Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فروش میعانات گازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در ادامه افزایش روند تولید محصولات دارای ارزرش افزوده بالا در این فازها، به بیش از 4 میلیون بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، علیرضا عبادی، مجری طرح فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، اعلام کرد: مجموع میعانات گازی تولید شده در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به 5 میلیون و 252 هزار و 262 بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میزان تاکنون 4 میلیون و 2هزار و 233 بشکه به بازارهای خارجی و داخلی از جمله مجتمع پتروشیمی نوری در عسلویه و پالایشگاه ستاره خلیج فارس ارسال شده است.

بنابر اعلام شرکت نفت و گاز پارس، ارسال میعانات گازی از فازهای 20 و 21 پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حالی صورت می گیرد که دهم اردیبهشت ماه 1396 فاز نخست این پالایشگاه با ظرفیت 120 هزار بشکه میعانات گازی به بهره برداری رسمی رسید.

مجری فازهای 20و 21، تولید میعانات گازی این فازها را داری ثبات و روبه افزایش عنوان کرد و گفت: هم اکنون روزانه به طور متوسط 48 هزار بشکه میعانات گازی در این دو فاز تولید و ذخیره سازی می شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فازهای 20 و 21 با تولید محصولات مورد نظر وارد چرخه ارزآوری شده است، اظهار کرد: علاوه بر تولید و صادرات میعانات گازی، در حال حاضر اتان تولیدی این فازها هم به مجتمع های پتروشیمی پارس جنوبی ارسال می شود.

عبادی به تولید تجمعی گاز از بخش فراساحل فازهای 20 و 21 اشاره کرد و گفت: از آغاز بهره برداری از دو سکوی 20 و 21 در مجموع حدود 4 میلیارد مترمکعب استاندارد گاز ترش استحصال شده است.

وی اظهار کرد که از زمان بهره برداری سکوی 21 (آذرماه 95) تاکنون 3223 میلیون متر مکعب و از سکوی 20 (اسفندماه سال 95) هم 716 میلیون متر مکعب گاز ترش از این سکوها برداشت شده است.

فازهای 20 و 21 روزهای پایانی فروردین ماه سال 96 به همراه دو مگاپروژه بزرگ دیگر شامل فازهای 17 و 18 و 19 پارس جنوبی توسط حسن روحانی، رئیس جمهوری دولت یازدهم در عسلویه رسما افتتاح و به بهره برداری رسیدند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۳۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح چهارشنبه در دیدار با یکی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی در طلایی‌ترین دوران اقتدار سیاسی قرار دارد، بیان کرد: باید از این فرصت‌ها در جهت پیشرفت و توسعه استان نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از بخش خصوصی استان عنوان کرد: با پیگیری‌های اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و مصوبه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان که با حضور مدیرکل بازرسی استان برگزار شد، حمایت از تولیدات استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: اداره کل بازرسی استان یافته‌های ارسالی در زمینه تولیدات بومی استان را بررسی و در ماه جاری نامه به مدیران ابلاغ شد که با رعایت تمامی جوانب قانونی خرید دستگاه‌های اجرایی از تولیدات بومی استان باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: این مصوبه به تمامی دستگاه‌های اجرایی، ذی حسابان، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون استان برای اجرا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های این اداره کل و دریافت مصوبه ستاد درآمد و شورای فنی در خصوص افتتاح حساب بانکی پیمانکارانی که در استان خراسان جنوبی فعالیت در بانک‌های عامل استان بیان کرد: از محل این مصوبه تنها در سه ماهه تابستان سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی در بانک‌های استان داشته ایم.

کد خبر 6100310

دیگر خبرها

  • بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی پارس ایر به پروازهای خراسان جنوبی پیوست
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید
  • افزایش تولید نفت به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه در روز | جدیدترین آمار از وضعیت صدور کارت سوخت
  • حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید
  • قیمت جدید پژو پارس؛ پژو پارس امروز سقوط کرد!
  • اوجی: تولید نفت را به بیش از ۵.۵ میلیون بشکه می‌رسانیم
  • فروش نقد و اقساط پژو پارس در 4 قسط و تحویل فوری ویژه اردیبهشت ماه 1403 + جزئیات
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند