Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@20:38:53 GMT

پیام انتخابات ایران آشتی با همه جهان است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۹۹۶۴۳

گروه پژوهش و تحلیل خبری با محمد صادق جنان صفت سردبیر سایت خبری- تحلیلی ساعت 24 گفت و گو کرده استکه در زیر می خوانید:
جنان صفت در باره دلایل حضور مردم در پای صندوق های رای گفت: جامعه ایرانی اعم از نخبگان و مردم و طبقه متوسط به ابن نتیجه رسیده اند که باید از منافذ و روزنه های موجود برای رسیدن به حقوق خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از حقوق مردم که در قانون اسااسی به رسمیت شناخته شده است، حق رای آنها برای انتخاب بالاترین مقام اجرایی است. مردم ایران به این حد از شعور و بلوغ سیاسی رسیده اند که از این حق خود برای بهتر شدن زندگی و معیشت خود استفاده کنند. با انتخاب آقای روحانی در سال 92 مردم مشاهده کردند که بخشی از مشکلات آنها به ویژه آن دسته از مشکلاتی که بر اثر تحریم ها بر زندگی هایشان سایه افکنده بود رفع شد. مردم در انتخابات روز گذشته به این نتیجه رسیدند که می توانند از ظرفیت دولت روحانی بازهم استفاده کنند، از سوی دیگر فراموش نکرده اند که در سال های گذشته با عدم مشارکت مردم در انتخابات، سال های سختی از نظر معیشت و اقتصاد بر جامعه ایران گذشت.
پیام حضور مردم در عرصه داخلی و خارجی
جنان صفت پیام انتخابات ایران را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: دسته اول این پیام ها داخلی و سلبی بود. مردم رای دادند تا برخی از اتفاقات تکرار نشود. پیام مهم این بود که مردم دوباره به وعده های غیراجرایی اعتماد نخواهند کرد. تعامل با دنیا در قالب برجام برجام و مهار تورم دو کار اساسی و دستاورد بزرگی بود که آقای روحانی برای مردم ایران انجام داد و حضور مردم در پای صندوق های رای این پیام را داشت که دولت به این کارها ادامه دهد. دسته دیگر پیام های خارجی این حضور بود که مردم ایران اعلام کردند دولتی را انتخاب کرده اندکه دنبال درگیری و تقابل با دنیا نیست. جنان صفت درباره مطالبات جامعه از رییس جمهوری منتخب گفت: انتظار بسیار مهم جامعه ایران از دولت این است که شکاف طبقاتی، فساد اداری و اقتصادی موجود در کشور را با استفاده از سازوکارهای موجود کاهش دهد، دولت منتخب جدید را کارآمدتر، جوان تر و چاپک تر کند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۹۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

رئیس جمهور گفت: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در نشست هیئت دولت با استانداران سراسر کشور طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

تأکید رئیسی بر حضور گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلسوی درخصوص انتخابات 1402 افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخاباتی باشکوه رقم بزنند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • انصراف «سینر» از حضور در مسابقات مسترز رُم
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • آشتی با مفهوم جدید هوش (فیلم)
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات