Web Analytics Made Easy - Statcounter

رخوت و عدم شجاعت، درد اصلیِ تصمیم گیرانِ بدنه انقلابی است. واژه بدنه را بکار بردم چون، بدنه با تمام وجود علاقمند فرهنگ و هنر است اما تصمیم گیرانش همچنان در عالم سیاست پیشگی بسر می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاوه صدق‌روحی طی یادداشتی در زیتون نوشت:

انتخابات 96 تمام شد. سایه ی جنگ با سفر ترامپ به منطقه و تهدید وزیر خارجه اش در یک قدمی ایران ظاهر گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپین لغو موشک ها هم تشکیل شد؛اما محافل انقلابی قادر هستند چنین معادله ی خطرناکی را برای افکار عمومی ترسیم کنند؟

پاسخ:تا زمانی که قیام علیهبی توجهی به عرصه فرهنگ، موسیقی، شعر، هنر و تاریخ شکل نگیرد، اقناعِ سیاسی شدنی نیست. معضلِ بیکاری و معیشت نیز بلافاصله باترس متوهمانه یجنگ فراموش می شود.

دورِ باطل همین است. گردهمایی های دمِ انتخابات، چاره ساز نیست. تشکل سازی هایِ سیاسی با هر نام و بام و برزن، پوشش دهنده ی اکثریت مردم نخواهد بود. لذا هزینه بی توجهی به فرهنگ و هنر را بدنه ی آگاه و علاقمند هنرمی پردازند.

مساجد و موسسات فرهنگی، آموزشی بیش از یک دهه منتظر ورودی هستند؛ پاتوق های شعرِ خودجوش همچنان در استاصال حمایت و ارجباقی مانده اند. تاکنون هیچ تفاهمی از فتوای موسیقی برای تصمیم گیران تعریف نشدهاماموسیقی در میان مردم جایگاه مشخصی باز کرده است.

قشری از سیاست پیشگان، فضای فرهنگی و هنری را به حال خود رها کرده اند؛ قشر دیگرنیز با ایجاد فضای رعب، آزاد اندیشی حقیقی را از بیشتر هنرمندان سلب کرده است. طیف هنرمند در حالت خوشبینانه،از فرط بی توجهی به ورطه ی تفریط پناه آورده است.

رخوت و عدم شجاعت، درد اصلیِ تصمیم گیرانِ بدنه انقلابی است. واژه بدنه را بکار بردم چون، بدنه با تمام وجود علاقمند فرهنگ و هنر است اما تصمیم گیرانش همچنان در عالم سیاست پیشگی بسر می برند.

با یک حیله سیاسی همه ی آورده های یک جریان بی توجه به باد فنارفت. با ترس از جنگ متوهمانه، با شعار آزادی، و با حربه موسیقی، پیروزی سیاسیِ جریانِبی توجه تبدیل به شکست شد.

رویش های انقلاب باید از طفیلی بودن عبور کنند. باید از قالب و شعارهای پس زنندهعبور کنند. ظرفیت عالمانه و هوشمندِ رویش های انقلاب تواناییِ انتقالِ مفاهیمِ زیبای آزادی و سعادت را دارا هستند.

باید تصمیم گرفت و آزادی و سعادت حقیقی را ترسیم نمود. با هنر و فرهنگ. با کار و رسیدگی به محرومان. اگر از امروز آغاز نکنیم، مشارکت مردم به عدم مشارکت و در نهایت به اعتراض تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای نمرات تحصیلی رائفی پور؛ نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی

بنابر آنچه اقتصاد۲۴ نوشته است، علی اکبر رائفی پور که سال‌ها در محافل رسانه‌ای او را با مدرک فوق دیپلم یا کارشناسی حسابداری معرفی می‌کردند بالاخره مدرکش منتشر شد و مشخص شده که وی کارشناس حسابداری دانشکاه پیام نور شاهد را با معدل ۱۵ دارد.

در بسیاری از محافل علمی مدرک دانشگاه پیام نور صرفا برای ارائه به دستگاه‌های دولتی برای افزایش حقوق! شناخته می‌شود و بار علمی ندارد. نکته قابل توجه نمره زبان فارسی رائفی پور بوده که ۱۳ است و در مقابل نمره زبان خارجی وی ۱۴ است.

رائفی پور که اخیرا در قامت یک نظریه پرداز اقتصادی خود را مطرح می‌کند نمره درس "توسعه اقتصادی" و "پول و ارز بانکداری" وی هر دو ۱۳ شده است!

منبع: اقتصاد ۲۴

tags # علی اکبر رائفی‌پور سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • افشای نمرات تحصیلی رائفی پور؛ نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی
  • واکنش کاپیتان سپاهان به «دل پرخون هواداران اصفهانی از بدنه فدراسیون»