Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


نخستین مسابقه بین‌المللی عکاسیِ مرکز میراث ناملموس تهران با موضوع «میراث فرهنگی ناملموس در بستر طبیعی آن» با مشارکت علاقه‌مندان عکاسی برگزار و برندگان آن معرفی شدند.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل مرکز میراث ناملموس تهران، پس از اطلاع‌رسانی‌های اولیه و تعیین بازه‌ی زمانی پایان بهمن‌ماه ۱۳۹۵ برای ارسال آثار، این مسابقه برای بازه‌ای حدوداً ۲۰ روزه تمدید شد و سرانجام به صورت قطعی انتهای سال گذشته مهلت دریافت آثار به پایان رسید تا دبیرخانه برای رسیدگی به آثار دریافتی و آماده‌کردنِ آن‌ها برای فرایند داوری، دست به‌کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌کنندگان در اولین دوره‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی مرکز میراث ناملموس تهران از ۱۲ کشور ایران، تاجیکستان، ارمنستان، کره جنوبی، هندوستان، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، ترکیه، پاکستان و افغانستان آثارشان را برای دبیرخانه ارسال کردند. در نیمه‌ اردیبهشت، اولین مرحله‌ی ارزیابی عکس‌های دریافتی با رویکرد ارتباط موضوعی آثار ارسالی انجام شد و از مجموع کل آثار؛ ۴۰۳ عکس با توجه به موضوع مسابقه برای داوری نهایی برگزیده شد که از این میان ۷۲ اثر نیز از شرکت‌کنندگان خارجی انتخاب ‌شد.

بنابرگزارش دبیرخانه‌ مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی مرکز، جلسه‌ی داوری نهایی عکس‌های دریافتی از شرکت‌کنندگان مسابقه در تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حضور بابک صدیقی و سعید محمودی ازناوه از داوران با تجربه‌ حوزه میراث فرهنگی و مردم‌شناسی به همراه رضا سجودی سرپرست مرکز میراث ناملموس تهران در محل عمارت کوشک، مقر دائمی مرکز، برگزار شد.

پس از ارزیابی چند مرحله‌ای آثار، داوران مسابقه، ۶۵ اثر را برای چاپ و نمایش در نمایشگاه عکس مرکز برگزیدند. از این میان، تعداد پنح اثر شایسته‌ی اعطای تقدیرنامه و سه اثر به ترتیب به عنوان برندگان نهایی جوایز نقدی مسابقه به دبیرخانه معرفی شدند.

برندگان به ترتیب سه رتبه اول تا سوم؛ ارکین بولژروف از جمهوری قرقیزستان، مازیار اسدی از ایران-تهران و جمشید فرجوند فردا از ایران- بیجار معرفی شدند.

همچنین لوح تقدیر به ترتیب به عبدالرحمن مجرد از ایران – اردبیل، ابر قاضی از ایران- تبریز، جواد عسگراوغلی از ایران- ارومیه، ابراهیم محمود از پاکستان و هاکوب کِیمِتلیان از ارمنستان تعلق گرفت.

نخستین مسابقه بین‌المللی عکاسی با موضوع «میراث فرهنگی ناملموس در بستر طبیعی آن» و با در برگرفتن آیین‌های شفاهی (آوازها، لالایی‌ها، آواهای کار)، هنرهای اجرایی (موسیقی، رقص، نمایش عروسکی)، آیین های اجتماعی (مراسم، مناسک و جشن‌ها)، دانش و کردارهای مربوط به طبیعت و جهان هستی (طب سنتی، نجوم سنتی، معماری سنتی) توسط مرکز میراث ناملموس تهران برگزار شد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از زیبایی و شکوه شهرک اکباتان | عکاسی از زاویه جدید +تصویر

شهرک اکباتان از بزرگ‌ترین شهرک‌های خاورمیانه است که در غرب تهران، پایتخت ایران و ناحیهٔ ۶ منطقهٔ ۵ شهرداری تهران جای دارد

این شهرک ۵٫۹۴ کیلومتر مربع وسعت و ۴۴٬۹۸۱ تن جمعیت دارد. اگرچه جمعیت آن در منابعی بیشتر اعلام شده‌ است. این شهرک از شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری می‌رسد.

رحمان گلزار شبستری فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ساخت شهرک اکباتان را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد. گفته می‌شود این شهرک در برابر زمین‌لرزه تا ۹ ریشتر مقاوم است اما این ادعا منتقدینی هم دارد ، فضای سبز بسیار گسترده، نورگیری کافی سازه، شوتینگ، رایزرهایی اختصاصی، پله‌های ویژهٔ فرار از دیگر ویژگی‌های اکباتان است. همچنین ادعا می‌شود که عمر این شهرک نزدیک ۳۰۰ سال برآورد گشته است.

عکسی زیر که عکاس آن سعید قاضی نام دارد، نمای این شهرک از بالا را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • برندگان ۱۶ روز از پویش زندگی با آیه‌ها در یزد معرفی شدند
  • با این تصاویر شگفت زده شوید! / برندگان مسابقات عکاسی طبیعت ۲۰۲۴
  • (تصاویر) برندگان مسابقات عکاسی طبیعت ۲۰۲۴
  • برندگان مسابقات عکاسی طبیعت ۲۰۲۴
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • نمایی از زیبایی و شکوه شهرک اکباتان | عکاسی از زاویه جدید +تصویر
  • برپایی سفره‌های ساده افطاری در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی داوران رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • عرضه نرم افزار «جامع تفاسیر نور» در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم