Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره نتیجه انتخابات در ۲۹ اردیبهشت گفت: قطعاً رای مردم در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تداوم دوم خرداد ۷۶ است که در آن شخصیتی چون سیدمحمد خاتمی سکان امور اجرایی کشور را به دست می‌گیرد و امروز مشاهده می‌کنیم که پیامش مردم را به پای صندوق‌های رأی می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: در دوم خرداد ۷۶ مردم خواستار مطالباتی در چارچوب قانون کشور شدند که مدت زیادی نادیده گرفته شده بودند. در ۲۹ اردیبهشت نیز مردم در همان مسیری گام برداشتند که ۲۰ سال پیش عده‌ای دیگر به تفکر اصولگرایی مخصوصاً بخش رادیکالی آن که چندین دوره مجلس و ریاست جمهوری را برعهده داشتند نه گفتند.

ناصری یادآور شد: ۸ سال مجلس و چندین سال دولت در دستشان بود اما چیزی که نصیب کشور شد تباهی و عقب‌ماندگی بود.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه باید مطالبات مردم را مشروع دانست، گفت: ما در حوز‌ه‌هایی چون اقتصاد، سیاسی و فرهنگی مشکلاتی داریم اما با این حال مردم فریب وعده‌ها نخوردند و خواهان قانون‌گرایی و عقلانیت در کشور شدند.

او در ادامه افزود: در مناظرات بحث‌ها و رفتارهایی مطرح شد که اگرچه خوب نبود اما از یک جهت مردم که صاحبان اصلی کشور هستند با یکسری واقعیت‌ها آشنا شدند که براساس آن توانستند ۲۹ اردیبهشت تصمیم بگیرند.

ناصری تاکید کرد: اصلاح‌طلبان نباید به ۱۶ میلیون رای رقیب بی‌توجه باشند. این رای هم قابل توجه است و هم از لحاظ اجتماعی و جامعه‌شناسی می‌تواند بستر بسیاری از مخالفت‌ها باشد.

او با اشاره به رفتار سید ابراهیم رئیسی در طول مناظرات گفت: باید دید چه نوع مختصاتی در گفتمان آقای رئیسی وجود داشت که علی‌رغم اینکه برنامه‌ای برای اداره کشور نداشت، ‌توانست رای بیاورد. هواداران دولت، اصلاح‌طلبان، اعتدالیون نباید غافل از این رای شوند.

این فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب گفت: یک اتفاق بزرگ در کشور افتاده و ‌آن این است که برای همیشه در تاریخ ایران جریان عقلانیت و عقل‌گرایی به جریان عوام‌فریبی نه گفت. به نظر من دیگر بازگشت پوپولیست غیر قابل تصور است.

او در پاسخ به این سوال که کابینه دوازدهم باید چه تغییری نسبت به کابینه یازدهم داشته باشد، گفت: انتقادات زیادی به کابینه یازدهم وجود دارد که در کابینه دوازدهم باید برطرف شود. یکی از دغدغه‌های اصلاح‌طلبان شکل‌گیری کابینه منسجم و هماهنگ است.

ناصری در ادامه افزود: در ۲۹ اردیبهشت دیدیم که در وزارت کشور چه اتفاقی افتاد. بخشی از مردم در بسیاری از شهرهای بزرگ موفق نشدند که رای خود را به صندوق بیندازند و این اتفاق در طول ۴۰ ساله انقلاب بی‌سابقه بود. وزارت کشور مسئول توسعه سیاسی و اجتماعی کشور است، آن زمان هم که آقای روحانی می‌خواست وزیر کشور را انتخاب کند با مخالفت‌هایی روبرو شد. امروز دیگر تغییر وزیر کشور مطالبه نخبگان نیست بلکه این یک مطالبه عمومی است.

او تاکید کرد: قطعاً اگر روز رای‌گیری حسن مدیریت اتفاق می‌افتاد رای آقای روحانی بالای ۲۵ میلیون بود که دیدیم با سوءتدبیر و اجرای قانون چنین اتفاقی نیفتاد.

ناصری در ادامه افزود: حوزه معیشتی و رفاهی مردم یکی از دغدغه‌های دولت است که باید تلاش جدی برای رفع آن صورت بگیرد. رئیس‌جمهور باید در حوزه‌های نفتی، بازرگانی، رفاهی، سیاست‌گذاری مالی و برنامه‌ریزی‌های کلان مشکلات موجود کشور را از میان بردارد.

او در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه هنگام تبلیغات ادبیات آقای روحانی تغییر کرد و با مردم بی‌پرده سخن گفت. آیا این تغییر رفتار باید ادامه پیدا کند یا خیر گفت: در زمان تبلیغات یکسری رفتارها تغییر می‌کند اما باید این را در نظر گرفت که زمینه اجتماعی جامعه آقای روحانی را وادار کرد تا تغییر روش دهد. روحانی نباید از این تغییرات فاصله بگیرد. البته این بدان معنی نیست که با ساختارهای کلان نظام روبرو شود و یا بخواهد از خطوط قرمز عبور کند. در واقع باید به صورت شفاف پیگیر مطالبات مردم باشد.

ناصری یادآور شد: مثلاً مردم ما با موسیقی مشهوری که از رادیو و تلویزیون پخش و شنیده می‌شود مشکلی ندارند پس نباید در یک شهر آن را خلاف عرف و شرع دانست

او با اشاره به انتخابات شورای شهر و انتخاب شهردار گفت: تاکید بر این است که شورای ۲۱ نفره شهردار را انتخاب کند که لازمه سه پیش‌شرط است. پاکدستی، توانمندی و عقلانیت شروطی است که یک شهردار باید داشته باشد.

ناصری تاکید کرد: هیچ یک از اعضای شورای شهر حق خروج از این شورا را ندارند. ما باید شهرداری را انتخاب کنیم که درست در نقطه مقابل آقای قالیباف باشد. درطول ۱۲ سال دیدیم که ایشان چگونه با سوءمدیریت به تهران آسیب رساند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد

ایسنا/مازندران در اولین دوره مسابقه مناظرات دانش‌آموزی در ساری، تیم «آغوز» با تیم «سرخ ستاره» با موضوع «بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» در جایگاه موافق و مخالف به مناظره پرداختند که تیم آغوز در جایگاه مخالف، قهرمان این دوره از مسابقات شد.

به گزارش ایسنا، مسابقه مناظره دانش‌آموزی ۱۰ اردیبهشت با عنوان «گپ» با شرکت هشت تیم دانش آموزی در دبیرستان پسرانه شریعت ساری برگزار شد.

در این مسابقات تیم‌های؛ «آغوز، سرخ ستاره، نفار، دونا، نماشون و براردور» با موضوع «نقش اصلی در موفقیت علمی هر دانش‌آموز با خود اوست» به رقابت پرداختند که در نهایت تیم‌های آغوز، سرخ ستاره، نفار و براردور به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند و در نهایت تیم آغوز با تیم سرخ ستاره با موضوع « بیشتر محتوای کتاب درسی برای آینده دانش‌آموزان بی‌فایده و غیر کابردی است» به مناظره پرداختند که تیم آغوز قهرمان این دوره از مسابقات شد.

محمدرضا جعفرزاده مدیر دبیرستان شریعت ساری با بیان اینکه مناظرات دانش‌آموزی فرصتی است تا دانش‌آموزان از همین دوران بتوانند نحوه برخورد با نظرات مخالف را بیاموزند، گفت: ما برای تربیت یک نیروی انسانی که بتواند در مجامع مختلف از ارزش‌ها دفاع کند باید از متوسطه اول و حتی مقاطع ابتدایی، آغاز کنیم.

جعفرزاده اظهار کرد: دانش‌آموزان استقبال خوبی از این دوره مسابقات فرهنگی داشتند و دوره آموزش کوتاه مدت فن بیان در مناظرات نیز برای شرکت‌کنندگان برگزار شد. 

سیده زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: در این نوع از مسابقات مناظره دانش آموزی لازم است تا گروه هدف بیاموزند که چگونه از حقشان در جامعه دفاع کنند و یا چگونه برای مطالبات خود از استدلال و منطق بیان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی هر ساله مسابقات مناظرات دانشجویی را در همه استان‌ها برگزار می‌کند، افزود: اگر ما این مناظرات را از دوره متوسطه اول آغاز کنیم در آینده نزدیک در مقطع متوسطه دوم و دانشگاه برگزاری مناظرات از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

تقوی اظهار کرد: ارائه آموزش فن بیان و رعایت مولفه‌های یک مناظره عالی در جهاد دانشگاهی آموزش داده می‌شود و این نهاد آمادگی دارد این دوره‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان برگزار کند.

حسین نورانی، معاون واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز که در جایگاه رئیس جلسه در این مناظرات ایفای نقش داشته است، اظهار کرد: اولین مسابقه مناظره دانش‌آموزی در استان مازندران با عنوان «گپ» در ساری برگزار شد و امیدواریم که در سال آینده مدارس بیشتری به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.

وی افزود: این رویداد در راستای ترویج فرهنگ گفت‌ و شنود و تقویت آداب مباحثه برای یادگیری و تمرین تحمل نظر مخالف، در سطح دانش‌آموزان دوره متوسطه اول برگزار شد.

نورانی به توجه بیشتر آموزش و پرورش به این نوع توسعه فکری و فرهنگی در مدارس استان خواستار شد و از مدیریت دبیرستان شریعتی و جهاد دانشگاهی در برگزاری این دوره مسابقات قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت