Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقیگفت: بیش از ۱۳ هزار دانش آموز نیازمند در استان داریم که ۱۰ هزار دانش آموز بدون حامی است و باید در این ماه مبارک برای این ۱۰ هزار نفر حامی جذب کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمد کلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی، پیروزی ملت در انتخابات را به مردم و رهبری تبریک گفت و اظهار داشت: این سطح از دموکراسی دینی در منطقه و دنیا مثال زدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دولت درد فقرا و نیازمندان را در اولویت قرار دهد و از تولید زمینه‌های فقرجلوگیری کند افزود:فقر مدرن نشأت گرفته از اعتیاد و طلاق، مسائل اقتصادی و اجتماعی است بنابراین باید دغدغه فقرا به عنوان رویکرد اصلی دولت دوازدهم قرار گیرد.

کلامی با تاکید بر اینکه کمیته امداد در کشور و آذربایجان شرقی له و یا علیه کاندیدایی ورود نکرد و با حفظ بی طرفی سربلند از انتخابات خارج شد، گفت: این مجموعهصرفاً مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کردو گرایشی به سمت فرد خاصی نداشت.کمیته امداد برای مبارزه با فقر زیر بلیت هیچ جریان سیاسی نرفت و نخواهد رفت و این مدیریت خوب آقای فتاح در سطح کمیته امداد بود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ماه مبارک رمضان و منتسب بودن به حضرت علی (ع) به عنوان پدر محرومان ابراز داشت:در این ماه فعالیت‌های خود را افزایش می‌دهیم و ضمن ادامه فعالیت‌های سالانه که20 درصد مشاغل کوچک استان را ایجاد کردیم، در ماه مبارک رمضان فعالیت ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه5 هزار خانواده را امسال خودکفا می‌کنیم، خاطرنشان کرد:«بازارچه خودکفایی» در ائل گلی برگزار می‌کنیم تاتولیدات مددجویان و قابلیت‌های آنها را به جامعه معرفی کنیم وشتاب ایجاد اشتغال افزایش یابد.

کلامی به اجرای طرح «حضور خیرین و حامیان در خانه‌های مددجویی» اشاره کرد و ادامه داد:در انتخابات ریاست جمهوری گفتمانی حاکم شد تا توجه به مددجویان کمیته امدادو بهزیستی افزایش یابد لذا مدیران نیز در تداوم آن باید در منازل مددجویان حضور یافته و از آنان دلجویی کنندچرا که بیشتر از حمایت مادی به دلجویی نیاز دارند و نباید فقط در زمان انتخابات به محرومان بپردازیم.

وی با اشاره به اینکهحامی یابی برایدانش آموزان غیر ایتام و نیازمنددر «طرح محسنین» در ماه مبارک رمضان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعهاست تصریح کرد:بیش از 13 هزار دانش آموز نیازمند در استان داریم که 10 هزار دانش آموز بدون حامی است و باید در این ماه مبارک برای این 10 هزار نفر حامی جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکهفقر نباید در جامعه ارثی شود، گفت: بایدبا ارتقای سواد و دانش و توانایی و ارتقای فرهنگی از موروثی شدن فقر جلوگیری کنیم.بیش از ساخت مدارس باید به فکر دانش آموزان مدارس باشیم تا برای نشاط بیشتر دانش آموزان، خیران مدرسه ساز در حوزه فقر دانش آموزان بی بضاعت ورود کنند.

وی به اجرای طرح «اطعام نیازمندان» در ایام ماه مبارک خبر داد و گفت:قبلاً صرفاً افطاری بود ولی رویکرد را تغییر دادیم تا به سمت جیره خشک برویم چون نیاز آنان بیش از یک افطاری است.مردم هم در کنار افطاری‌ها به جیره خشک ورود یابند چراکه شاید هر افطاری برای یک نفر که داده می‌شود، برابر با جیره خشک یک هفته وی باشد.

کلامی با اشاره به اینکهدر نیمه شعبان بسته‌های فرهنگی در حاشیه شهرها توزیع شد تا با ارتقای باورهای فرهنگی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد:در ماه رمضان بیش از 1000 برنامه در حاشیه شهر در منازل برگزار می‌شود و از مبلغین و مشاوران در ماه مبارک رمضان در این برنامه‌هااستفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکهرویکرد سال 96 کمیته امداد در ماه رمضان رویکرد فرهنگی و آموزش است، ادامه داد:در پرونده امدادی مددجویان صفحه‌ای با عنوان برنامه‌های فرهنگی داریم تا بدانیم که معتاد و مطلقه یا... وجود دارد تا در زمینه فرهنگی اقدامات لازم افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکهبرای شب‌های ماه رمضانبرنامه‌های با نشاط برای مردم و گردشگران و مددجویان در ائل گلی برگزار می‌کنیم، ابراز داشت:در حاشیه شهر هم در طول سال حضور مستمری خواهیم داشت و تنها منحصر به منطقه ائل گلی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکهدر راستای اعتمادسازی مردم تلاش می‌کنیم، تصریح کرد:امروزه یک دهم تلاش‌های کمیته امداد به مردم معرفی نمی‌شود برای افزایش اعتمادحاضریم صورت مالی کمیته امداد را سه ماهه در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهیم و رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی برای بازدید از خانواده‌ها حضور یابند بنابراین باید کمیته امداد در اتاق شیشه‌ای اداره شود تا اعتماد عمومی افزایش یابد.

کلامی با بیان اینکهتنها کمیته امداد نمی‌تواند با فقر مبارزه کند، ادامه داد:از آموزش و پرورش گرفته تا ستاد مبارزه با مواد مخدر و مجلس و... باید پای کار باشند.اگر در شهر فقیری وجود دارد به علت برخی سیاست‌های غلط است که تولید فقر می‌کند و بعد از آن کمیته امداد را تنها می‌گذارند.

وی افزود:قبلاً فقر مالی بود ولی امروز در نسل بعدی مددجویان به فقر مادی و فقر فرهنگی تبدیل شده است،توان کمیته امداد محدود است و باید همه باهم از دولت تا مؤسسات خیریه کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در پاسخ به وضعیت ساماندهیصندوق‌های کمیته امداد در عید فطر برای زکات فطریه گفت:شورای خاصی برای این موضوع در ساماندهی صندوق‌های زکاتفطریه تشکیل شده که مدیریت آن در اختیار کمیته امداد نیست و ما هم در استان600 صندوق سهمیه داریم و بقیه به سایر مؤسسات خیریه واگذار شده است.

وی در ادامه از استانداری و فرمانداری خواست در موضوع ساماندهی صندوق‌ها و خیریه‌ها کمک کنند تصریح کرد: نباید این مراکز و صندوق‌های صدقات بدون برنامه افزایش یابد.

کلامی در ادامه بهمیزان بودجه کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت:154 میلیارد تومان بودجه دولتی کمیته امداد آذربایجان شرقی در سال 95 بود که پیش‌بینی می‌کنیمامسال 217 میلیارد شود، ضمن اینکه56 میلیارد نقدی و غیر نقدی کمک‌های مردمی است که نزدیک به 20 میلیارد نقدی است که 10 میلیارد آن از صندوق‌های صدقات تأمین می‌شود.حقوق و هزینه‌های جاری از طریق دولت تأمین می‌شود و ربطی به کمک‌های مردمی ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساختمان کمیته امداد استان با واگذاری می‌تواند تبدیل به احسن شده و اقدام موثری برای مددجویان انجام شود، چرا واگذار نمی‌شود، ابراز داشت:در سه سال گذشته قیمت گذاری شد ولی خریداری نداشت،برای تعویض این ساختمان ضرر زیادی می‌دهیم طبق محاسبه ماهانه فقط 35 میلیون تومان متضرر می‌شویم چراکهکانون‌های فرهنگی، سالن ورزشی مددجویان، قسمت اداری و انبار اسناد در این ساختمان است و در صورت جابه‌جایی برای هر کدام باید ساختمان مستقلی خریداری شود که زیانش از سود آن بسیار فراتر است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقیاصلی‌ترین چالش کمیته امداد را افزایش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی دانست وافزود: با رشد منفی اقتصاد، افزایش بیکاری، افزایش اعتیاد، افزایش طلاق، افزایش زندانیان و... ما نگران افزایش ورودی به کمیته امداد هستیم چراکه قطار در حال حرکت کمیته امداد دائما در حال مسافرگیری است و به تنهایی نمی‌تواند با فقر مبارزه و یا فقرا را حامی باشد.

وی با اشاره به آمار مددجویان استان، گفت:220 هزار نفر در قالب 75 هزار خانوار مورد حمایت و 63 هزار خانواده در حال دریافت مستمری از کمیته امداد آذربایجان شرقی است که25 هزار خانوار تنها در تبریز است ولی نسبت به سرانه جمعیت، تبریز و بستان آباد کمترین و کلیبر و هوراند بیشترین سرانه جمعیتی تحت پوشش را در اختیار دارد.

کلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تأثیر افزایش یارانه در زندگی مددجویان، ابراز داشت:در افزایش یارانه در بازتاب خبری اشتباه شد چراکه برخی مستمری کمیته امداد را سه برابر عنوان کردند که فقط یارانه سه برابر شده است. این اقدام خوبی است ولی چسبندگی به کمیته امداد افزایش یافته،خود اشتغالی و خودکفایی خانواده‌ها برای استقلال سخت‌تر شدهو فشار برای ورود به بدنه کمیته امداد نیز افزایش یافته است.

وی در زمینه ارائه خدمات اشتغال به افراد بیکار غیر مددجو هم گفت:غیر مددجویان هم در مراجعه به کمیته امداد به مشاوران اشتغال معرفی شده و به دوره‌های فنی حرفه‌ای مراجعه می‌کنند کهپس از دریافت کارت مهارت کمیته امداد، وام 4 درصد می‌دهیم و ماهانه بر اجرای این وام نظارت می‌شود کهدر صورت موفق بودن طرح، برای افزایش ظرفیت تولید وام جدید هم ارائه می‌دهیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه به وضعیت نامناسب حاشیه شهر تبریز هم اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از 400 هزار نفر معادل20 درصد جمعیت شهری تبریز حاشیه نشین است که240 هزار نفر از آنان از کمیته امداد خدمات و مستمری دریافت می‌کنند، بنابراین باید فکر اساسی برای این موضوع اتخاذ شود تا از گسترش حاشیه نشینی و فقر پنهان در زیر پوست شهر جلوگیری کنیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر شهرداری زمین مناسب و بدون مشکلی را در اختیار ما قرار دهد،حاضریم مجتمع آموزشی و فرهنگی مددجویان حاشیه شهر احداث کرده و هم کلینیک درمانی مددجویان را برای ارتقای ارائه خدمات به این مناطق راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

R7887/P1384/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند