Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین گرامی داشت حکیم ابوالقاسم فردوسی خالق مجموعه شگفت انگیز شاهنامه شامگاه دوشنبه اول خرداد با حضور علیرضا بدیع شاعر جوان کشورمان در فرهنگسرای سنایی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازکیش پرس،سعید یکه دهقان مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: هر ماه میانگین دو نوبت پاتوق ادبی در فرهنگسرای سنایی کیش برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پاتوق های ادبی ماهیانه فرهنگسرای سنایی یک نوبت به نقد رمان و یک نوبت به نقد شعر شاعران جزیره کیش اختصاص دارد.

یکه دهقان با اشاره به اهمیت شناخت شاعران و نویسندگان ایرانی گفت: در کنار برنامه های ادبی ماهیانه هنرمندان در این فرهنگسرا برنامه بزرگداشت شاعران و نویسندگان شهیر کشورمان نیز بنا بر تقویم سالیانه برگزار می شود و امشب نیز ویژه برنامه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی خالق اثر بی نظیر شاهنامه با حضور علیرضا بدیع شاعر جوان کشور در این مکان برگزار شده است که خوشبختانه به استقبال خوبی از سوی کیشوندان روبرو شد.

به گفته دهقان این مراسم قرار بود هفته گذشته همزمان با سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در تاریخ 25 اردیبهشت ماه برگزار شود که به دلیل همزمانی با برنامه های دیگر در فرهنگسرا امشب برگزار شد.

وی با اشاره به حضور نغمه مستشار نظامی از بانوان شاعره خوب کشورمان که در جزیره کیش ساکن است به عنوان کارشناس در این برنامه اظهار کرد: شاهنامه خوانی توسط هومن شهرستانی از هنرمندان تئاتر و یکی از شاعران جزیره کیش، اجرای شاهنامه خوانی توسط کودکان ملبس به لباس های محلی و اجرای موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی کیش مهر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مساحت در میان آب های نیلگون خلیج فارس میزبان هنرمندان بسیاری از کشورمان از جمله، نویسندگان شاعران، نوازندگان و خوانندگان، بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون، کارگردان و دیگر بخش های هنری و ورزشی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نخستین جلسه هماهنگی برگزاری همایش‌های شعر رضوی (عربی و فارسی) از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد. 

در این جلسه، شهرستان هویزه به عنوان اولین شهرستان برگزار کننده همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی، میزبان شاعران، مهمانان ویژه و علاقه‌مندان به شعر عربی خواهد بود. این همایش ساعت ۲۰ جمعه ۷ اردیبهشت در مجتمع فرهنگی فدک شهرستان هویزه برگزار می‌شود.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی به دبیری سیدشبر محسنی حسین‌پور با هدف استفاده از ابزار مؤثر و زبان گویای شعر در جهت ترویج معارف دینی و رضوی، ایجاد جریان تولید محتوا در حوزه شعر رضوی از طریق برگزاری سلسله نشست‌های نقد و بررسی و محافل شعر و حمایت از شاعران آیینی کشور به ویژه شاعران جوان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد