Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «غلامعلی خوشرو» متن پیام سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک به شرح زیر است:

در روز جمعه 29 اردیبهشت 1396 ایرانیان مقیم شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا مثل سایر هم‌وطنان در اقصی نقاط جهان از ساعات ابتدایی روز تا آخرین لحظات شامگاه با حضور گسترده و بی‌سابقه در 55 شعبه اخذ رای در سراسر آمریکا در کمال آرامش سهم خود را در خلق حماسه باشکوه ملت بزرگ ایران ایفاء کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت هم‌وطنان عزیز در این حرکت ملی که بعضا از نقاط دور و در روز کاری رقم خورد، رویدادی به یاد ماندنی و ارزشمند بود. این حضور چیزی جز تجلی عشق عمیق آنان به وطن و مشارکت در تعیین سرنوشت آن نبود.

بدون شک، مشارکت و حضور گسترده مردم ایران در انتخابات، پشتوانه ارزشمندی در به کارگیری موثرتر توان دیپلماسی کشور برای تعقیب اهداف و منافع ملی و ارتقای وجهه بین‌المللی کشور خواهد بود

این نمایندگی به نوبه خود قدردان کلیه عزیزانی است که نشان دادند اگر چه فرسنگ‌ها دور از وطن زندگی می‌کنند ولی دل در گرو وطن دارند و سرمایه‌های ارزشمندی هستند که برای آبادانی و توسعه و تعالی کشورشان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

بر اساس شمارش آراء ماخوذه، جمع آرای ایرانیان مقیم آمریکا 30039 رای بود و از این تعداد، آرای نامزدهای محترم ریاست جمهوری به شرح ذیل بود:

آقای حسن روحانی 28840 رای،

آقای سید ابراهیم رئیسی 1043 رای،

آقای سید مصطفی آقا میرسلیم 118 رای،

آقای مصطفی هاشمی طباء 38 رای،

این آمار رشد تقریبا پنج برابری نسبت به آمار دور قبل را نشان می‌دهد و بالاترین سطح مشارکت ایرانیان خارج از کشور بوده است.

بر اساس این گزارش، آمار دقیق وضعیت آراء نامزدها در 55 شعب اخذ رای به تفکیک در سایت دفتر حفاظت منافع در واشنگتن و سایت نمایندگی ایران در نیویورک قابل دسترسی است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان چنان که مشخص است، مشارکت اقتصادی البته به صورت اخص اصطلاحی علمی و متوجه‌ی نرخ مشارکت اقتصادی است که از نسبت جمعیت فعال(شاغل یا بیکار) به جمعیت در سن کار بدست می‌آید اما آن چه در پیام نوروزی مقام معظم رهبری تشریح شده از جنس دیگری است و معطوف به مشارکت اقتصادی در معنای اعم آن یعنی «مردمی کردن اقتصاد» است که پیشتر، مولفه‌های آن در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغ شده است. 
از این جهت است که این پرسش معنا پیدا می‌کنند: چرا جهش تولید با مشارکت مردم؟
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جهش در تولید بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید امکان‌پذیر نیست خاطر نشان کردند: باید موانع حضور مردم در بخش تولید برطرف شود و ظرفیت‌های بزرگ مردمی فعال شوند. بنابراین به نظر می‌رسد اولین گام برای تحقق شعار سال و تحول در تولید هم‌چنان که اشاره شد، «احیای اعتماد عمومی» است که در سال‌های گذشته ضعف‌های آن آشکار شده است؛ از ناهمراهی اکثریت مردم با خواست دولت پیشین جهت انصراف از دریافت یارانه تا بروز رفتارهای سوداگرانه در هنگامه‌های ریزش ارزش ریال که بارها منجر به بر هم خوردن تعادل در عرصه اقتصادی کشور شده است.
نکته دیگر، ضرورت بهبود فضای کسب و کار است. حلقه‌ی مهم تولید در رفع مسائل و مشکلات کشور- چنان‌که در سال‌های اخیر نیز مورد تاکید پی در پی رهبر انقلاب قرار گرفته است- کاملا مبتنی بر واقعیت‌ها و مباحث علمی و نظری است، اما برای این‌که در حوزه تولید جهش رخ بدهد و کار پیش برود شاید مهم‌ترین مساله ما بهبود فضای کسب و کار باشد که با مشارکت مردم رخ می‌دهد. از این جهت، شاید می‌توانیم مانند دهه‌های قبل تولید را با اقدامات دولت پیش ببریم اما در دهه ۸۰ هم به دلیل چرخش سیاستی که رخ داد و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ که در سال ۸۵ ابلاغ شد و هم به دلیل درگیر شدن ایران در تحریم‌ها، واقعیت‌های جدیدی را بوجود آورد و ما را با این مواجه کرد که اگر می‌خواهیم کشور پیش برود، با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد و این واقعیتی بود که کشور در دهه ۹۰ با همه وجود به آن رسید.
در همین زمینه، نکته‌ای وجود دارد و آن این‌که دشواری تأمین مالی است، تأمین مالی خودش یک مشکل بزرگ است، زیرا تأمین مالی از بانک‌ها بسیار سخت است و سیاست‌های بانک مرکزی و سیاست‌های پولی نیز بسیار نوسانی و بی ثبات هستند، علاوه بر این بازار سرمایه در کشور ما هنوز نقش مهمی در تأمین مالی کسب و کارها ندارد، به همین دلیل بانک محور هستیم و این به یک گلوگاه تبدیل شده است.
مساله سوم این خواهد بود که، اگر می‌خواهیم با مشارکت مردم تولید را رشد دهیم، فرمول آن این است که مردم احساس امنیت کنند و انتفاع ببرند، زیرا هرکس که می‌آید برای سود بردن می‌آید که منطق اقتصادی آن هم درست است، البته برخی از کارها نیز غیرانتفاعی هستند و با اهداف الهی و معنوی انجام می‌شود؛ برای مثال برخی بیمارستان و مدرسه می‌سازند، اما آن هم اسیر مشکلات دولت است. پس با هر نیتی چه انتفاعی و چه غیرانتفاعی، باید فضای ورود بخش خصوصی و مردم به برداشتن بار دولت و کشور فراهم شود.
و نکته مهم و آخر این است که همه‌ی دستگاه های ذیربط در اجرای درست، به موقع و کوبنده‌ی قوانین حمایت از تولید ملی، کار جهادی و بیش از پیش انجام دهند. از این منظر، حوزه‌ی مهمی همچون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهمیت صدچندان پیدا می‌کند. در اهمیت حوزه‌ی مذکور همین بس که آیت‌الله رییسی رییس‌جمهور محترم در گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت مردمی روز دوشنبه ۶ فروردین 1403 تاکید جدی داشتند که: در کنار تولید و جهش تولید باید با قاچاق کالا مبارزه شود، قاچاق خنجری است که از پشت بر پیکره تولید ضربه می‌زند. سازوکارهای موجود باید با جدیت دنبال شود. قاچاق سازمان‌یافته یا موردی برای مسائل ارزی و ریالی و تولید و اشتغال در کشور ضرر دارد.
بهرحال، نکاتی که در زمینه جهش تولید از طریق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته بارها از سوی پژوهشگران به عنوان پیش‌شرط‌های تحول و توسعه اقتصادی گوشزد شده و هم‌چنان‌که اشاره شد تامین سرمایه اجتماعی مورد نیاز و جلب اعتماد عمومی از اهم این اقتضائات به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • انتصاب جدید در صنعت برق/ مدیرعامل مدیریت شبکه برق منصوب شد
  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور
  • استقبال مهاجرین افغانستانی از عملیات وعده صادق + فیلم