Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست افتتاحیه بیست و ششمین اجلاس کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری سازمان ملل در وین برگزار شد. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیمااز وین،در جریان نشست افتتاحیه بیست و ششمین اجلاس کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری سازمان ملل در وین سفیر و نماینده دائم کشورمان به نمایندگی از کشورهای عضو گروه 77 و چین ضمن تبیین مواضع اصولی کشورهای در حال توسعه درخصوص مقابله با جرائم سازمان یافته، فساد، تروریسم، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و اجرای موثر کنوانسیون های مربوط، بر ضرورت مقابله جدی و موثر با تروریسم بعنوان چالش جدی و نگرانی مهم جامعه بین المللی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا نجفی نماینده دائم کشورمان با تاکید بر ضرورت تقویت همکاری بین المللی و استفاده از تجارب بین المللی، ظرفیت سازی و کمک فنی برای پیشگیری از جرائم سازمان یافته و اشکال نوظهور جرائم و تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن را در این زمینه حائز اهمیت دانست.وی همچنین گفت گروه 77 تاکید می کند که تروریسم را نباید و نمی توان به مذهب، تمدن، ملیت یا قومیت خاصی مرتبط کرد و تمام تلاشها برای مقابله با آن می بایست در چارچوب حقوق بین الملل بویژه منشور ملل متحد باشد.نجفی در ادامه ضمن اشاره به تلاش های بعمل آمده در زمینه مقابله با جرائم سایبری بر ضرورت ادامه این تلاش ها تحت هدایت کمیسیون پییشگیری از جرم و با استفاده کمک های فنی سازمان ملل متحد تصریح نمود.نجفی همچنین ضرورت تقویت راهبردها و رهیافت های جامع و منسجم برای مقابله با جرائم سازمان یافته و ارتقاء ظرفیت های پیشگیری و عدالت کیفری کشورهای عضو را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه بیش از پیش دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل به افزایش ظرفیت سازی و ارائه کمک های فنی به کشورهای در حال توسعه در چارچوب وظایف محوله در عرصه پیشگیری از جرم، مواد مخدر و تروریسم گردید.نماینده دائم کشورمان در خاتمه اهمیت تقویت همکاری های جنوب – جنوب و همکاریهای سه جانبه در این زمینه را خاطرنشان ساخت و خواستار تامین پایدار منابع مالی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل برای پاسخگوئی به نیازهای کشورهای عضو و بویژه کشورهای درحال توسعه گردید.بیست و ششمین اجلاس سالیانه کمیسیون پیشگیری از جرم و عدالت کیفری سازمان ملل که از روز دوشنبه در وین آغاز شده است بمدت یک هفته به کار خود ادامه خواهد داد و طی آن کشورهای عضو ضمن ارائه مواضع و دیدگاههای خود در زمینه مشارکت عمومی، سیاست های اجتماعی و آموزش در تقویت حاکمیت قانون بعنوان بخشی از راهبرد جامع و منسجم پیشگیری از جرم، تعدادی قطعنامه در زمینه مقابله با جرائم سازمان یافته به تصویب خواهند رساند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می باشد و فرمت منطقه ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می باشد.

 

دیگر خبرها

  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است