Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش جانوران سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بر لزوم هماهنگی و مشارکت موسسه و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر ناصر محمدپور گفت:استحصال فرآورده‌های جدید از سموم، در مرحله مطالعات بالینی به تاییدیه‌ها و مجوزهای ویژه‌ای احتیاج دارند، باید کارگروه هایی تشکیل شود تا با در نظر گرفتن مساعدت‌های لازم، راحت‌تر مسیر مطالعات بالینی طی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره حفاظت از نسل جانوران سمی و تفاهم نامه‌ای که با سازمان محیط زیست و این موسسه در این خصوص منعقد شده، اظهار کرد: حفظ محیط زیست وظیفه همه آحاد جامعه است و بر اساس این تفاهم نامه، برنامه سم گیری مار در محل و رهاسازی در طبیعت از ۱۰ سال گذشته توسط موسسه رازی اجرا شده است.
دکتر ناصر محمدپور افزود: طبق این تفاهم نامه، موسسه رازی میزان نیاز کشور برای تولید پادزهر را از وزارت بهداشت دریافت می‌کند و پس از برآورد مقدار سم و تعداد جانوران مورد نیاز، سم گیران این موسسه به مناطق مختلف کشور مراجعه کرده و بر اساس تفاهم نامه با محیط زیست، نسبت به سم گیری از مار‌ها در محل اقدام می‌کنند.
رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی خاطرنشان کرد: فرآیند تولید پادزهر بسیار پیچیده و طولانی بوده و حدود یک سال به طول می‌انجامد، اما از افتخارات ایران است که این صنعت در کشور سابقه‌ای طولانی دارد و موسسه رازی، طی برنامه‌ای بشر دوستانه این صنعت را به کشورهایی نظیر هندوستان و تونس نیز منتقل کرده است.
دکتر محمدپور هزینه بر بودن تحقیقات و فرآیند تولید در این زمینه را از محدودیت‌های موجود در این حوزه برشمرد و گفت: این امر سبب بالا بودن هزینه تمام شده فرآورده می‌شود، اما زیر قیمت در اختیار مصدومین گزیده شده قرار می‌گیرد، در این راستا لازم است برای گسترده‌تر شدن فعالیت‌های تحقیقاتی، یارانه‌های خاصی برای موسسه در این زمینه در نظر گرفته شود.
وی در ادامه به لزوم هماهنگی و مشارکت موسسه رازی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: استحصال فرآورده‌های جدید از سموم، زمانی که به مرحله مطالعات بالینی می‌رسند به تاییدیه‌های مطالعات بالینی و مجوزهای اخلاق پزشکی احتیاج دارند، در این راستا نیاز است کارگروه هایی تشکیل شود تا با در نظر گرفتن مساعدت‌های لازم، راحت‌تر مسیر مطالعات بالینی طی شود؛ بنابراین گزارش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تولید ۴۰ محصول متنوع، بزرگترین مرکز تولید حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده‌های بیولوژیک حاصل از این حیوانات در کشور است.
بخش پرورش حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی در سال ۱۳۲۹ با هدف تولید انواع حیوانات آزمایشگاهی و فرآورده‌های بیولوژیک حاصل از این حیوانات تاسیس شد و یکی از بخش‌های قدیمی موسسه رازی است.
در این بخش ۴۰ نوع محصول شامل پنج نوع حیوان آزمایشگاهی، فرآورده‌های بیولوژیک، پلت غذایی و محصولات جانبی مانند پوشال استریل برای حیوانات آزمایشگاهی تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیازهای داخل موسسه، در اختیار مراکز متعدد تحقیقاتی و دانشگاهی کشور قرار می‌گیرد.
هشت نوع موش، پنج نوع رت، چهار نوع هامستر، هشت نوع خوکچه هندی و یک نوع خرگوش از تولیدات این موسسه بوده که از نظر نژاد، سویه و تحت سویه متفاوت از یکدیگرند و هر کدام برای کار تحقیقاتی و آزمایش ویژه‌ای مناسب است.
در این بخش سالانه بیش از ۵۰ هزار سر، انواع حیوانات آزمایشگاهی تحت شرایط کنترل شده، برای مصرف داخل و خارج از موسسه تولید می‌شود.
تمام واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیکی که در موسسه رازی ساخته می‌شوند، در روند تولید خود، بر روی حیوانات آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا میزان اثرگذاری این محصولات سنجش و محصول با کیفیتی عرضه شود.
با توجه به نیاز دائم موسسه رازی و دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور به حیوانات آزمایشگاهی پاک، اقدامات کنترل سلامت این حیوانات به صورت روزآمد کردن روش‌های کنترلی اجرا می‌شود.
بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی این موسسه برای تولید حیوانات مورد استفاده در تحقیقات و آزمایش‌ها از استانداردهای بین المللی تبعیت می‌کند.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی هم پیش از این از تامین کامل نیاز کشور در زمینه سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی، ضد عقرب زدگی و ضد دیفتری خبر داده است.
موسسه رازی در این حوزه بهترین و باکیفیت‌ترین سرم‌های درمانی جهان را تولید می‌کند.
این موسسه بهترین سرم‌های درمانی جهان را تولید می‌کندکه این محصولات تاکنون جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده است.
با توجه به اینکه ایران از کشورهایی با میزان گزش بالا در دنیاست، اما این آمپول ها، نجات صد درصدی مصرف کنندگانش از مرگ را به ارمغان آورده است.
بسیاری از کشورهای منطقه و خاور میانه خواستار سرم‌های این موسسه برای درمان گزیدگی‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۴۰۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال