Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -


ميزان شيري که در اختيار نوزاد قرار مي دهيم بايد بر اساس ميل و تقاضايش باشد

يکي از مهمترين دغدغه هاي مادران از هنگام تولد نوزاد، تغذيه و سلامتي اوست. درست است که موضوع تغذيه بسيار مهم است اما گاهي حواشي آن نيز به اندازه خودش اهميت پيدا مي کنند. در اين مطلب 5 نکته در مورد حواشي تغذيه کودک از تولد تا شش ماهگي را بررسي مي کنيم؛

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ميزان شيري که در اختيار نوزاد قرار مي دهيم بايد بر اساس ميل و تقاضايش باشد. ترجيح ما عموما با شير مادر است مگر اينکه به هر علت خاصي به توصيه و مشورت پزشک مجبور باشيم از شير خشک نيز در کنار شير مادر يا به تنهايي استفاده کنيم.

2. در هنگام شيردادن به نوزاد ترجيح اين است که او را در آغوش بگيريد و به رويش لبخند بزنيد. با نوزاد صحبت کنيد و سعي کنيد با او ارتباط عاطفي برقرار کنيد. حتي در سه ماهه اول تولد که فکر مي کنيم نوزاد چيزي را نمي بيند و درک خاصي ندارد اين ارتباط بسيار مفيد واقع مي شود.

در هنگام شيردادن به نوزاد ترجيح اين است که او را در آغوش بگيريد و به رويش لبخند بزنيد

3. يکي از موضوعات مهم در اين دوران آروغ گرفتن از نوزاد بعد از شير خوردن است. اين کار ضروري و حائز اهميت است چون نوزاد به تنهايي قادر به خارج کردن هواي اضافي که در هنگام شيرخوردن وارد معده اش شده است را ندارد. به خصوص اگر نوزاد شير مادر را نخورده باشد که باعث مي شود ميزان هواي بيشتري را از طريق شيشه شير وارد معده خود کرده باشد. در حال حاضر شيشه شيرهايي مخصوص در بازار وجود دارد که به نام استيک يا آروغ بگير وجود دارد اما با اين وجود حتما نوزاد هوا را مي بلعد پس بايد حتما آروغ را گرفت. حتي اگر خوابيد به مدت 20 دقيقه به صورت کاملا عمودي نوزاد را در آغوش خود نگه مي داريم و پشتش را رو به بالا ماساژ مي دهيم تا آروغ بزند. روش ضربه زدن قديمي منسوخ و در حال حاضر رد شده است.

4. بچه سه تا شش ماهه ممکن است موقع خوردن شير دور و اطرافش را نگاه کند سينه را رها کند و بعد از چند لحظه دوباره بگيرد طبيعي است. به محض رها کردن سينه نبايد فکر کنيم که بچه سير شده است و به سرعت روند شيردهي را متوقف کنيم. بايد بگذاريم بچه به شيرخوردن ادامه دهد. اگر احساس کرديم که حواس نوزاد خيلي پرت مي شود بهتر است به جاي آرامي برويم و در آنجا به او شير بدهيم. جايي که احساس آرامش کند و حواسش پرت نشود. جاي خلوتي که نور خيلي زيادي در صورت و چشم بچه نباشد.

5. نوزاد تا شش ماهگي تنها از شير تغذيه مي کند و اگر ما نتوانيم شير کافي در اختيار او بگذاريم ممکن است دچار عقب افتادگي رشد شود.

منبع:ninisite.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۷۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد

در این مراسم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اکنون ۷۱۵ ماما در مراکز درمانی و بهداشتی استان همدان فعالیت می‌کنند که امسال ۴ نفر از آنها به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده اند.

رسول سلیمی گفت: در استان همدان با تلاش‌های انجام شده به ۶۰ درصد غربالگری پیش از بارداری و تولید نوزادان رسیده ایم که با تلاش ماما‌ها و آگاهی بخشی به جامعه باید به غربالگری کامل برسیم.

او همچنین گفت: با تلاش ماما‌ها و مشاوره آنها به ۷ هزار نفر در یک سال گذشته توانستیم جلوی سقط جنین ۵۴۰ نوزاد را بگیریم و ماما‌ها در آگاهی والدین از فرزندآوری و تکامل نوزاد نقش کلیدی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • فیلم/ وداع جانسوز مادر فلسطینی با نوزاد شهیدش
  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟