Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@15:34:14 GMT

پوست خشک خود را اینگونه درمان کنید

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۴۰۵۶۴۳

برداشتن لایه سطحی پوست قدم مهمی در کمک به تکامل سلول های پوست است. البته مراقب باشید لایه برداری بیش از حد صورت نگیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، برداشتن لایه سطحی پوست قدم مهمی در کمک به تکامل سلول های پوست است. البته مراقب باشید لایه برداری بیش از حد صورت نگیرد. چون باعث پاسخ جبرانی پوست و تولید بیش از حد چربی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسیدهای آلفاهیدروکسی از جمله مندلیک اسید باعث برداشتن لایه مرده پوست شده و نفوذ و جذب مواد مرطوب کننده را تسهیل می کنند. از لایه برداری خشن و ماسک های خاک رس پرهیز کنید که بعد از لایه برداری، باید رطوبت از دست رفته سریعا تأمین شود. به این منظور به دنبال فراورده هایی بگردید که حاوی مواد رطوبت رسان، نرم کننده و پوشاننده باشد که مجموعا باعث هیدراسیون پوست و نگهداری رطوبت در پوست و ترمیم لایه ی حفاظتی پوست می شوند.

مواد مرطوب کننده تولید فاکتورهای مرطوب کننده طبیعی را افزایش می دهند بنابراین باعث بهبود هیدراسیون لایه شاخی می شوند. مواد نرم کننده که معمولا روغن های ملایم هستند حالت ترک خوردگی پوست را صاف می کنند و باعث بهبود سطح چربی های پوست می شوند و به ترمیم لایه حفاظتی پوست کمک می کنند. این مواد اگر خاصیت پوشانندگی هم داشته باشند از تبخیر آب سطح پوست هم جلوگیری می کنند.

مواد پوشاننده معمولا روغن، کره موم و سیلیکون هستند که جایگزین لایه لیپیدی آسیب دیده سطح پوست می شوند و لایه حفاظتی ایجاد می کنند که رطوبت را به دام می اندازند. روغن های گیاهی و کره ها امروزه به طور وسیعی در فراورده های پوستی استفاده می شوند چون جلوی از دست رفتن آب پوست را می گیرند، قرمزی را کم می کنند و سریعا جذب پوست می شوند. در انتخاب یک فراورده ی مرطوب کننده غیر از مواد تشکیل دهنده آن به سن بیمار هم توجه کنید.

پوست های جوان نرمال تا خشک از کرم های با پایه ژل سود بیشتر می برند. دهیدراسیون در این پوست ها اغلب ناشی از عوامل محیطی مثل سرما و خشکی هوا و زندگی در ارتفاعات است. در پوست های مسن، کرم های با پایه روغن و کره مناسب تر هستند. هرچه مولکول مواد تشکیل دهنده درشت تر باشد حفاظت بیشتری به پوست می دهد.

ماسک های شبانه غلیظ برای پوست های خشک و آفتاب خورده مسن عالی هستند و باعث هیدراسیون و لطافت پوست می شوند. در پوست های مستعد آکنه که خشک و دهیدراته شده از مرطوب کننده سبک به جای روغن های سنگین استفاده کنید. روغن ها باعث بسته شدن منافذ پوست و بهم خوردن تعادل چربی پوست می شوند و در ضمن با جلوگیری از نفوذ رطوبت از بیرون به پوست دهیداراسیون را تشدید می کنند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود، در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب‌شرقی و به ویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.

وی افزود: طی امروز و فردا وزش بادها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود، در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.

سبزه‌زاری ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت (دهدز) با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۳۴.۷ و کمی دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 747572

دیگر خبرها

  • گرمای بی سابقه در راه است
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • افزایش دما و رطوبت در راه خوزستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • میزان رطوبت هوا در خانه چقدر باید باشد؟
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن