Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان-مطابق تصمیمات گرفته شده آب زاینده رود تا ۱۵ خرداد ماه برای نوبت دوم کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان جاری خواهد ماند.

به گزارش قدس آنلاین و بنا بر اعلام روابط عمومی آب منطقه ای اصفهان، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تایید این خبر، گفت: این تصمیم از پیش گرفته شده چرا که برخی تصور می کردند با افزایش بارش های بهاره در اصفهان مدت زمان جریان آب زاینده رود بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی بصیرپور با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره سد زاینده رود ۴۲۷ میلیون متر مکعب است، تاکید کرد: هنوز هیچ جلسه جدید در کمیته پنج نفره و یا در سطح وزارتخانه مبنی بر تصمیم جدید برای جریان طولانی تر زاینده رود تا اواخر خرداد ماه، گرفته نشده است.

وی تاکید کرد: با اشاره به اینکه به دنبال بارش های مناسب به خصوص در اردیبهشت ماه، ورودی سد زاینده رود اندکی افزایش یافت، اظهار داشت: در حال حاضر حجم سد زاینده رود از ۴۰۰ میلیون مترمکعب فراتر رفته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه پیش از بارش ها ذخیره سد زاینده رود حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب بود، تصریح کرد: وضعیت بارش های امسال به گونه ای است که به لحاظ تامین آب شرب در اصفهان مشکلی نخواهیم نداشت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر آب بخش کشاورزی استان اصفهان نیز مطابق اعداد تعیین شده (معادل ۵۲۶ میلیون مترمکعب) تحویل داده می شود.

بصیرپور تصریح کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده تا اواسط خرداد ماه آب زاینده رود تحویل کشاورزان شرق اصفهان داده می شود همچنین کشاورزان غرب استان نیز تا پایان تابستان هر ماه و در یک نوبت ۱۰ روزه حقآبه خود را تحویل می گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که به دنبال افزایش بارش ها و حجم سد زاینده رود، آیا رودخانه زمان بیشتری در شهر جاری خواهد ماند یا خیر؟، گفت: با افزایش ورودی سد زاینده رود، سعی در ذخیره بیشتر آب در پشت سد داریم و مطابق تصمیم قبلی دریچه های سد تا اواسط خرداد ماه برای کشاورزی شرق اصفهان و جریان رودخانه در شهر اصفهان باز است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد : پیش بینی می شود جریان دوباره آب در شهر اصفهان آبان ماه و پس از آن باشد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

کد خبر 849449 منبع: فارس برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم

دیگر خبرها

  • رویای شیرین پریشان و دریاچه‌ای که دیگر نیست
  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • بررسی از پروژه تأمین‌کننده آب آشامیدنی منطقه جنوب استان در سمیرم
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان