Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به اینکه امسال تاکنون بیش از هزار تن کلزا تحویل مراکز خرید شرکت غله در استان قرار گرفت، گفت: ۹.۳ میلیارد ریال از مطالبات کلزاکاران مازنی پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری و به نقل از روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور، محمد جعفری اظهار داشت: تاکنون مبلغ 9 میلیارد و 340 میلیون ریال از مطالبات کلزاکاران استان مازندران از بانک کشاورزی پرداخت و مابقی آن نیز جهت پرداخت به سامانه خرید ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تعداد مراکز خرید اشاره کرد و گفت: این میزان خرید توسط 16 مرکز از 20 مرکز راه‌اندازی شده جهت انجام مطلوب فرآیند خرید تضمینی دانه روغنی کلزا انجام گرفت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: 20 مرکز خرید در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائم‌شهر، بابل، جویبار، بابلسر و آمل در آمادگی کامل جهت خرید دانه روغنی کلزا است.

جعفری تصریح کرد: خرید کلزا در مازندران امسال به‌طور مستقیم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 انجام می‌شود.

وی افزود: به ازای هرکیلو دانه کلزا با افت رطوبتی 10 درصد و ناخالصی دو درصد دو هزار و 378 تومان پول به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد.

جعفری با بیان اینکه مراکز خرید براساس دستورالعمل، دانه‌های کلزا با رطوبت بالای 20 درصد را تحویل نخواهند گرفت، از کشاورزان خواست به واسطه شرایط خاص آب و هوایی در برداشت کلزا عجله نکنند زیرا رطوبت بین 10 تا 20 درصد را می‌توانیم تحویل بگیریم و این میزان از وزن دانه کم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشاورزان، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید دایر خواهند بود.

جعفری گفت: خرید تضمینی گندم در مازندران از 10 خرداد سالجاری آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو گفت: بر اساس پیش بینی جهاد کشاورزی مازندران انتظار می‌رود 158 هزار تن گندم در سال‌جاری برداشت شود.

جعفری نرخ خرید تضمینی گندم را در سال زراعی جاری 13 هزار ریال اعلام کرد و گفت: این نرخ پایه گندم بر اساس 2 درصد افت غیرمفید و 4 درصد افت مفید است.

وی بیان کرد: در صورتی‌ که افت مفید و غیرمفید گندم کمتر یا بیشتر باشد قیمت این محصول متناسب با جدول پاکی که درمراکز خرید موجود است تغییر می‌کند.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو از راه اندازی و تجهیز بیش از 20 مرکز خرید جهت فرآیند خرید تضمینی گندم در استان مازندران خبر داد.

وی بیان کرد: ارائه معرفی نامه کشاورز از سوی جهاد کشاورزی شهرستان جهت معرفی کشاورز برای تحویل گندم الزامی بوده و به‌عنوان یکی از اسناد خرید گندم نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/

R41358/P1384/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان از پیشتازی این شهرستان در استان همدان در کشت کلزا خبر داد.

سجاد محمداصغری با اشاره به افزایش سطح زیرکشت کلزای شهرستان تویسرکان اظهار کرد: سطح زیرکشت کلزا مزارع شهرستان تویسرکان در سال گذشته ۲۶۵ هکتار بود که در سال‌جاری به ۷۳۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت کلزا در استان همدان در سال‌جاری به شهرستان تویسرکان اختصاص دارد، افزود: برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی در افزایش این میزان سطح زیرکشت کلزا در شهرستان تأثیر بسزایی داشته است.

محمداصغری با اشاره به اینکه محصولی چون کلزا جایگاه ویژه‌ای در حوزه اصلاح الگوی کشت دارد،  یادآور شد: کم‌آب‌بر بودن، مقاومت نسبت به سرما و بهترین گیاه در تناوب با گندم و جو را می‌توان از جمله مزایای کشت این محصول دانست.

وی در ادامه تأکید کرد: محصول کلزا، عاملی به منظور کنترل بیماری پاخوره گندم است از همین رو کاشت در تناوب گندم سبب افزایش ۲۵ درصدی عملکرد این محصول می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، محمداصغری، اجرای کشت قراردادی را عاملی مؤثر در افزایش سطح زیرکشت محصول کلزا در شهرستان دانست و گفت: توسعه هر چه بیشتر سطح زیرکشت کلزا در تویسرکان در دستور کار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام