Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@10:46:20 GMT

نرخ تورم اردیبهشت ماه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۹۶۹۴۳

نرخ تورم اردیبهشت ماه اعلام شد

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در اردیبهشت ماه امسال عدد ٢٤٤.٤ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٠.٢ درصد کاهش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٩.٦ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ( ٩.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٤ درصد) ٠.٢ واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل ٧.١ درصد است که نسبت به فروردین ماه امسال ٠.٢ واحد درصد افزایش یافته است.

همچنین شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ٢٩٩.١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٣ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٦.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل ٩.٦ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٦ (٨٠٥ درصد)، یک واحد درصد افزایش یافته است.

شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ٢٩٧.٤ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٥ درصد کاهش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ١٦.٧ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ٩.٥ درصد است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در اردیبهشت ماه ١٣٩٦ به رقم ٢٢٥.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٣ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ٦.٩ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ٦.٢ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٦ (٦.٢ درصد)، تغییری نداشته است.

ایسنا

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه چقدر است؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های موسسه آمار ترکیه، تورم سالیانه ترکیه در ماه آوریل به ۶۹.۸ درصد افزایش یافت. تورم سالیانه مربوط به قیمت مصرف کننده هم در این کشور در ماه گذشته نزدیک به ۷۰ درصد رسید که کمی کمتر از انتظار بود. این رقم بالاترین نرخ تورم را از نوامبر سال ۲۰۲۲، آن هم به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها به ویژه برای هزینه‌های آموزشی، رستوران‌ها و هتل‌ها، به خود اختصاص داده است.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره کلیدی خود را به ۵۰ درصد افزایش داد و دلیل آن را ادامه نیاز به مقابله با افزایش تورم در این کشور دانست. این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای با اعلام کاهش واردات کالا‌های مصرفی و طلا سایر شاخص‌ها از جمله چسبندگی در تورم خدمات، انتظارات تورمی، ریسک‌های ژئوپلیتیکی و قیمت مواد‌غذایی را عامل تداوم فشار تورمی دانست. بر طبق اعلام بانک مرکزی ترکیه، سیاست پولی انقباضی تا زمان کاهش تورم ماهیانه حفظ خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • سرگیجه با آمار تورم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید