Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی بنیاد برکت، با اجرای طرح های مورد نظر و همچنین با مشارکت در 5 طرح توانمندی اقتصادی با سرمایه گذاری 499 میلیارد ریال مناطق محروم این استان را زیر پوشش قرار داد.
بیش از 93 هزار نفر از ساکنان مناطق محروم و روستایی استان سمنان زیر پوشش خدمات متنوع بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جمعیت در 7 شهرستان، 11 بخش و 17 روستای این استان ساکن هستند و در 9 سال گذشته که بنیاد برکت تأسیس شده است به لحاظ توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تحت تأثیر خدمات این بنیاد بودند.
مناطق محروم استان سمنان در سال‌های اخیر شاهد اجرای 24 طرح مختلف با سرمایه‌گذاری 654 میلیارد ریال توسط بنیاد برکت بوده است.
تاکنون سهام بنیاد برکت در سه طرح واگذار شده، اما مشارکت این بنیاد در دو طرح دیگر همچنان ادامه دارد.
بنیاد برکت موفق شده است با سرمایه‌گذاری در طرح‌های یاد شده برای 2 هزار و 300 نفر شغل پایدار ایجاد کند.
این بنیاد در سطح کشور در 305 طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی سرمایه‌گذاری کرده است تا برای بیش از 195 هزار نفر شغل پایدار ایجاد کند.
در همین حال بنیاد برکت در حوزه‌‌ مدرسه‌سازی نیز در استان سمنان با سرمایه‌گذاری 68 میلیارد و 149 میلیون ریال فعال بوده و توانسته تاکنون 13 مدرسه با 80 کلاس درس در روستاها و مناطق محروم این استان افتتاح و به بهره‌برداری برساند.
در حال حاضر ساخت یک مدرسه با 6 کلاس درس نیز در روستای کوشک از توابع شهرستان شاهرود در دست اجراست.
از دیگر خدمات این بنیاد در استان سمنان می توان به ساخت یک باب مسجد در روستای آهوانو، ساخت و تکمیل بیمارستان 164 تختخوابی گرمسار، زیر پوشش قرار دادن 521 یتیم و اعطای 585 فقره وام قرض‌الحسنه به محرومان این استان اشاره کرد.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور ارتقای سلامت محرومان و حمایت از برنامه‌های درمانی کشور و در راستای اجرای سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، ساخت و تکمیل این بیمارستان‌ها را برعهده گرفته است.
1138/1772
*خبرنگار: ناهید صفری **انتشار: مجید ملازاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه در نقاط کم‌برخوردار سمنان

مراسم اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه در نقاط کم‌برخوردار استان سمنان برگزار شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم اهدای 110 سری جهیزیه در نقاط کم‌برخوردار استان سمنان با حضور حجت‌الاسلام احمد صالحی؛ رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، فاطمه چوپانی؛ مدیر قرارگاه خیریه آبشار عاطفه‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام احمد صالحی در مراسم اهدای 110 سری جهیزیه در نقاط کم‌برخوردار استان سمنان اظهار کرد: دولت سیزدهم همواره بر کاستن مشکلات مردم نیازمند مصمم است و در سفرهای ریاست جمهوری هم این نگاه به خوبی احساس می‌شود.

وی  تصریح کرد: در سفر به استان سمنان نیز درخواست مردمی احصا و قطعا توجه به رفع مشکلات مدنظر قرار دارد.

توزیع بیش از 200 سری جهیزیه در بین زوج‌های کم‌برخوردار در 22 منطقه از تهران

فاطمه چوپانی؛ مدیر قرارگاه خیریه آبشار عاطفه‌ها در حاشیه این مراسم گفت: بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد مقدس تاسیس شد و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها محمد جواد فولادپور است.

چوپانی مهم‌ترین هدف خیریه آبشار عاطفه‌ها را فقرزدایی و حمایت از خانواده‌های نیازمند در سراسر کشور عنوان کرد و افزود: بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها دارای 904 نمایندگی در سراسر کشور است.

وی درباره اهداف این خیریه گفت: خانواده‌هایی که مورد هدف بنیاد خیریه قرار می‌گیرند،خانواده‌های ایتام، زنان سرپرست خانواده و نخبگانی که در حال تحصیل و زوجهای جوان نیازمند جهیزیه است.

مدیر قرارگاه خیریه آبشار عاطفه‌ها اضافه کرد: حدود 450 هزار نفر مستمری بگیرد بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها هستند و به خانواده‌های ایتام در هر ماه غیر از اجناس غیرنقدی، به شکل نقدی هم کمک می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • اجرای طرح زراعت چوب در تنگ فنی پلدختر
  • اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان چگنی
  • زکات موجب افزایش رزق و برکت در زندگی می‌شود
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه در نقاط کم‌برخوردار سمنان