Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش اعتلای فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه باید از مسجد استفاده شود و مردم با ایجاد رابطه با مسجد از آسیب ها و تهدیدات موجود در جامعه مصون خواهند ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الیاس نادران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد، گفت: مرکز تجمعی که رسول خدا(ص) پس از به ورود به مدینه ساخت مسجد بود، یعنی قبل از اینکه بخواهد جایی به عنوان مقر خود بسازد مسجد را بنا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مسجد در ادبیات دینی ما خانه خدا است، براساس یک تعبیر اگر فردی در یک شهر به خانه دوست خود برود احساس نزدیکی به آن شهر پیدا می کند، اینجا سؤال می شود چه دوستی بهتر از خداوند متعال؟ و چه دوستی صادق تر از خدا وجود دارد؟

نادران گفت: اگر انسان از کنار خانه خدا رد شده یا به آن وارد شد باید احساس کند به خانه دوست وارد می شود، دوستی که در تمامی ابعاد مادی و معنوی بیشترین نقش را دارد و باید سپاسگزار او باشیم؛ بنابراین اگر به خانه دوست خود نرویم باید احساس کاستی و غربت کنیم و بپذیریم که با یک کمبودی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که ما به بقاع متبرکه می رویم و به اماکنی که براساس انتصاب آن به افراد مهم وجود دارد سفر می کنیم باید مسجد را بسیار بیشتر از آنان تکریم کنیم، اینکه فرمودند نماز خود را در مسجد بخوانید فقط به دلیل تجمع مسلمانان برای پرس و جوی احوال نیست، حتما این حضور فواید متعدد فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی داشته باشد و برای رشد و تعالی فرد می تواند مؤثر باشد، به این دلیل باید سعی کنیم بیشترین ارتباط را با مسجد ایجاد کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید افتخار کنیم که به هر نحوی به مسجد کمک می‌کنیم، گفت: حتی جاروکشی در مسجد افتخار است، چه بسیار افرادی هستند که به خادمی در آستان اهل بیت(ع) و بقاع متبرکه افتخار می کنند، خادمی در مسجد اگر نگوییم فضیلتی بیشتر از خدمت در اماکن مقدسه ندارد، حتما کمتر نیست.

وی افزود: باید در تکریم مسجد و ابعاد مختلف حضور در آن همانطور که در صدر اسلام رسول اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) از آن استفاده می کردند ما نیز از آن برای اعتلای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کنیم و مردم با ایجاد رابطه با مسجد از آسیب ها و تهدیدات موجود در جامعه مصون خواهند ماند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش از مهم‌ترین جلسات بوده و حضور افراد الزامی است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش افزود: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به عارضه یابی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار رشت با گرامیداشت هفته معلم و روز بزرگداشت شهادت استاد مطهری بیان کرد: معلمان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش به شمار می‌روند.

عاشوری با بیان اینکه معلمان معمار آینده نظام هستند، گفت: نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان هستند.

فرماندار رشت با اشاره به محرومیت‌های گیلان زیر پوستین سبز بیان کرد: گیلان در زیر پوشش سبز و طراوت دارای محرومیت در بخش‌های مختلف است.

عاشوری با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی افزود: رفع نیازهای جامعه دانش آموزی سبب ارتقای سواد آموزشی می‌شود.

فرماندار رشت با اشاره به فاصله چند فرسنگی نسل امروز و دیروز بیان کرد: فاصله بین نسلی زیادی از لحاظ اندیشه‌ها، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلاء ها باید آموزش پر شود.

عاشوری با تاکید بر به روز رسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان اضافه کرد: آموزش ّباید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیوند بین نسلی در آموزش و پرورش پر می‌شود، افزود: معلمان خلاء ها و شکاف‌های بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با ارائه آماری از تعداد دانش آموزان در شهرستان رشت بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار دانش آموز رشتی در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای انجام آزمون نهایی آماده می‌شوند.

کد خبر 6092090

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم