Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين او در بخشي از اين مراسم ازاينکه همه در انتخابات 96 با موسيقي صلح کردند، ياد کرد و به شوخي گفت: ما البتهموسيقي سطح پايين را نمي پسنديم. اما برخي گفتند که آن هم خوب است ولي حالا به هرحال... (خنده).

در ادامه سوالات خبرنگاران و پاسخ‏هاي رئيسجمهور را بخوانيد:

خبرگزاري آبفا: شما اهميت زيادي به روابط ايرانو آذربايجان مي‎داديد، در چهار سال آينده چه برنامه اي براي اين منظور داريد؟

روحاني: آذربايجان همسايه خوب ما است و ما روابطخوبي با هم داشتيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دولت يازدهم هم ملاقات و هم فکري خوبي با آقاي الهام علي افداشتيم و برنامه هاي دوجانبه و سه جانبه با روسيه در باکو داشتيم که اجلاس بعدي آندر تهران خواهد بود. در زمينه حمل و نقل هم طرح بسيار مهمي داريم که راه آهن ما ازآستارا و گرجستان به اروپا برسد. بخشي از سرمايه گذاري بر عهده ماست و بخشي هم باآذربايجان است. روابط ما با آذربايجان حتما راهبردي خواهد بود.

روزنامه آرمان: در مناظره‎هاي انتخاباتي شاهدبداخلاقي برخي نامزدها بوديم. شما قائل به پيگرد قضايي آنها هستيد يا در دولت آشتيملي اين اتهام زني‎ها به فراموشي سپرده مي شود؟

در مناظره ها مطالبي مطرح شده و مي شود و مطالبينسبت به من عنوان شد که همانجا گفتم تهمت است. مردم هم قضاوت کردند. بهترين قاضيبعد از خدا مردم هستند و سومي قوه قضاييه است. شکايت من يک بار به خدا رفته و يکبار به مردم. قوه قضاييه هم که ...(خنده روحاني و حضار) من پيگيري قضايي نمي کنم.

روزنامه صبا: با توجه به حمايت هنرمندان از شماو ورود مساله موسيقي به انتخابات اين دوره آيا وزيري از بدنه جامعه هنرمندانانتخاب مي کنيد؟

يکي از آثار انتخابات 96 اين بود که همه باموسيقي صلح کردند. ما البته موسيقي سطح پايين را نمي پسنديم. برخي گفتن آن هم خوباست ولي حالا به هر حال... (خنده). موسيقي و هنر براي مردم فرهنگ دوست ما مهم استو حتما دولت دوازدهم حمايت بيشتري از اصحاب فرهنگ خواهد کرد. در دولت يازدهم همسينما و موسيقي فضاي بهتري پيدا کرد. در دولت دوازدهم هم همين مسير را ادامه ميدهيم. از حمايت اصحاب هنر و مشارکتشان در انتخابات  متشکرم.

خبرگزاري موج: برنامه شما در دولت دوازدهم برايزنان چيست؟

در دولت يازدهم براي اشتغال جوانان و ايجاد فرصتبراي زنان تلاش هايي شد. خانم ها در اين 40 سال بسياري از فضاهاي لازم را تصرفکرده اند و در حوزه اجتماعي و سياسي و علمي حضور پررنگ زنان را شاهديم. قبل ازدولت يازدهم خانم ها مشاغلي را از دست دادند و 860 هزار شغل از دستشان رفت و بيکارشدند اما در دولت يازدهم 750 هزار شغل براي زنان ايجاد شد. اين وظيفه شرعي ما برايخانم ها بود و ما نخواستيم آنها را محروم کنيم. حتي سفير زن و بخشدارو معاون رئيسجمهور خانم برگزيديم. اين راه را ادامه مي دهيم. اين تفکر که مرد بالاتر از زن استو کار را بهتر از زن مي تواند انجام دهد را قبول نداريم. البته خلقت ويژگي هايي رابراي زنان و مردان قرار داده اما مقام زنان از مردان کمتر نيست. اما حبس زنان باقوانين شرعي و قانوني سازگار نيست.

خبرگزاري سانا (سوريه): برنامه شما براي حلمساله تروريسم بين المللي در سوريه چيست؟

از ابتداي دولت يازدهم اعلام کرديم که راه حلسوريه راه نظامي نيست، بلکه سياسي است. در اين زمينه قدم هاي خوبي برداشتيم. خوشحاليمکه با سوريه و ترکه داريم تلاش مي کنيم. اميدوارم با ايجاد آرامش در سوريه مردماين کشور در صلح و آرامش زندگي کنند.

روزنامه جمهوري اسلامي: درباره رفع تحريم هايفراهسته اي در ايام انتخاباتي صحبت کرديد. بخشي از تحريم هاي بانکي ما از سويآمريکايي هاست. چه برنامه اي در اين رابطه داريد؟

اولا اگر طرف مقابل نخواهد برجام را اجرا کند وآن را نقض کند و تخلف کند ما حتما به آن پاسخ مي دهيم و معلوم است که چه کار ميخواهيم بکنيم. البته ما آغاز کننده نقض برجام نخواهيم بود اما هيچ اقدامي از جانبطرف مقابل را هم بي جواب نمي گذاريم. آمريکايي ها هم علي رغم شعارهايشان تحريم هايهسته اي را لغو کردند.  البته ما هنوزمشکلاتي داشته وداريم و در حال حل آن هستيم. برخي مسائل به روال مطلوب ما برنگشته.نسبت به بقيه تحريم ها ما هرچه که خواست و دستور رهبر باشد، انجام مي دهيم.

روزنامه الوفاق: برنامه دولت دوازدهم براي گسترشروابط با کشورهاي همسايه و عربي چيست؟

خواست ما توسعه روابط است. دلمان مي خواهد بحرينهم به افکار عمومي کشورش احترام بگذارد و امنيت به آنجا هم برگردد. روابط عمان وکويت با ما خوب است و از بقيه کشورها هم مي خواهيم همين راه را در پيش بگيرند. امسالعربستان هم قدم خوبي براي حل مساله حج برداشت که مي تواند مشکلات را به تدريج حلکند. اميدواريم با دنياي اسلام روابط نزديکري داشته باشيم چون اين روابط به نفعآنان و کل کشورهاي منطقه خواهد بود. منطقه بدون ايران به ثبات و امنيت کامل نميرسد.

2727

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد»، جلسه کمیسیون مشترک مجلس را درباره تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور با حضور سید احمد خمینی و انتقال نظر امام توسط ایشان روایت کرده است:

ما از حاج احمدآقا دعوت کردیم برای کمیسیونی که ویژه‌ تشکیل سازمان اطلاعاتی کشور بود [شرکت کند]. بین کمیسیون‌های دفاع، داخلی و خارجی یک کمیسیون مشترک تشکیل داده بودیم. آنجا بحث بود که اولاً سازمان باشد یا وزارتخانه؟ اگر سازمان است، وابسته باشد به نخست‌وزیر، مثل سابق که ساواک سازمانی بود وابسته به نخست‌وزیری، یا حتی وابسته باشد به دفتر امام و زیر نظر مستقیم امام باشد.

وی ادامه داد: من زنگ زدم به حاج احمدآقا، تقاضا کردم گفتم که شما یک جلسه به کمیسیون بیایید و همه‌ حرف‌ها را بشنوید و بعد به امام منتقل کنید. ایشان جلسه‌ بعد آمد به کمیسیون، چند نظر بود در کمیسیون، همه‌ نظرات گفته شد. مثلاً دو نفر بودند که می‌گفتند سازمان اطلاعاتی را باید بدهیم به قوه‌ قضائیه، با این استدلال که قوه‌ قضائیه باید از جرایم پیشگیری کند و این سازمان اطلاعاتی باید پیشگیری‌کننده باشد. عده‌ای می‌گفتند باید حتماً تحت نظر رهبری و بنابراین زیر نظر امام باشد. عده‌ای می‌گفتند که در دولت باشد و بحث بود که در دولت سازمان باشد یا وزارتخانه. همه‌ این چهار نظر در حضور حاج احمدآقا و به طور مفصل بیان شد. ایشان همه را گوش کرد و بعد هم رفت و فردایش به من زنگ زد.

روحانی افزود: به من گفت که امام فرموده مجلس هر تصمیمی بگیرد من مداخله‌ای نمی‌کنم ولی این تشکیلات را اصلاً به رهبری و بیت و... متصل نکنید. بنابراین مخالفت کردند که یک چنین دستگاه اطلاعاتی وابسته به امام یا بیت امام باشد و بعد فرمودند دیگر بقیه‌اش را خودتان می‌دانید. در نهایت در کمیسیون تصویب شد به عنوان وزارتخانه.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904277

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکورصبور در قهوه‌خانه
  • برادر همسر رهبر انقلاب: به واسطه های چند رجال سیاسی گفتم با هیچ کسی ملاقات نمی کنم /می خواهم در مجلس مستقل باشم
  • جزئیات اختصاصی از بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • شکایت از عروس بعد از مرگ پسر
  • فیلم/ اقداماتی که حسین‌زاده بحرینی در مجلس یازدهم انجام داد
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است