاد ملی از طریق جلب گردشگر را فراهم می‌کند. کاهش ۸۰ درصدی قراردادهای طرح‌های جنگل‌داری خبر خوبی است که روز گذشته ریاست سازمان جنگل‌ها مطرح کرد و در برنامه ششم توسعه جهت‌گیری خوبی در این زمینه وجود دارد. سیاست‌های دولت یازدهم نیز از ابتدا در این مسیر بوده است.

معصومه ابتکار در مراسم روز جهانی تنوع زیستی که امروز در پارک پردیسان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: امیدواریم این دوره آغاز امید مجدد و سربلندی برای کشور باشد و دولت دوازدهم بتواند در مقابل انتظارات و مطالبات با توانمندی بیشتر عمل کند و دستاوردهای خوبی داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش:با جداسازی دانش‌آموزان تیزهوش از عادی بشدت مخالفم/ مردم به وعده‌های پوپولیستی "نه" گفتند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که آیا کیفیت آموزشی که برای کودکان در مناطق محروم فراهم می‌کنیم برابر با کیفیت آموزشی برای کودکان پایتخت است؟ گفت: با طبقه بندی مدارس به تیزهوشان و غیره به شدت مخالفیم و تلاش می‌کنیم به سمت یکپارچگی مدارس حرکت کنیم.

رضوان حکیم زاده در نشست علمی بازماندگی از تحصیل که در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: سه روز گذشته راه تحول مدارا و دولت صددرصدی را انتخاب کردیم و امروز دور هم جمع شدیم تا به همه صد در صد و بدون جداسازی فکر کنیم و این کودکان هم جزو همین صد در صد هستند. مردم به وعده‌های پوپولیستی "نه" گفتند و برای مردم خوشحال هستم.

13 درصد 15 تا 17 ساله‌ها مدرسه نمی‌روند

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به مشکل عدم وجود سامانه یکپارچه در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: هر نهادی سامانه‌ای برای خود دارد اما وجود سامانه یکپارچه برای شناسایی سه درصد بازماندگان در دوره اول متوسطه و 8 درصد در دوره دوم متوسطه لازم است.

وی افزود: اکنون در شاخصه دسترسی به آموزش، نرخ خالص ثبت نام در متوسطه اول 94.3 درصد است. یک شاخص دیگر نرخ پوشش دانش آموزان گروه 12 تا 14 ساله است که در مدرسه حضور دارند اما در دوره تحصیلی خود نیستند که دانش آموزان جهشی نیز از این جمله اند. این نرخ 97 درصد است.در دوره اول متوسطه 3 درصد بازمانده از تحصیل داریم که به هیچ وجه در مدرسه نیستند. نرخ خالص ثبت نام در دوره دوم نیز 79.56 در دختران و 84.85 درصد در پسران و میانگین کشوری 82.24 درصد است. پوشش دانش آموزان 15 تا 17 ساله 87 درصد است که در مدرسه هستند.

نحوه دریافت «پول» از اولیاء هنگام ثبت‌نام مدارس اعلام شد

رحیم میرشاه ولد، مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه دریافت هرگونه وجوه نقد از اولیاء تخلف محسوب می شود گفت: هرگونه وجهی باید به حساب رسمی قانونی مدرسه واریز و اولیاء باید از ارائه پول نقد و چک حامل خودداری کنند و اگر هم چکی صادر می شود باید در وجه حساب مدرسه باشد.

وی افزود: اگر اولیاء شکایتی پیرامون عملکرد مدارس و تخلفات احتمالی داشته باشند می توانند مراتب را به آموزش و پرورش اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

تلاش برای افزایش مسوولیت اجتماعی «پولدارها»/ ضد سرقت کردن صندوقهای صدقات

علی‌محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری که به مناسبت نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان برگزار شدبا اشاره به جمع‌آوری 35 میلیاردی درآمد کفاره و فطریه در سال گذشته، گفت: برنامه‌های متنوعی در قالب سفره‌های اطعام، جذب حامیان جدید، صله رحم ایتام با مسئولان در ماه رمضان خواهیم داشت.

وی افزود:طرح اکرام ایتام نیز برای مشارکت مردم است که در قالب مثلثی از یتیم، حامی و کمیته امداد نیازسنجی می‌شود گفت: این در حالیست که اکنون یک میلیون حامی از 200 هزار یتیم و خانواده محسنین حمایت می‌کنند.

ایتام استانهای محروم حامی ندارند/ 4 میلیارد، نیاز روزانه کمیته‌امداد برای رفع مشکلات مددجویان

ابوالقاسم رستگار، مدیرکل اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: بسیاری از استان‌های محروم ما حامی ایتام ندارند به طوریکه در 20 استان کشور 10 هزار یتیم فاقد حامی هستند و متوسط جذب حامی در هر ماه 10 هزار نفر است. در زمینه کمک به ایتام، ازدواج،‌ اشتغال، مسکن نیازمندان، درمان و امور معیشتی محرومان نیازسنجی و اقدام می‌شود.


وی در حوزه صدقات گفت: سال گذشته 292 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم. 7 درصد آن از روش‌های نوین الکترونیکی و اینترنتی بوده و تا پایان برنامه ششم باید 80 درصد کمک‌ها از این طریق به دست آیند.سرانه صدقه‌ای که هر نفر می‌دهد 103 ریال است که در ماه 300 تومان و در سال 3700 تومان می‌شود.روزانه باید 4 میلیارد تومان درآمد کسب شود تا بخشی از نیازهایمان را بتوانیم رفع کنیم و این درآمد باید به 1730 میلیارد تومان برسد در حالی که اعتبارات موجود فقط 25 درصد نیاز را رفع می‌کند و در تلاش هستیم این میزان بیشتر شود.

از جشنواره فراغت جوانان روستایی و ورزشهای مفرح چه خبر؟

برگزاری جشنواره فراغت جوانان روستایی و راه‌اندازی ورزش‌های مفرح از جمله طرح‌های وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته بود که عملیاتی نشد که به گفته مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان این دوبرنامه به سایر بخش‌های این وزارتخانه سپرده شده است.

محسن طلایی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت که تابستان سال گذشته قصد داشتیم شرایط دسترسی جوانان به ورزش‌های مفرح را فراهم کنیم، با بررسی بیشتر انجام این کار را به عهده اداره کل ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان گذاشتیم اما متاسفانه ورزش‌های مفرح هنوز عملیاتی نشده است البته ما پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و در این جهت هم نامه رسمی به اداره کل ورزش همگانی ارسال کردیم و هم با مدیرکل این اداره صحبت کردیم.ورزش‌های مفرح گران اما در افزایش شور و نشاط جوانان بسیار موثر است. اگراین ورزش‌ها در پوشش ورزش‌های همگانی قرار بگیرد امکان دارد که ارزان شود و همه جوانان بتوانند از آن استفاده کنند.

روند رو به رشد "ام اس" در کشور/ نیاز ایران به ۵۰ کلینیک جامع

صحرایی نایب رییس انجمن ام‌اس ایران ضمن اشاره به روند رو به افزایش ابتلا به بیماری ام‌اس، از نیاز کشور به ۵۰ کلینیک جامع ام اس و گسترش نظام جامع مراقبت از این بیماری خبر داد.

وی اضافه کرد: تحقیقات فراوانی در دنیا درباره بیماری ام‌اس انجام می‌شود. این تحقیقات گاهی ده‌ها سال نیز طول می‌کشد و ممکن است اخبار نتایج مراحل اولیه آن به عنوان درمان قطعی منتشر شود و متاسفانه این اتفاقات باعث ناامیدی و نگرانی بیماران می‌شود.مردم باید درباره درمان قطعی ام‌اس با پزشک خود مشورت کنند، حدود ۲۰ سال پیش یک یا دو دارو برای بیماری ام‌اس وجود داشت، اما از سال ۲۰۰۶ تا امروز هفت داروی جدید مورد تایید مجامع پزشکی جهانی قرار گرفت و امروز درمان ام‌اس از ۳۰ درصد کنترل به ۷۰ درصد رسیده است.

نظام مراقبت از خون در 750 بیمارستان کشور مستقر شد

دکتر علی اکبر پورفتح‌الله مدیرعامل سازمان انتقال خون اولین‌های انتقال خون مانند استقرار نظام مراقبت از خون،‌ ایجاد شبکه ملی خون‌رسانی و... را که طی سه سال اخیر در کشور ایجاد شده‌اند را تشریح کرد و با اشاه به استقرار نظام مراقبت از خون در کشور گفت: نظام مراقبت از خون یا هموویژلانس، طی سه سال در بیش از 750 بیمارستان کشور مستقر شده است. بر این اساس ایران در میان کشورهای مدیترانه شرقی در زمینه استقرار نظام مراقبت از خون پیشتاز است.

وی درباره فرآیند نظام مراقبت از خون، گفت: در نظام مراقبت از خون، کیفیت فرآیندهای زنجیره انتقال خون بعد از تحویل فرآورده‌های خونی به بیمارستان‌ها مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته و بر این اساس کیفیت خون در سراسر کشور به سطحی مطلوب می‌رسد.

پنج خبر پربازدید امروز اجتماعی ایسنا هم به این شرح است:

مروری بر سوابق نمایندگان شورای پنجم تهران+عکس

الویری خبر داد: برگزاری جلسات هفتگی اعضای جدید برای برنامه‌ریزی‌ و بررسی شرایط

نحوه دریافت «پول» از اولیاء هنگام ثبت‌نام مدارس اعلام شد

امکان صدور آنلاین کارت اهدای عضو فراهم شد

عادات ناسالم علت شیوع سرطان روده است

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با بیان اینکه تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، گفت: در گذشته به اشتباه گفته می‌شد مالیات بر سوداگری به دنبال اخذ مالیات از ۹۰ درصد مردم است، اما واقعیت این است که این قانون تنها سوداگران را دنبال می‌کند.   رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یعنی اگر فردی دارای دو واحد مسکونی بود و قصد فروش یک واحد آن را داشت گفته می‌شد که مشمول سوداگری می‌شد؛ سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار شده و پیش‌بینی کند که سه ماه بعد به عنوان مثال قیمت طلا، ارز و خودرو افزایش یافته و حجم زیادی را خرید کرده و سه ماه بعد سود آن را دریافت کند و این قانون از این اقدام جلوگیری خواهد کرد.   وی خطاب به نمایندگان نیز گفت: مطمئن باشید این قانون یکی از قوانین افتخارآمیز مجلس یازدهم در مبارزه با افرادی است که هر روز بازار را متحول می‌کنند و سود‌های هنگفتی را به دست آورده و مالیات نمی‌دهند و از این شرایط سخت و تورمی سوء استفاده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • مهمترین اخبار چهار اردیبهشت/خودروهای برقی در صف دریافت پلاک
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد
  • شکوفایی استعدادهای کودکان با اسباب بازی مناسب
  • مهمترین تغییرات بدن زنان پس از ۴۰ سالگی
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم
  • لیست برخی از سایت‌های حقوقی کشور