Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام- مدیر شیلات استان ایلام گفت: دریاچه پشت سدهای ایلام تبدیل به مزرعه پرورش ماهی می شوند.

رضا سلیمانی روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سدها بعنوان یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی در ایلام پیگیری می شود، اظهارداشت: پرورش ماهی در قفس دارای مزایای فراوانی از جمله سرمایه گذاری پایین نسبت به سایر طرح های شیلاتی، تولید ماهی با کیفیت در شرایط طبیعی، مدیریت آسانتر و کم هزینه، سهولت و اقتصادی بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان ایلام به لحاظ داشتن منابع آبی مستعد از جمله سد سیمره بدره و سد دویرج دهلران پتانسیل مناسبی جهت توسعه این امر و اشتغالزایی و تولید دارد، افزود: پرورش ماهی در قفس هم اکنون در پشت سدهای سیمره دره شهر و دویرج دهلران در حال اجراست و توسعه این صنعت در دستور کار مدیریت شیلات قرار گرفته است.

مدیر شیلات استان ایلام به تولید ۳۶۰ تن ماهی کپور و قزل آلا در ۹ مجموعه قفس به مساحت دو هزار مترمربع خط ساحلی دریاچه سد سیمره اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بعد از اجرای این طرح و مشاهده نتایج مثبت آن، حدود ۴۰ متقاضی و سرمایه گذار برای اجرا و توسعه این طرح اعلام آمادگی کردند.

رضا سلیمانی با بیان این مطلب که متقاضیان در فاز اول با ادارات امور آب، محیط زیست، دامپزشکی، فرمانداری و جهاد کشاورزی مجوزهای لازم را اخذ کرده اند، بیان داشت: ظرفیت تولید فاز اول پرورش ماهی در قفس در سد سیمره ۳۵۰۰ تن است که عملیات اجرایی قفس ها در دست اقدام است.

وی همچنین به صدور مجوز پرورش ۵۰۰ تن ماهی در دریاچه سد دویرج دهلران اشاره کرد و گفت: پرورش ماهی در سد دویرج دهلران نیمه اول سال جاری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی آغاز خواهد شد.

مدیر شیلات استان ایلام اظهارداشت: با اجرای طرح پرورش ماهی در سد دویرج دهلران، ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

رضا سلیمانی به سرانه مصرف ماهی در استان اشاره کرد و یادآور شد: با فعالیت های تبلیغی صورت گرفته از جمله برنامه های رادیویی، تلویزیونی و فرهنگ سازی و همراهی دیگر رسانه ها و مطبوعات سرانه مصرف آبزیان در سطح استان به ۷ و نیم کیلوگرم رسیده است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار در حاشیه رونمایی از داروی بوپرنورفین در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب علمی و فناوری استان البرز گفت: نگاه استاندار البرز به بحث تولید دارو، نگاهی نرم‌افزاری بوده و این اتفاق خوبی است که در استان البرز رخ داده است.

وی مطرح کرد: استان البرز با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه‌های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند. این استان همچنین می‌تواند در بحث تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت فرا قاره‌ای باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور عنوان کرد: این موضوع نقش‌آفرینی البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظر ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های استان گواه این ادعاست. توسعه زنجیره تولید دارو در البرز علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع دیگری نیز نصیب استان و کشور کند و این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه پیدا کند.

این محصول در اندیکاسیون‌های ضد درد و ترک اعتیاد کاربرد دارد و در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

کد خبر 6094679

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند