Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تکثر در کشور ما به رسميت شناخته شده است
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني روز دوشنبه در ابتداي نشست خبري با اصحاب رسانه با بيان اين‌که «بسيار خوشحالم که امروز از طريق رسانه‌هاي جمعي مي‌توانم با ملت ايران صحبت کنم» ادامه داد: ملت بزرگ ما بزرگ‌ترين حضور خود را در انتخابات به نمايش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٤٢ميليون جمعيت در انتخابات حضور پيدا کردند که اگر مي‌توانستند از همه آن‌هايي که در صف بودند راي اخذ کنند به ٤٥ ميليون هم مي‌رسيد. وي خاطرنشان کرد؛ من مي‌خواهم بگويم اين تعداد راي پاي صندوق آرا يک حضور بي‌نظير بود. مردم با اين حضور و اين انتخاب خواستند بگويند که در کشور ما تکثر به رسميت شناخته شده است.
از همه بايد براي ساختن ايران پرآوازه بهره بگيريم

رئيس دولت دوازدهم با بيان اين‌که «هيچ گروه، جناح،‌تفکر و ايده‌اي قابل حذف نيست» اظهار داشت: همه هستند، حضور دارند و از همه بايد براي ساختن ايران پرآوازه بهره بگيريم. وي افزود: در اين انتخابات مردم در تراز بالاترين دموکراسي‌هاي جهان حضور پيدا کردند. مردمي که داراي مشکلات اقتصادي هستند. مردمي که در روستاها با مشکلات زندگي مي‌کنند اما به پول نه گفتند. مردم به خوبي اعلام کرده‌اند، ما مي‌فهميم آب شور عطش را کم نمي‌کند. وي تاکيد کرد: مردم به فکر اقتصاد هستند و به درآمد ملي 2.5 برابري تخيلي نه گفتند. نه مردم به فريبکاران بهترين بخش اين انتخابات بود.
روحاني با بيان اين‌که «آن‌ها «تلاش کردند به مردم بگويند دين‌شان در خطر است» افزود: آنان کوشيدند که سند 2030 را که ريشه اش مربوط به سال 1990 مي‌شود بگويند که عليه دين مردم است. سندي که نه ما بلکه هيچ کشوري آن را امضاء نکرده است. سندي که دولت يازدهم به صراحت نوشته با دين،‌ فرهنگ و اخلاق ما سازگار نيست و کان لم يکن تلقي شده است.
وي تصريح کرد: مردم به دين و فرهنگ خود بسيار حساس هستند و دروغگويي‌ها کاري از پيش نبرد.

مردم به نيروهاي مسلح از عمق جان عشق مي ورزند
رئيس‌جمهور گفت: مردم به تخريب نه گفتند و در مقابل به اتحاد تعامل، اعتدال و عقلانيت آري گفتند. مردم ما در اين انتخابات به همه نهادها و ارگان‌ها گفتند که هر کس به جاي خود و هر کس به کار خود مشغول باشد. وي ادامه داد: مردم به نيروهاي مسلح از عمق جان عشق مي ورزند . مردم ما به قواي ديگر و رسانه‌ها علاقه‌مند هستند، اما نمي‌پذيرند که يک نهاد ملي با به معنايي فراملي به نهادي فروملي و جناحي تبديل شود. مردم در اين انتخابات گفتند ما احترام نهادهاي خودمان را حفظ خواهيم کرد.
وي خاطر نشان کرد: ولايت فقيه و مقام معظم رهبري به کل ملت ايران تعلق دارد و به يک گروه و جناح خاص متعلق نيست . مردم به پايين آمدن مقام رهبري ، سپاه ، بسيج و نيروهاي مسلح نه گفتند؛ چرا که اين‌ها به کل ملت ايران تعلق دارند.
رئيس‌جمهور همچنين گفت:‌ همه مردم ترانه‌شان و صداي موسيقي وحدت‌شان يکسان بود. همه اقوام ، مذاهب ، روستايي ها و شهري ها مثل هم راي دادند. همه گفتند ما يک مسير را انتخاب کرديم . چرا مردم به وحدت اعتدال و عقلانيت راي دادند؟ زيرا خواهان خواهان پيشرفت کشور و اقتصادش بودند. رئيس‌جمهور در ارتباط با ضرورت هاي پيشرفت اقتصاد کشور نيز گفت . مردم مي دانند اقتصاد ما بدون رقابت اقتصادي پيشرفت نخواهد کرد. آن هم رقابتي که به جاي قدرت سياسي و امنيتي بر مبناي کيفيت کالايش مورد توجه قرار بگيرد.

روحاني گفت: مردم ما به برنامه راي دادند و مي‌دانستند که اقتصاد و اشتغال در سايه سرمايه‌گذاري و سرمايه‌گذاري در سايه آزادي و تعامل سازنده با جهان امکان‌پذير است. وي سپس خاطرنشان کرد: مردم مي‌خواهند طبق دين و فرهنگ و انقلاب‌شان رفتار کنند. مردم انقلاب کردند و همه‌شان کنار هم بودند که فرياد مي زدند استقلال آزادي جمهوري اسلامي ايران . همه مردم ما انقلابي هستند. هيچ‌کس حق ندارد انقلاب را به درون خيمه‌هاي خود بکشاند. دين و اعتقاد آسماني است که همه در بالاي سر خود دارند.
مسئولين، مردم را باور کنيد
رئيس‌جمهور با بيان اين‌که «انتخابات ما يک پيام داشت» يادآور شد: مردم ما خواستند بگويند اي همه مسئولين، مردم را باور کنيد. مردم يعني دموکراسي. اقوام را باور کنيد، مرزنشينان را باور کنيد. راي مرزنشينان، روستانشينان و حاشيه‌نشينان کلان شهرها را ببينيم که با آن‌که در فشار و زحمت هستند،‌ اما براي آينده و سرنوشت خود پاي صندوق‌هاي راي آمدند.
وي افزود: مردم خواستند بگويند ما به پيشواز 40 سالگي انقلاب آمده و پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده‌ايم. خواستند به ملت‌هاي منطقه بگويند که ما در کنار آن‌ها هستيم و تروريسم را به حول و قوه الهي ريشه‌کن خواهيم کرد. ما ثبات را به منطقه باز مي‌گردانيم. ملت ايران اين ثبات را باز مي‌گرداند. وي تاکيد کرد: ما خواستيم به جهانيان بگوييم که ما خواستار تعامل مشترک هستيم و پيشرفت منطقه و جهان بدون هماهنگي و همزيستي مسالمت‌آميز قابل دسترسي نيست. پيام انتخابات ما همبستگي ملي و گفت‌وگوي بين‌المللي بود.

حقوق مردم در سايه انسجام ملي محقق مي‌شود

حسن روحاني در پاسخ به اولين سوالي که از سوي خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران در نشست خبري روز دوشنبه در خصوص منظور رئيس‌جمهور از عبارت «وکيل ملت» که براي خود به کار برده است، گفت: يکي از اهداف ما در گذشته و امروز احقاق حقوق مردم در همه زمينه‌ها بوده و بايد در سايه انسجام ملي و اجماع ملي آن را به دست آوريم.
وي افزود: اگر تاکنون توانستيم در زمينه هسته‌اي موفق شويم به اين دليل بوده که همه مردم پشت رهبري جمع شدند و يک انسجام ملي و اجماع ملي درست شد و دولت از قدرت ملي مردم در صحنه بين‌المللي استفاده کرد؛ بنابراين همان راه، انسجام ملي و اجماع همه قواي کشور پشت سر رهبري است.

بايد صادقانه با تروريسم مبارزه کرد
وي همچنين درباره نشست اخير ترامپ با برخي کشورهاي عربي و متهم کردن ايران به حمايت از تروريسم در اين نشست ، اظهار داشت: اجتماع در عربستان به نظر من اجتماعي نمايشي بود و ارزش سياسي نخواهد داشت. عربستان قبلا هم از اين اجتماعات درست کرده بود. مبارزه با تروريسم با پول ملتي را به ابرقدرتي دادن و با تشکيل يک جلسه حل نمي‌شود.
رئيس‌جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: کسي که توانسته در مقابل تروريسم بايستد،‌ ملت عراق، ملت سوريه و ملت لبنان بوده و ملت ايران نيز از طريق ديپلمات‌ها و مستشاران نظامي‌اش به اين دو ملت بزرگ و ساير ملل کمک کرده و کمک خواهد کرد.
وي تصريح کرد: چه کسي کمک کرده که امروز داعش در شهرهاي بزرگ عراق مستقر نباشد جز ملت عراق؟ چه کسي کمک کرده داعش در دمشق نباشد جز ملت سوريه ؟ البته ايران کنار آن‌ها بوده و خواهد بود. چه کسي مي‌تواند در منطقه ادعا کند بدون ايران ثبات منطقه حفظ شده و امنيت کامل مستقر مي‌شود؟ چه کساني با تروريسم جنگيدند؟ ايران، عراق، سوريه ، حزب الله در کنار آن‌ها روسيه.
وي خاطر نشان کرد: چه کساني از تروريسم حمايت کردند و به آن‌ها پول دادند؟ پس نمي‌توانند ادعاي مبارزه با تروريسم داشته باشند. در عين حال فکر نمي‌کنم مردم آمريکا حاضر باشند با خوني که در يازده سپتامبر دادند ، با ميلياردها دلاري که از خريد اسلحه است معامله کنند و در برابر تروريست‌هاي منطقه سر فرود بياورند. البته دولت آمريکا هيچ وقت با تروريسم مبارزه نکرده اما مردم آمريکا حتما با تروريست‌ها مخالف‌اند و مي‌خواهند تروريسم در جهان نباشد. روحاني تاکيد کرد: با اتهام زدن کاري حل نمي شود و بايد صادقانه با تروريسم مبارزه کرد.

همه تلاشم اين است که به وعده‌هايم عمل کنم
رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌که وي وعده‌هايي را که در طول انتخابات به مردم داده بود چه زماني عملکردش در اين زمينه را به آنان گزارش خواهد کرد و اين‌که تا چه اندازه در عملي کردن اين وعده‌ها جدي است، اظهار داشت: من در انتخابات وعده‌هايي دادم و گفتم همه تلاشم اين است که به وعده‌هايم عمل کنم. در دولت يازدهم هم وعده‌هاي زيادي دادم و تا حد زيادي در اجراي آنان موفق بودم. در آن دوره با کاهش قيمت نفت هم مواجه شديم اما مردم کمک کردند و گام هايي برداشتيم. وي افزود: ما در صادرات غيرنفتي حتما برنامه‌ريزي و تلاش خواهيم کرد و مي‌کوشيم سالانه 25 درصد صادرات غير نفتي مان را افزايش دهيم و آن را به ميزان دو برابر حد فعلي برسانيم. ما تلاش‌مان بر اين است و در همين زمينه هم هدف‌گذاري کرده‌ايم و معتقديم که با شرايط فعلي اين کار شدني است.
وي با بيان اين‌که «ايجاد سالانه 950 هزار شغل را در برنامه دولت دوازدهم داريم»،‌ ادامه داد: ايجاد اين ميزان شغل عددي است که در برنامه 5 ساله که توسط مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است بر آن تاکيد شده،‌ اما با شرط و شروط‌هايي از جمله اين‌که بايد سرمايه‌گذاري‌هايي انجام شود و نيز گفته شده که لازم است 770 هزار ميليارد تومان پول براي اين ميزان ايجاد شغل هزينه شود که از اين ميان 65 هزار ميليارد تومان بايد از طريق سرمايه گذاري خارجي جذب شود.
رئيس دولت دوازدهم تاکيد کرد: ما تلاش‌مان اين است که سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي و داخلي را جذب کنيم و البته هر کاري که دولت انجام دهد با کمک و حضور مردم امکان پذير خواهد بود. ما براي کساني که در فشار اقتصادي هستند تلاش مي‌کنيم که مستمري‌شان را به سه برابر افزايش دهيم. ما اين کار شروع کرده‌ايم و تلاش‌مان اين است که فقر مطلق را در سال 1400 از بين ببريم.
وي با بيان اين‌که «ما براي برنامه هاي‌مان بر مبناي اصول کارشناسي و کتابي که تحت عنوان برنامه دولت دوازدهم تدوين کرده‌ايم عمل خواهيم کرد»، اظهار داشت: ما براي اجراي وعده هاي‌مان تمام تلاش‌مان را بکار مي‌بريم و از مردم هم کمک مي‌خواهيم. از همه رقبايم در انتخابات کمک مي‌خواهم. از تمام احزاب و جناح‌ها کمک مي‌خواهم. از رقبايم تشکر مي‌کنم و از کساني که مخالف دولت‌مان بودند و هستند کمک مي‌خواهيم؛ چراکه ما براي کشورمان کار مي‌کنيم و همان‌طور که رهبري گفت که براي کشورتان به پاي صندوق هاي راي بياييد حتي اگر نظام را قبول نداريد، ما هم مي‌گوييم کساني که دولت را قبول ندارند براي کشورشان به صحنه بيايند و کمک کنند.

منتظريم دولت آمريکا به استقرار برسد
رئيس‌جمهور کشورمان در پاسخ به سوال رسانه آسوشيتدپرس مبني بر چگونگي رابطه ايران با آمريکا در دور دوم رياست‌جمهوري وي ، اظهار کرد: ايران و آمريکا طي 39 سال گذشته مسير پر پيچ و خمي را با هم طي کردند. آمريکايي‌ها همواره از انواع شيوه‌ها عليه ايران استفاده کرده و شکست خوردند. از طبس تا مداخلات در جنگ هشت ساله و فشار به ملت ايران از طريق تحريم.
وي افزود: شايد يک جا موفقيتي داشتند و آن هم زماني بود که در مقابل ملت ايران سر فرود آوردند و پاي ميز مذاکره با نمايندگان ايران با احترام حرف زدند. آن‌جا به نتيجه برد – برد رسيديم. آمريکا اگر باز همين رفتار را داشته باشد باز هم شکست خواهد خورد.
وي با اشاره به استقرار دولت جديد آمريکا خاطر نشان کرد: ما منتظر يم اين دولت از نظر فکري ، موضع‌گيري و برنامه ريزي به يک استقراري برسد تا ما نسبت به دولت واشنگتن نظر دقيق‌تري داشته باشيم.
روحاني با بيان اين‌که «آمريکايي‌ها همواره نسبت به خاورميانه تصميمات اشتباهي گرفته‌اند» گفت:‌ آمريکايي‌ها هميشه نسبت به خاورميانه اشتباه کردند. آن‌ها در يمن و سوريه هم اشتباه کردند. من موردي نمي‌شناسم که آمريکا در تصميماتش نسبت به خاورميانه اشتباه نکرده باشد؛ چراکه آمريکا منطقه را نمي‌شناسد و کساني هم که به آن‌ها مشورت مي‌دهند اشتباه مي‌کنند. اميدوارم اين بار دولت آمريکا به فکر منافع مردم آمريکا باشد.
دولت دوازدهم يک برنامه براي توسعه و يک برنامه‌ براي حمايت دارد

روحاني در پاسخ به پرسشي درباره برنامه دولت دوازدهم براي خروج از رکود، گفت: من در يکي از مصاحبه‌هايم گفتم که بکار بردن واژه رکود کاربرد دقيقي نيست؛ چراکه وقتي در کشور دو فصل متوالي رشد اقتصادي مثبت داريم، رکود معني ندارد.
وي ادامه داد: در سال گذشته در همه فصل‌ها شاهد رشد اقتصادي بوديم و براي اولين بار بعد از سند چشم‌انداز که مربوط به سال 84 است، به رشد بالاي 8 درصد رسيديم. البته در بخش مسکن هنوز مشکل داريم که بايد از رکود خارج شود.
وي با بيان اين‌که «دولت دوازدهم يک برنامه براي توسعه و يک برنامه‌ براي حمايت دارد»، افزود: در بخش توسعه مي‌خواهيم اقتصاد کشور را بزرگ کنيم که در اين راستا نياز به صادرات غير نفتي، ارتباط با جهان و... است که براي همه آن‌ها برنامه داريم. در عين حال توانستيم در سال 93 رکود را بشکنيم و حتما در ادامه اين راه برنامه ها موفق خواهد بود.
رئيس‌جمهور کشورمان تصريح کرد: صندوق توسعه، بانک‌ها، بودجه کشورو سرمايه‌گذاري خارجي در اولويت قرار دارد و در زمينه حمايتي مي‌خواهيم فقر مطلق را از بين ببريم.
گزارش کارورزي را در 100 روز آينده ارائه مي‌دهيم
رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌که وي چه برنامه اي براي رفع مشکلات اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي قشر جوان دارد؟ اظهار داشت: مسئله جوانان عزيز ما مسئله بسيار مهمي است و شور انتخاباتي را در اين دوره جوانان و دختران ما در کشور آفريدند. البته همه ملت ما سهيم بودند. هم آن پيرمرد و هم آن پيرزن قدخميده و هم آن کساني که با ويلچر آمده بودند و نيز کساني که ساعت‌ها در صف راي دادن ماندند. ما هرچه به مردم خدمت کنيم کم است.
وي افزود: مردم ما داراي آرمان‌هاي بلند و افکاري رفيع هستند که ما اميدواريم پيرو راه آنان باشيم و در مسئله اشتغال جوانان تحصيل کرده يکي از برنامه هاي دولت ما اين است که در اين زمينه گزارش کارورزي را در صد روز آينده و يا حتي زودتر ازآن ارائه دهيم و اين‌که مي‌گويم زودتر از صد روز اين است که لزوما نمي‌خواهيم براي ارائه گزارش منتظر تشکيل دولت بعدي شويم.
وي با بيان اين‌که «اميدوارم حرکت خوبي در زمينه اشتغال جوانان به وجود آوريم» اظهار داشت: ايجاد اشتغال در استان‌ها بسيار مهم است و ما کوشيده‌ايم که در استان‌هايي که به آن‌ها سفر کرده‌ايم آمار ايجاد اشتعال پيش و پس از دولت يازدهم ارائه کنيم و امروز نيز به دنبال اين هستيم که با فعال کردن بخش هاي توليدي به هدف 950 هزار شغل در سال دست يابيم.
روحاني تاکيد کرد: بحث مسکن،‌ازدواج، آزادي‌هاي اجتماعي و مسائل فرهنگي که دغدغه جوانان‌مان است از جمله مواردي است که ما اميدواريم بتوانيم در اين دولت آنان را عملي کنيم و خواست جوانان را پاسخ دهيم.
مسير مبارزه با تروريسم را با کمک کشورهاي منطقه ادامه مي‌دهيم
روحاني در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌که برنامه دولت دوازدهم براي مبارزه با تروريسم چيست؟ خاطرنشان کرد: از ابتداي دولت يازدهم به دنيا اعلام کرديم که ما جهاني عاري از خشونت و افراطي‌گري مي‌خواهيم. اين موضوع مورد پذيرش جهانيان قرار گرفت. ما از همان ابتدا گفتيم که خشونت و افراطي‌گري براي منطقه مشکل بزرگي است.
وي سپس گفت: کساني که امروز در عربستان جمع مي‌شوند و جلسه مي‌گذارند هم به اين نتيجه رسيده‌اند که راهي جز اعتدال وجود ندارد. دوران دخالت در امور داخلي ديگران و جنگ در کشورهاي مختلف به پايان رسيده است.
وي در ارتباط با رويکرد جمهوري اسلامي ايران نسبت به معضل ترويسم گفت: طي چند سال گذشته نشان داديم که چگونه قدم به قدم تروريسم را در مسير اضمحلال قرار داديم، البته مسير باقي مانده است. ما از اول گفتيم که به دنبال سلاح کشتار جمعي نيستيم اما گفتند که ايران راست نمي‌گويد. بعد با تاييد آژانس و مجامع بين المللي مشخص شد که ما راست مي‌گفتيم.
رييس‌جمهور افزود: دنيا ديد که ما نسبت به بقيه چگونه با تروريسم مبارزه مي‌کنيم. اين راه را دولت دوازدهم با کمک کشورهاي منطقه پيش مي‌گيرد.
ما نيازي نداريم سلاح بخريم ما خودمان سلاح مي سازيم
روحاني در ادامه نشست خبري خود درباره فروش چند ميليارد دلاري اسلحه توسط آمريکا به عربستان ، اظهار داشت: عربستان قبلا هم يکصد ميليارد در جنگ تحميلي به صدام داده بود و نتيجه آن را در همان زمان ديد. الان هم اشکال ندارد اين صد ميليارد، صد ميلياردها را بدهد و پول مردم عربستان را به جيب آمريکا بريزد.
وي افزود: ما نيازي نداريم سلاح بخريم ما خودمان سلاح مي سازيم،‌ هر سلاحي که بخواهيم توليد مي‌کنيم و مشکلي براي ما از اين جهت نيست. هر چند عربستان هم نمي‌تواند از اين سلاح ها استفاده کند و ناچار است مستشاران آمريکايي را به خدمت بياورد.
وي خطاب به دولت‌هاي مهم خاورميانه و عربستان گفت: مردم عربستان دوست و همسايه ما هستند و ما هميشه دوست‌شان داشتيم و داريم و اميدواريم بدانند که راه قدرت سلاح نيست . آن هم خريدن آن از ديگر کشورها . حتي راه قدرت درست کردن سلاح هم نيست که البته بخشي از قدرت کشور محسوب مي‌شود.
روحاني تاکيد کرد:‌ اساس قدرت، قدرت ملي است که با انتخابات و حضور مردم پاي صندوق آرا درست مي‌شود . ترامپ در زمان حضور 45 ميليوني مردم ايران پاي صندوق راي به منطقه آمد و به کشوري رفت که بنده‌هاي خدا تاکنون صندوق آرا را نديده‌اند و انتخاباتي برگزار نکرده‌اند و اميدوارم ادامه راه آن‌ها بگذارند حاکمان مورثي نباشند و توسط خود مردم انتخاب شود و آن روز قدرت عربستان بيشتر خواهد شد.
موشک و سلاح ما براي تهاجم نيست
رئيس‌جمهور در پاسخ به پرسشي مبني بر واکنش وي نسبت به اظهارات وزير خارجه آمريکا درباره دست برداشتن ايران از حمايت از حزب‌الله و گروه‌هاي مقاومت در منطقه اظهار داشت: قرار ما اين نيست که آنان دنبال روياهاي خود باشند. اين حرف‌ها روياسازي آن‌هاست. مردم ما براي رفع نيازهاي خود نه از کسي مي‌پرسند و نه از کسي اجازه مي‌گيرند. مردم ما تصميم گرفتند که مقتدر باشند و موشک و سلاح ما براي صلح است و اگر ساخته نشود يک عده دچار اشتباهات محاسباتي مي شوند که قبلا هم شدند و در منطقه آشوب آفريدند.
وي با تاکيد بر اين‌که «موشک و سلاح ما براي تهاجم نيست،‌بلکه براي دفاع است» ادامه داد: مسئولان آمريکا بدانند که ما هر زمان به تست موشک نياز داشته باشيم، تست مي‌کنيم و منتظر آنان نخواهيم نماند. ما برجام و قطعنامه 2231 را پذيرفتيم که قدرت دفاعي‌مان را از دست ندهيم و آن را حفظ کنيم. من به آن آقا مي گويم که برود و قطعنامه 2231 را بخواند.
همه ما پشت رهبري خواهيم بود

رئيس‌جمهور با بيان اين‌که «من در دولت يازدهم به مردم وعده دادم تلاش خواهم کرد تا ديوارهاي تحريم فروريخته شود» خاطر نشان کرد: من اين وعده را به مردم دادم البته بعضي از دولت‌هايي که طرف حساب ما هستند خوب و برخي ديگر حداقلي عمل کرده‌اند. به طور کلي ما در چارچوب توافق خوب عمل کرديم.
وي گفت: من در ابتداي اين موضوعات گفتم اگر خواست ملت ايران بر رفع تحريم‌ها باشد و اگر همه پاي کار بيايند و اگر رهبري هدايت اين موضوع را بر عهده بگيرند و همه ما پشت رهبري خواهيم بود و اين کار سخت اما شدني را انجام مي‌دهيم.
روحاني همچنين گفت:‌ تحريم غلط، ظالمانه، خلاف اصول زندگي و جامعه بشري است و به ضرر همه خواهد بود به همين دليل ما هميشه آماده‌ايم تا مقابل عمل نادرست ايستادگي کنيم. دولت دوازدهم آمادگي تغييرات لازم در اين حوزه‌ها را دارد.
مخالفان بايد باشند، ما نيازشان داريم
روحاني با تاکيد بر اين‌که «مخالفان بايد باشند، ما نيازشان داريم» خاطر نشان کرد: در جامعه افکار واحد نيست و به طور طبيعي ما در زمينه مسائل اجتماعي، فرهنگي و سياسي نظرات يکي نداريم و 80 ميليون جمعيت با آزادي‌هايي که دارند در کشور هستند.
وي افزود: يکسري مسائل که جزو اصول،‌قانون اساسي و دين ماست و درباره يکسري هم نظرات واحدي وجود ندارد. انتخابات نيز براي اين است که مردم پاي صندوق راي بيايند و اداره کشور را دست کسي بسپارند. من هم فقط رئيس‌جمهور 24 ميليوني که راي دادند و 4 ميليوني که در صف بودند تا راي بدهند نيستم. مساله اين است که اکثريت قاطع مردم راهي را انتخاب کردند و اين يعني همه پذيرفتيم نه اين‌که مخالف نباشد اما اجرا بر اين مبناست يعني بايد بر مبناي راي اکثريت جامعه اداره شود، البته منافع جمعي و ملي اقليت نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.
سن مديريت در دولت دوازدهم پنج سال کاسته مي‌شود
رئيس دولت دوازدهم در پاسخ به اين پرسش که براي تحقق هدف کارامد تر شدن راه دولت دوازدهم نسبت به دولت يازدهم چه تغييري در کابينه خواهد داشت؟ اظهار داشت: ما نياز به نيروي جوان‌تري براي اداره کشور داريم. ما در دولت يازدهم در شرايط - اگر نگويم بحراني که تعبير درستي نيست - سختي بوديم. تحريم و مشکلات و رشد منفي وجود داشت و شرايط خاصي داشتيم که لازم بود از همه تجربه کشور براي مقابله با آن استفاده کنيم.
وي افزود: برخي از وزرا در دولت يازدهم با ما کار کردند من چند بار خواستم و آن‌ها گفتند سن ما بالاست اما من ازآنان خواستم که بمانند که چرا من معتقد بودم تجربه آنان براي اداره کشور مفيد است و آنان بايد اداره را به دست بگيرند. البته من در دولت بعدي به دنبال اين هستم که مديران ما ميانگين سن‌شان کاهش پيدا کند و در واقع سن مديريت پنج سال کاسته شود و ديروز نيز در هيأت دولت دو توصيه را به وزرا کردم که يکي بکار گيري جوانان و ديگري بکار گرفتن بانوان بود.
وي تاکيدکرد: ما مي‌خواهيم با حضور همه ملت و جوانان ما در سراسر کشور دولت کارآمدتر شود و براي اين مهم مي‌کوشيم که دولت دوازدهم کمي جوان‌تر شود.
مردم را باور کنيم

رئيس‌جمهور در پاسخ به خبرنگاري مبني بر چگونگي احقاق وعده‌هايش که در دوران انتخابات از آن‌ها صحبت کرده بود نيز گفت: اولويت با احقاق وعده‌هايي است که به مردم داده‌ام و براساس برنامه‌اي که ارائه کردم عمل مي‌کنم؛ اما معنيش اين نيست که فکر کنم نبايد از فکر و نظر رقبا و کانديداهاي ديگر استفاده کنم.
وي افزود: من خواهش مي‌کنم همه رئيس‌جمهور را به عنوان منتخب ملت ايران در نظر بگيرند تا بتوانيم کشورمان را سرزنده‌تر و بانشاط‌تر اداره کنيم. نشاط و سرزندگي مخالفتي با دين و انقلاب و منافع ملي ندارد. جمله‌اي مي‌گويم و خواهش مي‌کنم از آن سوء استفاده نشود. همانطور که در اين يک هفته با مردم رفتار کرديم در اين چهار سال هم با آن‌ها برخورد کنيم.
وي خاطر نشان کرد: همين مردم بايد کشور را بسازند و آينده را درست کنند. مردم مراقب دين و آينده کشور هستند. مردم را باور کنيم.
ونزوئلا پتانسيل بسيار ارزشمندي دارد
وي هم‌چنين در پاسخ به پرسشي در خصوص راهکار عملي براي توسعه روابط ميان ايران با آمريکاي جنوبي گفت:‌ در زمينه مسائل اقتصادي ما مي‌خواهيم بر مبناي منافع دو طرف با همه کشورها کار کنيم و در اين راستا من معاون اول و ساير وزرا جلسات و نشست‌هاي مشترکي تاکنون داشته‌ايم.
وي خاطر نشان کرد: کشور ونزوئلا نيز پتانسيل بسيار ارزشمندي دارد و مردم و استعدادهاي خوبي در اين منطقه وجود دارد.
رئيس‌جمهور کشورمان درباره بحران سياسي و برخي اعتراضات در کشور ونزوئلا نيز اظهار داشت: در ونزوئلا عده‌اي مخالف هستند که در همه کشورها اين‌گونه است و اين ملت است که بايد تصميم بگيرد و در مجموع ملت‌ها در همه کشورها خودشان بايد براي سرنوشت خود تصميم بگيرد و هرچه خواست اکثريت قاطع مردم باشد بطور طبيعي اساس دموکراسي بر همين مبناست و دولت ونزوئلا هم استثنا نخواهد بود.
همه ما بايد در چارچوب قانون اساسي حرکت کنيم
رئيس‌جمهور در پاسخ به اين پرسش که چرا وي با وجود آن‌که حقوقدان است، يکبار به طور خاص درباره حصر سخن نمي‌گويد، اظهار داشت: کشور ما داراي چارچوب و مقرراتي است و همه ما بايد به دنبال اجراي مقررات باشيم. هم قوه قضاييه و هم قوه مجريه و هم مقننه مقررات و قوانيني دارند که بايد در چارچوب آن عمل کنند و همه ما بايد در چارچوب قانون اساسي حرکت کنيم.
وي افزود: من نسبت به حقوق شهروندان ايراني به عنوان رئيس دولت مسوول هستم حتي ايرانيان خارج از کشور. هر جا ببينم که حق يک ايراني چه در داخل و چه در خارج از کشور مورد تعرض و اجحاف قرار گرفته است بايد آن را دنبال کنم و در داخل کشور نيز با قوه قضاييه از طريق وزارت دادگستري و يا مکاتبه مستقيم و نيز در جلسات مشترک روساي سه قوه موضوعات را دنبال مي‌کنم.
روحاني تاکيد کرد: يکي از برنامه‌هاي ما در دولت دوازدهم اجراي منشور حقوق شهروندي است که در اين زمينه حق همه مردم براي ما حائز اهميت است.
مشکلي در ارتباط با مسئله 2030 وجود ندارد

روحاني در بخش ديگري از اين نشست خبري در ارتباط با سند 2030 اظهار داشت: وزراي ما شامل وزير خارجه ، علوم و آموزش و پرورش نامه‌اي خدمت مقام معظم رهبري نوشتند و مفصلا مسئله 2030 را توضيح دادند که جمهوري اسلامي ايران تحفظ خود را حفظ کرده است و اگر خلاف فرهنگ و ارزش هاي ملي بود به آن توجهي نمي‌کردند.
وي ادامه داد: ظاهرا گزارش‌هايي به رهبري دادند که ايشان را نگران کردند. من درسخنراني‌هايم پيش از اين به ايشان اطمينان دادم و الان هم اين اطمين

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،   حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.
رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهاد‌ها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.
رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.
رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفر‌های استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.
رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.
در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفر‌های استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالا‌های رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالا‌هایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالا‌ها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است