Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،میریام گوتس عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین افتخار سراموزه رهگشای، کارآفرینی در شهر بادرود با اشتغال تعدادی از زنان بی سرپرست و بد سرپرست است که در کارگاه تولیدی عروسک های بومی و آئینی مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: عروسک های بومی شهر بادرود 106 سال قدمت دارند و در سال 95 وارد 26 کشور شده و به نمایش گذاشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار است با همکاری یونسکو این عروسک ها با عنوان سفیران صلح و دوستی ثبت شوند به علاوه کلاس های شاهنامه خوانی تحت نظر یونسکو برگزار خواهد شد و کودکان آموزش دیده در این کلاس ها در کشورهای دیگر همچون میدان فردوسی شهر رم ایتالیا به اجرای شاهنامه خوانی می پردازند.وی تصریح کرد: خریداری انواع ساز ایرانی و معرفی آن به کودکان، احیای مراسم های فرهنگی و آئینی در محیط موزه، تقویت حس هویت ایرانی با برگزاری نشست با پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها در منزل به همراه اجرای موسیقی زنده و بیان تاریخ بادرود به روایت عروسک ها از طریق ساخت عروسک های بومی پارچه ای با ابزار و وسایل بومی منطقه همچون کرک قالی، تکه های پارچه، ملحفه، چوب و لباس بومی منطقه از جمله فعالیت ها و تجربیات موزه دکتر رهگشا می باشد.تعدادی از عروسک های محلی سراموزه رهگشای بادرود در کوشک احمد شاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تهران درمعرض دید قرار گرفته اند. انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود

تین نیوز

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: ایجاد شبکه خانه موزه ها و تهیه اطلس فرهنگی شهر تهران دو پروژه ای هستند که در چارچوب برنامه ریزی کلان اجرا می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمد ناظم رضوی با تاکید بر اینکه پروژه مرمت و تبدیل به موزه «پرواز» آشیانه پرواز قلعه مرغی که اولین فرودگاه شهر تهران است را در سال گذشته آغاز کردیم، گفت: در فاز اول این پروژه بحث مرمت اضطراری مطرح است که در این راستا سازه هایی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت تاریخی دارند و آسیب دیده اند را مرمت می کنیم. پس از تکمیل مرمت اضطراری بحث تبدیل این آشیانه به موزه پرواز را خواهیم داشت.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه پروژه البرز لشگرک نیز یکی از پروژه هایی است که سال هاست در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با دستور شهردار و همکاری بخش های مختلف شهرداری به خصوص در بحث های مالی، عملیات مرتبط با تکمیل فضای تجاری این پروژه به پایان رسیده است و به زودی مجموعه البرز لشگرک به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ۲ پروژه در دستور کار شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار دارد، بیان کرد: برنامه ریزی عملیاتی برای فضاهای فرهنگی شهر تهران با همکاری مرکز مطالعات، ایجاد شبکه خانه موزه ها و تهیه اطلس فرهنگی شهر تهران دو پروژه ای هستند که در چارچوب برنامه ریزی کلان برای آینده زیرساخت های فرهنگی شهر تهران اجرا می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توجه به کمیت‌ها نباید جلوی توسعه کیفی آموزش را بگیرد
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق