Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-05@02:32:16 GMT

کامپیوتر کمیته تحقیق کره شمالی هک شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۰۰۶۸۳

به گزارش بولتن نیوز، هکرها در ۸ ماه مه توانستند بالاخره کامپیوتر یکی از این کارشناسان را هک کرده و وارد آن شوند، کارشناسی که برای کمیته ای بنام «کمیته ۱۷۱۸» کار می کند.

اعضای این کمیته که زیر نظر شورای امنیت سازمان ملل متحد فعالیت می کنند سال گذشته میلادی، ۲۰۱۶، نیز مورد حمله سایبری هکرها قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرستاده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد وارد کردن اتهام حمله سایبری موسوم به «وانا کرای» به هکرهای این کشور را «مضحک» خوانده است.

کارشناسان آگاه در امنیت اینترنتی و سایبری می گویند رد پای «تکنیکی» کره شمالی را در حمله سایبری موسوم به «وانا کرای» پیدا کرده و احتمال می‌دهند که این «باج‌افزار» که هفته گذشته صدها هزار کامپیوتر را در اقصی نقاط دنیا از کار انداخت حمله ای سایبری از سوی پیونگ یانگ بوده است، اتهامی که پیونگ یانگ آن را رد می کند.

رویترز به نقل از کارشناسان، مقامات و ماموران سابق بریده از سازمان اطلاعاتی کره شمالی گزارش می کند که این سازمان واحدی بنام «واحد ۱۸۰» دارد که چندین حمله سایبری موفق را به انجام رسانده است.

منبع: یورو نیوز

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی‌کامپیوتر گیمینگ جدید کورسیر سخت‌افزار پرقدرت و پنل جلویی چوبی دارد

وب‌سایت خرده‌فروشی Newegg مشخصات فنی و تصاویر مینی کامپیوتر جدید کورسیر به نام One i500 را به‌طور اتفاقی فاش کرد. این محصول ظاهراً از خنک‌کننده‌ی مایع برای CPU و GPU بهره می‌برد و پنل جلویی چوبی دارد. صفحه‌ی محصول هم‌اکنون از Newegg حذف شده است.

کورسیر تاکنون به‌جز یک تیزر، اطلاعاتی از مینی کامپیوتر جدیدش به‌اشتراک نگذاشته است. کورسیر وان i500 احتمالاً از پردازنده اینتل مدل Core i9-14900K و کارت گرافیک انویدیا مدل RTX 4080 Super در‌کنار دو ترابایت SSD و ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و پاور ۱٬۰۰۰ واتی 80Plus Gold بهره خواهد برد.

جدیدترین مینی کامپیوتر کورسیر ظاهراً از مادربرد مبتنی‌ بر تراشه‌ی B760 استفاده می‌کند. این دستگاه احتمالاً ۳۸٫۹ سانتی‌متر ارتفاع و ۳۰ سانتی‌متر عمق و ۱۹٫۳ سانتی‌متر عرض دارد و وزنش به هفت کیلوگرم می‌رسد.

قیمت مینی کامپیوتر جدید کورسیر احتمالاً ۳٬۶۰۰ دلار خواهد بود. این محصول قرار است دو روز دیگر معرفی شود. پنل چوبی دستگاه رنگ‌بندی روشن و تیره خواهد داشت.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • مینی‌کامپیوتر گیمینگ جدید کورسیر سخت‌افزار پرقدرت و پنل جلویی چوبی دارد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه