Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،محبوبه اسماعیل زاده در رابطه با تفاوت های ذاتی زن و شوهر گفت:نکته ی بسیار مهمی که در عصر کنونی مورد غفلت قرار داده شده بحث توجه به تمایزات و تفاوت های زن و مرد است.این دکترای مدرس معارف اسلامی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی با توجه به حکمت و علم لایتناهی اش در پهنه ی آفرینش زنان و مردان را با یکسری ویژگی ها خاصی آفریده است که هر کدام در راستای هدف و فلسفه ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاوره خانواده تاکید کرد: مرد در چشم زن، مظهر اعتماد، نقطه ی اتکا و اعتماد است در این گونه است که می تواند محبت خود را نسبت به زن ترسیم کند و از آن طرف زن مظهر زیبایی، لطافت و مظهر انس و آرامش بخشی آفریده شده است و این گونه می تواند نسبت به مرد اظهار عشق ، علاقه و محبت کند.اسماعیل زاده با اشاره به این که مشخصه ها و تمایزات زن و مرد همچون بوستانی است که دست ماهری هریک از این گل ها را در این بوستان قرار داده است، اظهار داشت: متاسفانه برخی روشنفکر نماها تحت تاثیر تفکرات مدرنیته و فمنیستی قصد دارند این جایگاه منحصر به فرد، مشخص و متمایز زن و مرد را جا به جا کنند.این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: افرادی سعی دارند تا درقالب مسائلی چون حقوق زنان، تساوی جنسیتی و یا سایر انواع عناوین ظاهر فریب، جایگاه زنان را به چالش بکشانند در حالی است که این گونه ادعاها و تفکرات منجر به پای کوب و لگد مال کردن این بوستان زیبا خواهد شد.وی تشریح کرد: عصر کنونی سبب شده تا زنان از توانایی ها و ویژگی های زنانه خود در امر خانه داری و زندگی غافل شوند و بعضا مردها از ویژگی های مقتدرانه خود سوء استفاده می کنند.اسماعیل زاده بیان داشت: هر گاه مردان از ویژگی های خود سوء استفاده کنند و زیرگویی، ظلم و خشونت نسبت به زنان داشته باشند و از طرفی نیز زنان از ویژگی های زنانه، ظریف و لطیفی که خداوند در وجودشان قرار داده استفاده نکنند و فکر کنند اگر روحیه ی اطاعت پذیری که خداوند در وجودشان قرار داده استفاده کنند، نشان دهنده ی نقطه ضعف است این منجر به تشنج و تلاطم در زندگی می شود.این دکترای مدرس معارف اسلامی ادامه داد: این که در آموزه های دین اسلام تاکید شده بر اطلاعت پذیری زن نسبت به مرد بیان گر این مسئله نیست که زنان باید ظلم پذیر باشند و آنچه که مرد به او ستم می کند را بپذیرند.مشاور خانواده تصریح کرد: در دین اسلام مردان مورد تاکید قرار گرفته اند که به هیچ وجه از توانمندی هایشان سوء استفاده نکنند و کانون گرم خانواده را با ظلم، خشونت و بد دهنی سرد نکنند.وی در پایان به کلامی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: زنی که اهل تدبیر باشد مرد را رام خودش می کند ،مثل این است که یک نفر بتواند یک شیر درنده را افسار بزند و سوارش بشود این معنایش این نیست که او از لحاظ جسمی از این شیر قوی تر است معنایش این است که توان و اقتدار معنوی را به کار ببرد و زنها این توانایی را دارند منتها با ظرافت که در فکر، اندیشه و تدبیر در وجود زن است که باید خردمندانه استفاده کند.انتهای پیام/

زنان کویر

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟

به گزارش خبرآنلاین، به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟»، در حال تغییر است زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامتی جسمی و روحی برخوردارند.

ایسنا در خبری نوشت: طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

به گزارش ان‌بی‌سی، این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌های ۱۴ هزار شرکت‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

«مارکوس وتشتاین»، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌ هستند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آنها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند.

وتشتاین می‌گوید: افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

با این حال برخی کارشناسان می گویند این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد زیرا دیدگاه‌های فرهنگی درباره پیری و روند تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹ به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899530

دیگر خبرها

  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم